Minkälaiset työajat ... ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja QQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

QQ

Vieras
Eli minkälaisia työvuoroja teidän perheessä tehdään ? Mietin itse työpaikan vaihdosta jolloin tekisin aamuvuoroa mutta työ liikkuvaa eli ei mitään tarkkaa 8-16. Mies tekee vastaavaa. On vaan karmea ajatus lapsen kannalta, kun joutuisi olemaan niin paljon hoidossa. Tämän hetkinen työ epäsäännöllistä kolmevuorotyötä, jolloin vanhemmilla harvoin vapaat ja lomat samaan aikaan.
 
no meillä tehdään klo 16-08 välisenä aikana töitä (vuorojen alkamis ja loppumis ajat vaihtelee muutamalal tunnilla työvuorosta riippuen)
meillä tietysti on hyvää se että joka päivä ei ole töitä, jos poika menee tarhaan niin viettää siellä 20-24 tuntia kerrallaan..

parasta lienee säännöllinen rytmi lapsella, eli tiettyinä aikoina ja tiettyinä päivinä mennään tarhaan ja siellä eletään tietyn rytmin mukaan. eli vaihtelisiko teillä kuinka paljon tarhaan meno ja haku ajat?
 
Eli nykyjärjestelyllä vaihtelisi aika paljon. (lapsi on siis vielä kotona) Jos mulla iltavuoro menisi vasta puolenpäivän nurkilla hoitoon ja isä hakisi 14-17. Jos mulla aamua menisi ennen seitsemää ja haku kolmen kieppeillä jos taas viikko vapaat niin olisi kotona jne. Ja näitä sitten sekasin kokoajan eikä minkäänlaista rytmiä.
 
Eli nykyjärjestelyllä vaihtelisi aika paljon. (lapsi on siis vielä kotona) Jos mulla iltavuoro menisi vasta puolenpäivän nurkilla hoitoon ja isä hakisi 14-17. Jos mulla aamua menisi ennen seitsemää ja haku kolmen kieppeillä jos taas viikko vapaat niin olisi kotona jne. Ja näitä sitten sekasin kokoajan eikä minkäänlaista rytmiä.

Minulla on vähän samantapainen työaika. Välillä iltaa, välillä aamua, päivien pituus vaihtelee ja välillä on arkivapaita/ viikonlopputöitä.

Mennessäni iltaan töihin klo 13 maissa lapsi on mennyt jo 10.30 maissa hoitoon. Näin ihan pk:n henkilökunnan toiveesta. Silloin on ehtinyt hetkeksi aikaa ulos. Sählinkiä kuulemma syntyy jos joku lapsista tuodaan suoraan päiväruualle, on kaikille helpompaa kun tulee vähän aikaisemmin, saa hetken leikkiä ja myös väsähtää päiväunille helpommin.

Mennessäni aamuun lapsi menee 9 maissa hoitoon, isä vie.

Aamuvuoropäivinä haen klo 15-16. Jos olen illassa, isä hakee 16-17 maissa. Päivien pituus on pysynyt 6-7 tunnissa ja välillä on vapaita arkisin. En ole huomannut että lapsi olisi kokenut sekavaksi, pikemminkin on ollut helpotus kun päivät ovat esim. aamuvuoropäivinä lyhyempiä.

Nyt tulee lisämausteeksi yksi ekaluokkalainen, ei ole vielä ihan selvillä miten päivät tulevat sujumaan :) Mutta päivä kerrallaan on suunniteltu ja hyvin on mennyt.
 
miehellä kolmivuorotyö ja lisäksi tekee yötöitä viikonloppuisin, eli 6-14 aamuvuoroja 2päivää, 14-22 iltavuoroja 2 päivää ja 22-6 öitä kakspäivää, ja sitten 4pvä vapaa jotka yleensä menee toisessa työssä yövuoroissa ja sitten voi vielä noiden iltojen päällle mennä jatkamaan yötä...
itse olen 7-21 välillä töissä,7-15, 10-18, tai 13-21 ympäri viikkoa,vapaita tietty 2-3pvä
Lapset on 13pvä kuussa hoidossa ja 6.30-16 mennessa haetaan aina, riipppuen tietty miten vuorot menee... muutama päivä saattaa olla 9h mutta enimmäksee 6-8h.
 

Similar threads

Yhteistyössä