Minkä verran teillä isovanhemmat ostaa lapsille lahjoja jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuntuu, että kavereiden lasten isovanhemmat ostaa pilvinpimein kaikkea ja ovat ihan innoissaan suunnittelemassa ja ostavat mielellään.

Eihän sitä tarvi tietenkään tuhlata rahojaan lastenlapsiin, mutta jotenkin mua harmittaa se että meillä ei haluta antaa. Eli meidän lapset saa kyllä lahjoja muutenkin paljon, mutta isovanhemmilta puuttuu antamisen halu.

Miehen vanhemmat antaa 50e rahaa jokaisella ja sillä saamme me vanhemmat ostaa mitä lapset tarvii. Ei siis jouluksi vaan sitten kun sattuu tarviimaan. Siirtävät rahan lasten tileille.

Isäni antaa 50e per pää ja minä ostan niillä joulupakettiin vaatetta. Tälläisen ohjeen olen siis saanut isältäni.

Äitini antaa jotain pientä, viime vuonna pyjamat.

100e + jotain pientä per nuppi ei minusta ole mitenkään erityisen vähän isovanhemmilta. :whistle:

Meillä isovanhemmat kysyy mitä tartteisi vanhemmilta, kun lapsi ei osaa vielä itse kertoa, ja sen mukaan sitten ostelevat.
Tänä vuonna esimerkiksi saa oman (leikki)imurin ja jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
100e + jotain pientä per nuppi ei minusta ole mitenkään erityisen vähän isovanhemmilta. :whistle:

Meillä isovanhemmat kysyy mitä tartteisi vanhemmilta, kun lapsi ei osaa vielä itse kertoa, ja sen mukaan sitten ostelevat.

SIis mihin viittaat? Isäni antaa 50e per pää. Äitini ne pyjamat. Ovat eri taloutta.

Ja siis tuo 50e on vähän kun tiedän taloudellisen tilanteen olevan hyvä.

Ja korostin kyllä avauksessani, että EI tarvitse mutta kun tiedän monien isovanhempien lahjovan lapsenlapsiaan paljonkin niin tuntuu jotenkin pahalta, että meillä ei isovanhemmat koe sellaista antamisen iloa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
SIis mihin viittaat? Isäni antaa 50e per pää. Äitini ne pyjamat. Ovat eri taloutta.

Ja korostin kyllä avauksessani, että EI tarvitse mutta kun tiedän monien isovanhempien lahjovan lapsenlapsiaan paljonkin niin tuntuu jotenkin pahalta, että meillä ei isovanhemmat koe sellaista antamisen iloa.

Miehen vanhemmat antaa 50e rahaa jokaisella ja sillä saamme me vanhemmat ostaa mitä lapset tarvii. Ei siis jouluksi vaan sitten kun sattuu tarviimaan. Siirtävät rahan lasten tileille.

Isäni antaa 50e per pää ja minä ostan niillä joulupakettiin vaatetta. Tälläisen ohjeen olen siis saanut isältäni.

Tuosta saan äkkiä summattuna 100e + jotain pientä per nuppi. Tämä siis yhteensä.
Minun mielestä tuo on paljon. Vaikka taloudellinen tilanne olisi mikä, 50e lahjaksi on paljon.
Jos tunnet pahaa mieltä että kun ei ole antamisen iloa, mitä sinä heiltä haluaisit?

meillä ostaa mun vanhemmat tosi paljon.mun mielestä liikaa.ehkä 150e arvosta joka lapselle...mut sitten miehen vanhemmat ei vietä joulua,joten sieltä ei tule ollenkaan. onhan se kiva,kun muistaavat,mutta kyllä sitä lelua kertyy..no onneks niitä voi sitten laittaa eteenpäin sukulaisten lapsille ym. kun ei enää tarvitse!

Eikö kahdelta taloudelta ole siltikin ihan reilusti pyjamat ja 50 euroa. Minusta 50 euroa on iso summa lapsen joululahjaan oli taloudellinen tilanne mikä tahansa. Ehkä kokevatkin antamisen iloa, joistain vaan on vaikea ostaa ihmisille joilla on jo kaikkea ja haluavat etää lahja on tarpeellinen. Rahalahja on hyvä, sillä voi ostaa jotain tarpeellista esim vaatetta, kenkää, laittaa kesällä polkupyörän ostoon.
Ja siis vastaus kysymykseen. Poika saa pari lahjaa molemmilta isovanhemmilta. Yleensä jotain käytännöllistä ja sitä mitä on kysyttäessä toivottu.

Meillä minun vanhemmat ostaa PALJON lahjoja meidän pojalle koska on ensimmäinen lapsenlapsi! =) Paketteja on yleensä jotain 4-6 ja osa hintavampia, osa halvempia. Miehen vanhemmatkin ostavat yleensä pojalle pari pakettia. (heillä on jo enemmän lapsenlapsia kuin omilla vanhemmillani)

Tuosta saan äkkiä summattuna 100e + jotain pientä per nuppi. Tämä siis yhteensä.
Minun mielestä tuo on paljon. Vaikka taloudellinen tilanne olisi mikä, 50e lahjaksi on paljon.
Jos tunnet pahaa mieltä että kun ei ole antamisen iloa, mitä sinä heiltä haluaisit?

Ai nyt 50e on lahjaksi paljon? Miksi minä olen ymmärtänyt täällä, että se on ihan naurettava summa vaan puolituntemattomalle pitää rippilahjaksikin antaa ainakin 100e jos aikoo kehdata mennä juhliin.

Enkä minä pyytänyt summamaan niitä yhteensä. Jokainen antavat omat lahjansa eikä niitä mitenkään summata yhteensä. Puhuin nyt nimenomaan siitä mitä perpää antavat.

Enkä minä tiedä mitä minä haluaisin enkä näimmä osaa selittää mitä tarkoitan.... Tuntuisi vaan niin ihanalta, jos joskus vaikka äitini sanoisi että näki niin ihania juttuja kaupassa ja oli vaan pakko ostaa meidän lapsille ne. Mutta eipä ole nähnyt mitään niin ihanaa. Päinvastoin aina on kauhea valitus siitä, että mitä hän ostaisi kun ei keksi mitään.

meillä lapset saa miehen vanhmmilta 50? per pää, me sitten ostamme tarpeellista tällä rahalla.
Mun vanhemmilta yleensä jonkin vaatesetin, esim. paita ja housut.

yksi lahja riittää aivan mainiosti mummoilta ja papoilta, miksi niitä lhjoja pitäisi olla niin jumalaton määrä.

Melkein ei yhtään, mikä on siis erittäin hyvä juttu!

Mä kuitenkin tiedän parhaiten mitä ne toivoo ja mun mielestä ei kannata ostaa mitään randomia ehkä-kivaa, vaan ainoastaa sitä, mitä on toivottu. Plus jtn pientä. Vaatteita ei anneta lahjaksi.

näin saadaan pakettien määrä pysymään järkevänä, eli ehdottomasti max 10 per lapsi.

Ai nyt 50e on lahjaksi paljon? Miksi minä olen ymmärtänyt täällä, että se on ihan naurettava summa vaan puolituntemattomalle pitää rippilahjaksikin antaa ainakin 100e jos aikoo kehdata mennä juhliin.

Enkä minä pyytänyt summamaan niitä yhteensä. Jokainen antavat omat lahjansa eikä niitä mitenkään summata yhteensä. Puhuin nyt nimenomaan siitä mitä perpää antavat.

Enkä minä tiedä mitä minä haluaisin enkä näimmä osaa selittää mitä tarkoitan.... Tuntuisi vaan niin ihanalta, jos joskus vaikka äitini sanoisi että näki niin ihania juttuja kaupassa ja oli vaan pakko ostaa meidän lapsille ne. Mutta eipä ole nähnyt mitään niin ihanaa. Päinvastoin aina on kauhea valitus siitä, että mitä hän ostaisi kun ei keksi mitään.

Kyllä se 50e minusta on paljon per nuppi,varsinkin kun kirjoituksesta päätellen teilläkin on useampi kuin yksi muksu.
Itse en ole kommentoinut millä summalla täytyy osallistua rippijuhliin yms, mutta jotain suhteellisuuden tajua. Oletetaan, että teillä on 2 muksua, se tekee jo yhdestä taloudesta sen 100e.

Ehkäpä äitisi valittaa juuri siksi kun tietää että sinulle ei tunnu kelpaavan mikään? Ainakaan mikä maksaa alle 50e...

Minustakin tuo 50? joka suunnasta per pää on tosi hyvä lahja. Ja itse en osaa sanoa minkä verran kukakin antaa kun se tahtoo vaihdella sen mukaan mitä lapsella on tarvetta. Yleensä siis ostaavat tarpeellisia juttuja tai jotain kestävämpää ja välillä saattaavat siihen lisäks ostaa jotain pientä.

Meillä mun vanhemmat antaa yhden lahjan, ei kallista. Sitten pitkin vuotta voivat rahallisesti avustaa tai ostavat jotain pientä tarpeen tullen.

Miehen vanhemmat ostavat leluja (tänä vuonna sain rahan itse ja ostin sillä legoja) 50 eurolla ja yleensä vielä käteistä possuun laitettavaksi.

mun vanhemmat osti laspille jokaiselle n.50? lahjan. aikaisempina vuosina ovat ostaneet isommalla summalla,mutta nyt lomautuksia. en odota edes että ostavat paljoa lahjoja.
mieheni vanhemmat laittaa rahaa noihin lapsiin ihan hirveesti. voisin veikata että nyt menee lapsien lahjoihin yhteensä jotain 400?-500? lapsia on kolme. musta tuntuu että ne korvaa lapsenlapsille mun miehen kurjan lapsuuden.

Yhteistyössä