Minne pitäisi soittaa? Lähitietä ei ole aurattu ja pitäisi lähteä hakemaan lapsi eskarista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kääk!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kääk!!!

Vieras
Tuo on siis iso tie ja ei sitä ole nyt aurattu! Yleensä on aurattu todella hyvin. Ei tuolla autolla pääse ja moni muukin jäänyt kiinni. Olen ihan paniikissa. Pitäisi 12 hakea lapsi eskarista!!!

[QUOTE="kotiäiti";25761511]Tiehallintoon täytyy ensin soittaa. Numero löytyy numerotiedustelusta. Sieltä menee käykyt paikallisille auraajille.[/QUOTE]

kiitos! täytyy heti mennä soittamaan.

No, varmaankin sille, kelle tienhoito kuuluu. Kaupunki? Tielaitos (mikälie nimeltään nykyään)?
Soita taxi tielle, josta pääsee kulkemaan ja kävele itse sinne?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25761520:
Miten niin ei just sun autolla pääse?
Ei siellä nyt niin paljon lunta ole satanut, etteikö liikkeelle pääse.

ei pääse muillakaan autoilla, kun ne on jumissa tuolla! Ja täällä on tullut ihan helvetisti lunta ja pyryttää koko ajan. Tiedätkö koko suomen lumitilanteen?? Aika veijari olet!

Siis millä se lapsi on sinne eskariin mennyt?
Mä soittaisin taksin hakemaan lapsen esikoulusta (ja sinne eskariin että laittavat lapsen taksin kyytiin) jos omalla autolla ei kertakaikkiaan pääsis.
Ja kauppaan sit myöhemmin kun tie aurattu.

meillä on tuossa suojaisessa etupihassa jo 20 senttiä lunta ja mitähän se on tuolla tiellä kun pääsee tuulen kans puhaltaan. Taitaa tehä niitä hirveitä tönkyröitä haitoksi et en ihmettele vaikka kiinni jäis. ONNEKSI mun ei pienimmän kans tartte mennä minnekkään. Pelottaa vaan puolison puolesta kun tuolla tien päällä on pakko ajella. :(

[QUOTE="vieras";25761651]Täällä kyllä lunta tulee sen verran etten tiedä miten pääsen pian hakemaan lapset päiväkodista jos teitä ei aurata..[/QUOTE]

oliko pakko viedä KELI OlI TiedosSa

Just tulin viemästä poikaa hoitoon Espoossa, ja kyllä siellä aikamoista puuroa oli jotkut tiet, niin että pikkuautolla hieman hirvittää välillä jääkö kiinni vai ei. Pienemmillä teillä siis tuo vaara lähinnä oli. Moottoritiet ja kehät oli ok kunnossa, huono näkyvyys siellä kyllä on. Että varovaisesti kannattaa ajaa joka tapauksessa vaikka olisi nelivetomaasturi alla.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25761520:
Miten niin ei just sun autolla pääse?
Ei siellä nyt niin paljon lunta ole satanut, etteikö liikkeelle pääse.

:laugh: tä oli päivän paras :D
Sä pystyt aloittajan viestin perusteella tietämään ettei JUURI SIELLÄ ole niin paljon lunta satanut :D

Meinaatko ettei aurauskalusto ole täysillä työn touhussa? Ei nekään yli-ihmisiä ole että olisivat jokapaikassa samaan aikaan.
Tärkeimmät tiet pidetään ensisijaisesti kunnossa ja sitten "vähemmän" tärkeät.

Kyllähän tuota lunta tulee pyryttämällä koko ajan. Sunnuntaina taisivat säätiedotuksessa sanoa että n.10cm sataisi.. Kyllähän 10cm lumessa autolla pitäisi pystyä ajamaan, joten kyllähän tuo aika yllätys on jos 20cm sataakin yht´äkkiä..

Jep Espoossa minäkin et saas nähdä miten iltapäivällä pääsee päiväkodille..Täällä sitä lunta tulee paljon. Ja tuon viimeisimmän rankan lumisateen jäljiltä oli läheisellä pikkutiellä autot jumissa. Kyllä, myös ne citymaasturit.

Minä vein kävellen ja pulkalla perässäni vetäen lapseni 4,5v kerhoon aamulla täydessä lumisateessa ja auraamattomilla teillä.. matkaa on 4,5km per suunta ja tuolla tuuleekin suoraan sanottuna aivan helvetisti!! Lumi tulee vaakasuorassa päin vaikka pakkasta ei ole melkein yhtään niin kyllä se tuntuu ikävältä kasvoissa kun joutuu kulkemaan vastatuuleen.

Yhteistyössä