Olipas tullut paljon kommentteja, ja ihan hyviäkin. Monilla vain tuntuu olevan sellainen käsitys, että ylipainoinen on auttamattomasti hirveän läski. Ja minä en ole, ei minua kukaan katso kaupassa kun ostan jäätelöä ja vaatteitakin löydän ihan normiosastoilta koko 44 joskus 42kin. Lapsilleni en näitä tapoja opeta, juurikin koska tiedän kuinka huonosta se on. Jos joku miettii jonkun toisen itsekontrollia tai mässyttämistä, niin se on heidän oma murheensa, ei minua satuta toisten ajatukset. Lapseni on kummatkin yli 3-vuotiaita eivätkä ole saaneet karkkia kuin alle kymmenen kertaa elämänsä aikana, eikä ikinä kotona. Ruoka meillä on ihan terveellistä, nämä herkut joita syön lapsilta salaa minua lihottavat, eivät onneksi lapsiani.
Yleistä jaksamistani mittaan sillä, että jaksan hyvin tehdä kaikkea mitä teen, lenkkeilen kavereiden kanssa ja pysyn hyvin tahdissa jne.
Nivelrikkoa en kyllä oikein osaa pelätä, en tunne ketään sellaista jolla se olisi. Mutta tuo diabetesriski on kyllä hyvä motivaattori, samoin eikös verenpainetaudin riski ole kohonnut? Tuohon kolesterolimittaukseen sain lähetteen työterveyshoitajalta, parin viikon päästä menen sinne..
Ja se iltatähtihomma, Sanoin miehelleni kun kuopus syntyi, että uutta aletaan tekemään vasta sitten kun vaaka näyttää minulle alle 75kg, että kyllä se sinne tippuu ennen uutta raskautta, mutta se nyt ei ole vielä vuosiin ajankohtaista. Raskaaksituloon ei kyllä minun kohdalla ole ylipaino vaikuttanut, aina olen tullut helposti raskaaksi.