Minua luullaan jatkuvasti ikäistäni nuoremmaksi, joskus se on ärsyttävää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilly"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilly"

Vieras
Olen 35v ja jos ikä tulee jossain ilmi, saan ällistyneitä kommentteja osakseni; et VOI olla 35-vuotias?! Oma mieheni on minua 4v nuorempi ja erittäin hyvin säilynyt (hiuksen päässä, lihaksikas ja urheilullinen) ja silti minua luullaan aina häntä nuoremmaksi :)

Paras tilanne oli, kun menimme mieheni työpaikan pikkujouluihin ja hän jäi yksin odottamaan minua juhlatilan aulaan - hän oli joskus kertonut työkavereilleen ikäni (he ovat kaikki nuoria 25-30v väliltä). Kun saavuin mieheni luo, nämä työkaverit ihmettelivät, että missä vaimosi oikein viipyy, joku katsahti minuun hieman kummeksuen. Mieheni sanoi - tässähän hän jo on! Myöhemmin samat työkaverit kertoivat huppelissa, että olivat luulleet minua korkeintaan 24-vuotiaaksi ja ihmetelleet miksi joku nuori tyttö tulee mieheni luo niin tuttavallisesti :) En kuulemma näytä yhtään 3-kymppiseltä..

Tämän kääntöpuoli on se, etten nauti työelämässä ansaitsemastani uskottavuudesta, koska näytän niin nuorelta. Joudun todistamaan pätevyyteni uudelleen ja uudelleen.

Ai, minusta se on ihanaa!Viimeksi alkossa kysyttiin paperit ja olen 28 vuotias. Baareissa miehet ei usko että mulla on kolme lasta ja olen naimisissa. Luulevat iäkseni aina n. 20v :)

[QUOTE="lilly";23929933]
Tämän kääntöpuoli on se, etten nauti työelämässä ansaitsemastani uskottavuudesta, koska näytän niin nuorelta. Joudun todistamaan pätevyyteni uudelleen ja uudelleen.[/QUOTE]

Tämä on kyllä ärsyttävää. Joka ikiselle asiakkaalle saa osoittaa pätevyytensä alimman kautta ja auta armias jos olenkin eri mieltä kuin asiakas tai jos asiakkaalle on joku tuttava tai mikä lie työmies väittänyt jotain muuta.

Muuten minua ei haittaa tippaakaan että luullaan nuoremmaksi. Ihan mieleläni esitän paperini kassoilla ja katson niit hämmästyneitä katseita.

tietty on mukavaa kun kysellään papereita näin kun tulee vanhemmaksi mutta sitten kun liikkuu esim kaupassa lasten kanssa ja ihmiset pyörittelee silmiään että onko sulla jo noin lapsia yms niin silloin saa olla vähän sellaisella joo olen hiukan vanhempi kuin 20-vuotias ja lapsetkin hoidan ja niin päin pois..

Sama täällä..Nyt lähemmäksi 30 vuotiaana olen alkanut ottaa sen positiivisemmin, mutta etenkin reilu parikymppisenä se ärsytti ja tuntui että voisi vajota maan alle kun ihan teinityttönä pidettiin. Töissä kysyttiin aina jotain kokeneempaa työntekijää, minua luultiin harjoittelijaksi...

Minulla sama juttu, tosin ei ärsytä yhtään :D
Olen 41-vuotias ja kuulen ihan jatkuvasti miten nuoren näköinen olen, ja tiedän sen itsekin. Viime syksynä minulta kysyttiin alkossa paperit, sekä baarissa tivasivat papereita, sitä tosin jo yli vuosi aikaa. Työkaverini veikkasivat minua n. 24-27v.
21-vuotiaalle pojalleni tämä on "ongelma", kanssani on kuulemma ikävä liikkua kun meitä luullaan pariksi :D
Mutta edelleen, minua ei harmita, kyllä ehdin vielä rupsahtaa.

Tiedän tunteen :) Viimeksi viime la Baarin ovella jouduin todistamaan ikäni. Sinne kuitenkin ikäraja 21v ja mä oon 37v :/ Toisaalta niin imartelevaa.. mut toisaalta taa ei todellakaan!!

[QUOTE="tiina";23935854]Minulla sama juttu, tosin ei ärsytä yhtään :D
Olen 41-vuotias ja kuulen ihan jatkuvasti miten nuoren näköinen olen, ja tiedän sen itsekin. Viime syksynä minulta kysyttiin alkossa paperit, sekä baarissa tivasivat papereita, sitä tosin jo yli vuosi aikaa. Työkaverini veikkasivat minua n. 24-27v.
21-vuotiaalle pojalleni tämä on "ongelma", kanssani on kuulemma ikävä liikkua kun meitä luullaan pariksi :D
Mutta edelleen, minua ei harmita, kyllä ehdin vielä rupsahtaa.[/QUOTE]

Vähä huippu! :D

muakin luullaan aina ikäistäni nuoremmaks, oon täyttäny tänävuonna 22 ja just viimekerralla ku kysyttiin papereita ärrällä niin myyjä totes ettei ois ikinä voinu uskoo et oon näin "vanha" :D bussissaki saan välillä lastenlippuja jos en ite tajua pyytää aikuisten.

Pistän paremmaksi; multa kysyttiin pari vuotta sitten bussissa: aikuisten vai lasten lippu :laugh:.
Olin tuolloin 37... Noh, kuski oli ulkomaalainen, ja olin tullut juuri kampaajalta. Satuin olemaan puhelimessa kaverini kanssa, joka kysyi, juuri samaan aikaan bussikuskin kysymyksen kanssa, että tuliko hyvät hiukset, vastasin, ettei tainnut mennä ihan putkeen :laugh:.
Olen kyllä nuorehkon näköinen, mutten sentään ihan noin nuoren...

Musta tuntuu, että ihmisillä on joku outo näkemys minkä näköisiä ihmiset ovat minkäkin ikäisenä. Ehkä vieläkin verrataan johonkin "huivipäiseen naiseen" kun ajatellaan esim. 50-vuotiasta.
Nykyään vaan ollaan eri näköisiä kuin ennen olitiin, siis iän puolesta. Mun mielestä.

Sama miulla,elokuussa 35 v ja tuntemattomat ihmiset luulee paljon nuoremmaksi ja alkossa uudet myyjät kysee papereita,näytän kuulema alle 25 vuotiaalta.Ja vanhemmmat ihmiset tytöttelee,minnuu ärsyttää eniten just tuolainen tytöttely.
Vuos sitten ootelin äitiäni cittarin pihassa,alko on samassa talossa,joku vanhemmi mies tuli kysymään miulta " mitäs tyttö oottelee? Mä voin käydä sulle ostamassa juomista,jos sä tarviat hakijaa? " mie vastasin " kiitos tarjouksesta,mutta kyllä mulla ikää riittää itsekkin hakea juomista" :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miauh
31v olen ja saan jatkuvasti kertoa ikäni kun sitä tiedustellaan. Eräs potilas arvio minut 17-vuotiaaksi. Kyllähän se potilaiden miehlestä on varmasti pelottavaa, jos 17v näköinen tytteli tulee hoitamaan, mutta kuullessaan todellisen ikäni niin ovat kyllä tyytyväisiä :) Joten joudun minäkin todistelemaan pätevyyttäni.

muakin luullaan aina ikäistäni nuoremmaks, oon täyttäny tänävuonna 22 ja just viimekerralla ku kysyttiin papereita ärrällä niin myyjä totes ettei ois ikinä voinu uskoo et oon näin "vanha" :D bussissaki saan välillä lastenlippuja jos en ite tajua pyytää aikuisten.

Eikös alkossa pidä kysyä paperit kaikilta jotka vaikuttaa alle 25-vuotiailta? Että oletpas "vanha"....

[QUOTE="jep";23936418]Eikös alkossa pidä kysyä paperit kaikilta jotka vaikuttaa alle 25-vuotiailta? Että oletpas "vanha"....[/QUOTE]

Tai ei pelkästään alkossa, vaan muissakin kaupoissa. Tai sitten jos vaikuttaa alle 23v?

[QUOTE="jep";23936418]Eikös alkossa pidä kysyä paperit kaikilta jotka vaikuttaa alle 25-vuotiailta? Että oletpas "vanha"....[/QUOTE]

mä puhuin r-kioskista en alkosta.

No ei kyllä ärsytä :D

Hykertelin kun pääsykokeissa 'tytöt' luulivat mua nuoremmaksi ja kun siinä ruokaillessa heitettiin ikäkyselyrinki ja ilmoitin ikäni, pari heistä kumartui oikein pöydän yli kurkkimaan suu auki ja kiljumaan että ET VOI OLLA!!!

:D Mun mielestä se on vaan kivaa :D

Me oltiin mieheni ja äitini kanssa eräässä tapahtumassa ja äitini ostaessa meille kaikille lippuja lipunmyyjä kysyi, että ovatko lapset jo 15 (oli siis lastenlipun ikäraja). Äitini vähän hölmistyneenä että kyllä ne taitaa olla. Olimme molemmat 25, mielellä eilinen parransänki ja minä 8kk raskaana. Ehkä ne toppavaatteet sitten sai näyttämään niinkin paljon nuoremmalta :D

Itse myymälätyöntekijänä tulee arvioitua joskus ihmisten ikiä miten sattuu. Aina joskus kun kysyn papereita, niin ostaja onkin jo 25-30 vuotias. Mutta useimmiten se johtuu kyllä ihan siitä, että heillä on yllään jotain niin mautonta/teiniä/kamalat meikit, joita kukaan yli 18v ei laittaisi ylleen.

Itsellänikin on hauska kokemus tuosta parin vuoden takaa, tosin ei ehkä iha yhtä paha kuin edellisillä, mutta kuitenkin; Isä oli ostanut työreissulla uden auton ja tytölle lankesi sitten sen ajaminen porukoiiden luo (matkaa vähän vajaa 400km). Ajelin myöhään illalla ja kuinka ollakaan kesken matkaa alkoi väsyttämään, pysähdyin sitten sen verran Savonlinnan ABC:lle ja ajattelin että käyn energiajuoman niin jaksaa sen viimisen satasen veilä ajaa. No eikös ollakaan ABC:n kassatyttö katsoi kun menin kassalle ja totesi että "ei tytöllä sattuis olemaan jotain henkkaria kun me ei saada myydä näitä energiajuomia alle 15vuotiaille" , Kyllä tuli hyvä mieli kun vetäisin ajokortin näytille ja totesin että kyllä tämän mukaan ikää pitäisi riittää (olin kuitenkin jo täyttänyt 20v), meni kassaneiti vähän vaikean näköiseksi eikä osannut sanoa enää muuta kuin anteeksi ja hyvää illanjatkoa. Oli muuten näkemisen arvoinen ilme! :D

Alkuperäinen kirjoittaja onhan näitä;23936473:
Itse myymälätyöntekijänä tulee arvioitua joskus ihmisten ikiä miten sattuu. Aina joskus kun kysyn papereita, niin ostaja onkin jo 25-30 vuotias. Mutta useimmiten se johtuu kyllä ihan siitä, että heillä on yllään jotain niin mautonta/teiniä/kamalat meikit, joita kukaan yli 18v ei laittaisi ylleen.

:mad:

Ja toisinaan myös siitä, että kaikki eivät ole niin 'vanhan' näköisiä.
Pituuskin vaikuttaa paljon. Tiettyyn rajaan saakka toki...... :D

Kuumimmat

Yhteistyössä