Minkä takia minulla on aina jotenkin tyhjä olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmis

Vieras
Minulla on koko aikuisiän ollut jotenkin tyhjä olo. Halusin miehen jonka sain,ja petin häntä ja heitin ulos. Nyt on uusi mies ja piti olla onnellinen mutta..
Halusin lapsia,sain neljä ja silti on tyhjä olo. Halusin lemmikin ja otin koiran ja toisenkin,ja vielä on tyhjä olo. Kävin kouluja joihin en olisi jaksanut mennä,selviydyin niistä ja sain työpaikan. Sama juttu toistuu aina.

Rakastan miestäni ja lapsia enemmän kuin mitään muuta mutta olen kuitenkin jotenkin alakuloinen aina.

Nytkin on ihan paska olo vaikka on kesäloma ja kaikki hyvin. Lapset ovat pihalla kaskenään (ovat jo isoja) ja on ihana ilma mutta en jaksa mennä ulos. Koirien kanssa sentään lenkkeilen aamuisin ja iltaisin.
Masentunut en usko että olen koska tiedostan ihan hyvin oloni.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minusta tuo kyllä kuulostaa masennukselta.

Kuulostaako? Tunnen masentuneita ihmisiä ja minusta en ole. Mutta mistä sen tietää. Nytkin kun luin tekstiäsi niin alkoi itkettää ihan ilman syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minusta tuo kyllä kuulostaa masennukselta.

Kuulostaako? Tunnen masentuneita ihmisiä ja minusta en ole. Mutta mistä sen tietää. Nytkin kun luin tekstiäsi niin alkoi itkettää ihan ilman syytä.

:hug: Ehkä sun täytyy miettiä uudestaan mistä onnellisuus koostuu. Kirjottele vaikka paperille ylös juttuja, joista tykkäät. Ihminen voi olla masentunut, vaikka kaikki olisi muka hyvin ja tuntisi itsensä ihan onnelliseksi.

Kyllä se kuulostaa masenukselta - tai sitten sellaiselta että sulla on liian "tyhjä" elämä. Tällä tarkoitan sitä, että kerkiät liikaa miettiin noita em. juttuja. Kyllähän sitä jos miettii aina mikä on huonosti niin alkaa tuntuakin siltä. Rukoilijasirkan ohje, miettiä mistä se onnellisuus koostuu, on hyvä. Tai sitten että keksi jotain tekemistä mistä tykkäät, mahdollisesti haaveilet. Tai repäise kunnolla, tee jotain hullua. Mene pihalle hyppimään kaatosateella, syö laatikollinen ville vallaton puikkoja, mene yöllä ongelle tai jotain mitä et koskaan tee.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmis:
.
Masentunut en usko että olen koska tiedostan ihan hyvin oloni.

Ei masentunut ole mikään "hullu" tai mielisairas. Mielisairas ihminen ei välttämättä itse tiedostakaan olevansa sairas, vaikka psykopaatti.

Kyllä masentunut ihminen voi itse tiedostaa olevansa masentunut, sairas. Kyllä tuo kaikki mitä kirjoitit, vaikuttaa masennukselta.

Suorittamalla vain lisää ja lisää et varmasti löydä mielenrauhaa ja tyytyväisyyttä itseesi ja elämääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonnikala:
Ei sulla satu olemaan alkoholisti vanhempia?

mulla on samanlainen fiilis/tilanne kun ap:lla ja alkoholistiäiti löytyy taustalta..voisko se jotenkin liittyä :ashamed:

Minulla oli aina tyhjä olo. Kaikki oli hyvin, mutta en ollut mihinkään tyytyväinen. Halusin kaikkea, mutta mikään ei täyttänyt sitä tyhjyyttä. Luin Tommy Hellstenin virtahepo olohuoneessa, ja tajusin, mistä on kysymys! Yritin paikata ammottavaa koloa, jonka alkoholisti vanhempani olivat sydämeeni nakertaneet. Siitä lähti hidas paraneminen, joka kestää pitkään...

mulla on samanlainen fiilis/tilanne kun ap:lla ja alkoholistiäiti löytyy taustalta..voisko se jotenkin liittyä :ashamed:

Minulla oli aina tyhjä olo. Kaikki oli hyvin, mutta en ollut mihinkään tyytyväinen. Halusin kaikkea, mutta mikään ei täyttänyt sitä tyhjyyttä. Luin Tommy Hellstenin virtahepo olohuoneessa, ja tajusin, mistä on kysymys! Yritin paikata ammottavaa koloa, jonka alkoholisti vanhempani olivat sydämeeni nakertaneet. Siitä lähti hidas paraneminen, joka kestää pitkään...

Täällä kans yksi kaiken saanut, mutta kaikkeen tyymätön valittaja - alkkisäidin tuotos!!! Voi helvetti, miten tuollaisesta voi parantua???

Mä olen kanssa miettinyt tota tyhjää oloa vaikka kaiken pitäisi olla hyvin. Olen jo pitkään ajatellut että nytkö vasta päälle kolmikymppisenä alkoholisti vanhempien aiheuttamat kipuilut alkavat oireilla.. Täytyykin lukea tuo kirja jos sen pystyn lukemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja yks:

Täällä kans yksi kaiken saanut, mutta kaikkeen tyymätön valittaja - alkkisäidin tuotos!!! Voi helvetti, miten tuollaisesta voi parantua???

Suosittelen tuota ed. mainittua kirjaa, joka aukaisee vähän silmiä. Minä katkaisin välit kokonaan, no äiti on kuollut(viinaan), mutta isä elää edelleen. Lopetin paapomisen, ja keskityin omaan elämääni. Pikkuhiljaa, omaan tahtiini olen isän kanssa ottanut yhteyttä, minun ehdoillani.

Varmaan joku terapia voisi myös auttaa.

täytyy etsiä tuo kirja jostain,jospa se auttais muakin :flower:
minäkin katkasin välit äitiin tuoss apari vuotta sitten,on lähettäny muutaman nyyhkykirjeen mutta osaan lukea sitä ihmistä.
ja äiti on semmonen ettei ikinä pyydä anteeksi(ei ole koskaan pyytänyt),itkee minulle kirjeissä mutta puhuu tuolla ympäriinäs ihan muuta.
minun pitäisi olla hänelle kiitollinen ja pyytää anteeksi :o
Onneksi mulla oli sitten isäpuoli joka otta hyvä jos pikkujouluissa,eli on onneksi lapsuudessa ollu yksi "normaali" aikuinen siinä lähellä

mulla on molemmat vanhemmat alkoholisteja.Kävin tammikuussa psykologilla juttelemassa ja hän sanoi että mulla masennuksen osasyynä oli juuri tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:

Suosittelen tuota ed. mainittua kirjaa, joka aukaisee vähän silmiä. Minä katkaisin välit kokonaan, no äiti on kuollut(viinaan), mutta isä elää edelleen. Lopetin paapomisen, ja keskityin omaan elämääni. Pikkuhiljaa, omaan tahtiini olen isän kanssa ottanut yhteyttä, minun ehdoillani.

Varmaan joku terapia voisi myös auttaa.

Mulla molemmat vanhemmat alkoholisteja.
Kovin on tuttu tunne tuo tyhjyys...oon käyny psykologilla juttelemassa ja mulla masennukseen on vaikuttanu lapsuus. :'(

Mihin kaikkeen toi alkoholismi vielä vaikuttaakaan.. Mä oon jotenkin välillä niin täynnä sitä. Mun isä on kuollut alkoholismiin ja äiti on elossa ja vaikeasti sairas mutta kuppi tuntuu siitä huolimatta maistuvan. Mitä tunteita teille tulee kun kuulette vanhempienne äänestä ottaneen ja pystyttekö katsomaan silmiin heitä?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mihin kaikkeen toi alkoholismi vielä vaikuttaakaan.. Mä oon jotenkin välillä niin täynnä sitä. Mun isä on kuollut alkoholismiin ja äiti on elossa ja vaikeasti sairas mutta kuppi tuntuu siitä huolimatta maistuvan. Mitä tunteita teille tulee kun kuulette vanhempienne äänestä ottaneen ja pystyttekö katsomaan silmiin heitä?

Varmaan viha, pettymys, katkeruus ainakin, kun se on koettu niin helvetin monesti ja loppua ei näy.

Artist: Tervomaa Jonna
Song: Yhtä En Saa
Album: [Buy this CD]

Complimentary RingtoneComplimentary "Yhtä En Saa" RingtoneComplimentary Ringtone

Pakko saada aina se mitä en yleensä saa
Pakkomielle, suuri tarve ja juuri sitä kaipaan
Ainoaa, puuttuvaa
Tyhjä paikka aina sille mitä en ikinä saa
Kaikki muu on korviketta ja turhaa ellen mä saa
Ainoaa puuttuvaa

Yhtä en saa, yksi jää aina puuttumaan
Yhtä en saa, mut mä pidän paikkaa

Pakko mennä aina kauemmas kuin minne mä nään
Aidan taakse, sinne missä on
Ruoho vihreämpää
Etsimään puuttuvaa

Yhtä en saa, yhtä en vielä ainakaan
Yhtä en saa ja muu on turhaa

Ootetaan, aina vaan, jotain
Jonka jälkeen ei jää enää mitään puuttumaan

Yhtä en saa, yhtä en vielä ainakaan
Yhtä en saa ja muu on turhaa

Yhtä en saa
Yhtä en saa

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Mulle isä soittaa aina kännissä, ei ikinä selvinpäin. Mulla pyörähtää mahassa, kun näen, että isä soittaa. Sitten jos vastaan, ja kuulen sen sössötyksen, niin vituttaa kahta kauheammin! En voi siis sietää häntä kännissä ollenkaan.

sitä voi aikuisena valita, ettei anna lapsuuden määritellä omaa elämäänsä. käsittele alkoholistin kanssa eletty lapsuus eka ja sitten päätät, että se ei sinuun enää vaikuta. näin voi elää hyvää elämää. nimimerkillä kokemusta on.

Yhteistyössä