Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tiedän että on turha valittaa kun itse olen tähän jamaan tilanteen saanut hyväksymällä nuo ehdot, mutta olen yhä sitä mieltä että lapsen pitäminen kotihoidossa vielä oli oikea ratkaisu. Mieskin myöntänyt tämän.
PIPARISUU
Meillä on siis molemmilla omat tilit, mutta myös yksi yhteinen tili. Tänne yhteiselle tilille keräsimme/keräämme rahaa yhteisiä laskuja varten. Minäkin tänne pääsen, mutta en saa sieltä ruokaan ottaa rahaa, vaan ne menee sitten vakuutuksiin yms.
Nyt en tajunnut pätkääkään. Miksi mies saa ottaa yhteiseltä tililtä rahaa vakuutuksiin yms. mutta sää et saakaan ottaa ruokaan, eikö se olekaan yhteinen tili? Ota nyt herranen aika sieltä niitä ylimääräisiä rahoja mitä olet sinne aikaisemmin laittanut, vaikkei sellainen sopimukseen kuulukaan. Jos miehes ihmettelee asiaa, niin kerrot ihan suoraan, että laitoit sinne aikaisemmin rahaa, vaikka sopimukseen ei kuulunu tällainen ja otat ne nyt pois, koska tarvitset yhteiseen menoihin niitä.
Mää vähän veikkaan, ettet ole edes keskustellut miehen kanssa asiasta? Miehes luulee, että hyvin sää ruokaa ostat yms. koska olet voinut yhteiseen tiliinkin vielä laittaa niitä omia rahoja. En edes tajua, mikä idea sulla on laittaa yhteiseen tiliin rahoja, jos sopimuksen teitte ettei tarvitse sinne laittaa? Olisit laittanut talteen pahanpäivän varalle, jotta olisit saanut ottaa ne nyt käyttöön, kun rahat hädin tuskin riittävät...