Minkälaisia on teidän 10-11 kk ikäiset vauvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuos lähenee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vuos lähenee

Vieras
Ovatko äidissä kiinni, siis onko eroahdistusta tai vierastusta?
Kitisevätkö paljon??
Miten sujuu syömiset, syökö rauhassa ja hyvin?
Minkä verran nukkuu?

Meillä vähän eroahdistusta ei juurikaan vierasta.
Kitisee kyllä aika paljon! Tekemisen puutettako? Väsymystä? Kun ei aina nuku kun yhdet päikkärit.
Syöminen väliin pelleilyä. Kaivelee ruokaa suustaan, sormiruuan heittelee lattialle...välillä sujuu mukavammin :D
.Nukkuu yöllä noin 10-11 tuntia ja joskus päivällä vaan 1h15min kerran... joskus sentään kahdesti.

Ainakin kuopus oli vielä 10kk iässä kovin lahkeessa kiinni, tuli vessaankin mukaan, 11kk iässä jo viipotti omia menojaan ja minä kuljin perässä etsimässä mistä huoneesta lapsi milloinkin löytyy. Kovasti halusi jo silloin osallistua kaikkeen mitä minä teen, ruokaa laittaessa istui syöttötuolissa kun muuten huusi jalassa kiinni kun ei nähnyt mitään. Penkoi innokkaana keittiön kaappeja, luutusi lattioita ja tyhjensi tiskikonetta jne.
Ruoka on tuolle aina maistunut hyvin, pääosin kotiruokaa suolattomana syö. Tuossa vaiheessa oli joku kausi etei halunnut itse syödä vaan möykkäsi kunnes joku syötti, sittemmin taas sormiruokailu on sujunut hyvin. Omaa tahtoa on pikkuhiljaa alkanut löytyä ja kaikki samat jutut pitää saada kuin sisaruksetkin. Tarvittaessa huudon kanssa.

Vauva 10 kk. Nukahtaa yöunille 21-22 aikaan, noin klo 23 imaisee viimeisen maitonsa (imetän vielä). Heräilee yöllä kerran-pari rinnalle, aaumlla heräillee seitsemän maissa. Syö karkeaa ruokaa, mileellään itse sormin. Pudottelee kaiken lattialle kun ei enää ole nälkä. Juo nokkmukista piimää.

Lempipuuhaa tavaroiden/lelujen laittaminen/pois ottaminen koreista/laatikoista. Repii ja silppuaa mielellään lehtiä. Laittaa kaiken suuhunsa. Kävelee jo aika sujuvasti tukia vasten. Talutettuna harjoittelee kävelyä.

Nukkuu kolmet, alle tunnin nokoset päivässä.

Jokeltelee, kiljahtelee, murisee.

Yhteistyössä