Minne pitäisi soittaa? Lähitietä ei ole aurattu ja pitäisi lähteä hakemaan lapsi eskarista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kääk!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25761520:
Miten niin ei just sun autolla pääse?
Ei siellä nyt niin paljon lunta ole satanut, etteikö liikkeelle pääse.
ai sä tiedät kaikki tiet, pääseekö vai ei. just miniä yritti tänne ja tänne oli ainakin tuo yleinen tie niin tukossa, ettei puhettakaan, että olis läpi päässyt

Tienkäyttäjän linja 0200 2100. Sinne voi soitella liikenteen ongelmista sekä tien kunnosta. Pistävät sieltä sitten tiedon eteenpäin :)

Tällaista infoa kertoi mieheni, joka on aikaisempina vuosina tehnyt auraushommia työkseen.

[QUOTE="nallukka";25761828]oonko ymmärtänyt oikein: lapsi on viety päiväkotiin vaikka äiti on ollut kotosalla koko päivän [headwall] *lyy päätä seinään*[/QUOTE]

Eskarissa ollut lapsi..

[QUOTE="nallukka";25761828]oonko ymmärtänyt oikein: lapsi on viety päiväkotiin vaikka äiti on ollut kotosalla koko päivän [headwall] *lyy päätä seinään*[/QUOTE]

No kyllä meillä ainakin lapsi menee eskariin, vaikka itselläni vapaata olisikin. Päivähoito on sitten eri juttu kuin eskari.

Jatka sinä vaan sen pääsi lyömistä seinään, näyttää siltä että sitä on tullut harrastettua enemmänkin.

[QUOTE="Tiia";25761821]Minä vein kävellen ja pulkalla perässäni vetäen lapseni 4,5v kerhoon aamulla täydessä lumisateessa ja auraamattomilla teillä.. matkaa on 4,5km per suunta ja tuolla tuuleekin suoraan sanottuna aivan helvetisti!! Lumi tulee vaakasuorassa päin vaikka pakkasta ei ole melkein yhtään niin kyllä se tuntuu ikävältä kasvoissa kun joutuu kulkemaan vastatuuleen.[/QUOTE]

Kuinka aikaisin oikein lähdit matkaan??
Tuossa taannoin, kun oli lähes samanlainen sää ja lunta vähän yli nilkkojen kävelytiellä mulla meni 1,5km matkaan 45min kun vedin perässäni 2 pulkkaa.
Eli tuohon matkaan olisi mennyt reilu 2tuntia..

Aika sissi oot!

[QUOTE="sandra";25761866]Jatka sinä vaan sen pääsi lyömistä seinään, näyttää siltä että sitä on tullut harrastettua enemmänkin.[/QUOTE]

Sen verran liikaa ettei enää osaa sisäistää lukemaansa vaan kuvittelee että eskari=päivähoito ;)

Samoin täällä satakunnassa on aika hel**tilliset ajokelit... : / Lunta ei ole tosin tullut vielä, kun joku kymmenisen senttiä, mutta se on suojalunta (ja sitä tulee koko ajan lisää) ja sivuteillä lumen alla peilijää... Myös jäiset urat aiheuttaa oman jännitysmomenttinsa... :whistle: Ans kattoo siis kuinka käy, kun pitäs kanssa jossain kohtaa iltapäivää käydä tenava hakemassa isältään. Ei ole välttämättä sitäkään kujaa ehditty auraamaan siihen menneessä.

Kyllä meidänkin tyttö lähti eskariin, vaikka olen kotona. Jos olen oikein ymmärtänyt niin lapsella on velvollisuus mennä eskariin, jos sinne on ilmottauduttu.

[QUOTE="mellan";25761882]Kyllä meidänkin tyttö lähti eskariin, vaikka olen kotona. Jos olen oikein ymmärtänyt niin lapsella on velvollisuus mennä eskariin, jos sinne on ilmottauduttu.[/QUOTE]

Eskari ei ole pakollinen, vaan voi vapaapäiviä pitää ihan vapaasti vaikka on sinne ilmoittautunutkin.

Kuinka aikaisin oikein lähdit matkaan??
Tuossa taannoin, kun oli lähes samanlainen sää ja lunta vähän yli nilkkojen kävelytiellä mulla meni 1,5km matkaan 45min kun vedin perässäni 2 pulkkaa.
Eli tuohon matkaan olisi mennyt reilu 2tuntia..

Aika sissi oot!

Mulla on työmatkaa 1.5 kilsaa, samalla matkalla vedän lapsen pulkassa hoitoon, niin ei siinä mene kuin max 25 min, säällä kuin säällä.

[QUOTE="vieras";25761940]Voi sinun pienen kanssa! Oletko kuullut ikinä puhuttavan tuulesta? Se tuuli katoppa kasaa sen lumen johonkin tiettyyn paikkaan niin että tietä ei näy, kepeistä näkee että tuossa jossain se menee, mutta harvalla autolla siitä läpi mennään.[/QUOTE]
juu en oo ikinä kuullukkaan täällä peltojen keskellä moisesta... myönnetään ett en miekään lähe yrittämään tuiskupenkasta läpi jos se yltää konepellille asti.

Mene niin pitkälle kuin autolla pääsee, sitten lapiot kinoksen ja sitten ajat taas.

Vain kaupunkilainen voi olla noin uusavuton.

Niin, siinähän hento nainen lapioi puhtaaksi kokonaisen tien (mistä me tiedetään miten pitkä pätkä on kyseessä? Useampi kilometri?).

Vain maalainen ei ymmärrä, että kun se oma auto jää siihen kekelle tietä jumiin se on siinä ihan kaikkien tiellä. Ihan älytöntä lähteä ajamaan jos jo ikkunasta näkee, että ei tule onnistumaan.

Mä varmaan soittaisin eskariin ja sanoisin, että en vaan pääse tulemaan hakemaan, tulen heti kun pystyn (jos siis siinä on samoissa tiloissa myös päivähoitoa). Ei olisi meidän päikyssä mikään ongelma etkä varmaan olisi nyt ainoa.

mitäs asutte korvessa. Ei siellä olla kuin elokuvissa, vaan pitää oikeasti osaa muutakin tehdä kuin valittaa.

Muuten tyhmä kommentti, mutta siltä osin pitää paikkansa, että jos asutaan vähän sivummassa, kannattaisi olla erilaisten tilanteiden varalta jo ennakkoon mietitty, että mitäs sitten tehdään, jos käy näin taikka noin, niin ei tule sitten se paniikki ja hätä, kun tilanne on jo päällä. Eli esim. just puhelinnumerot etsittynä valmiiksi, mihin voi ottaa yhteyttä missäkin tilanteessa tmv.

mitäs asutte korvessa. Ei siellä olla kuin elokuvissa, vaan pitää oikeasti osaa muutakin tehdä kuin valittaa.

Meillä on kyllä mies auttanut lapioimaan muutaman auton irti ihan tuosta meidän kaupunkissa olevalta kadunpätkältä muutamana aamuna, että on itse päässyt töihin, kun täällä umpikujassa asutaan. Meidän kadun aurauksen kanssa ei tunnu olevan mitään kiirettä, tuo isompi katu mille käännytään aurataan kyllä ja siitä jääneeseen penkkaan ne autot aina jämähtää kiinni.

Yhteistyössä