Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi olkoon:
vuoden luuseri-palkinto sulle hra100! Kaikki sun tekstit tässä ketjussa on ihan uskomattomia!
Mitä ihmettä tyyppi täällä ruikuttaa!? Onko teillä parisuhde? Eikös niissä tupata kommunikoimaan(+ kunnioittamaan ja rakastamaan)?
Kiitän ja kumarran! Parisuhde on. Kunnioittamisesta ja rakkaudesta niin taas on sitten tiedä... Ja tämä ihmetyttää tämä että kaikki puhuu että kommunikoikaa. Jos jumalauta luulette että 17 vuoden aikana ei ole kommunikoitu niin johan on kumma. On kommunikoitu kaikilla muilla paitsi nyrkeillä ja kättä pidemmällä. Jos rehellinen olen niin joskus olis tehnyt kyllä mieli... Mutta on keskusteltu, neuvoteltu, huudettu, riidelty, tapeltu, sovittu asioita jne jne. Joskus on jopa viikoksi joku muuttunutkin...
Mutta otanpa pari lainausta teksteistäni:
Jossakin vaiheessa yritin tehdä sellaisen systeemin että jaoimme laskut että minulle sinulle jne. Mutta ei toiminut. Kun hänellä palkkapäivän jälkeen oli rahaa niin sitä sitten oli ja se sitten meni. Nopeasti, melkein mihin tahansa. Aina piti jotakin ostaa. Kun sitten sovitut laskut piti maksaa niin rahaa ei löytynytkään. Mistään. Kaikki mennyt. Opin pian siihen että minun täytyi aina yrittää säästää ja varautua vaikka mihin. Aina varuillani ja varpaisillani. Tein kahta työtäkin että olisin saanut rahat riittämään ja itsellenikin jotain mutta hyvin usein kävi niin että kun kuvittelin että olin saanu vähän jotain säästettyä niin eikös vain puolisoni ollut ostanut jotakin ja minulla ei ollutkaan yhtään rahaa.
Lainaus loppu. Eli huomaatte varmaan että kommunikoitiin. Keskusteltiin ja sovittiin että näin tehdään. Ja se johti mihin? Ei mihinkään, rahankäyttö jatkui entisellään mielivaltaisena.
Toinen lainaus kirjoituksistani:
Tuota minun todellisuuttani on joskus vaikea tajuta. Otetaan esimerkki. Kerran esimerkiksi olin lähdössä viikon työmatkalle. Ja annoin vaimolle rahaa jonka oli tarkoitus riittää viikon ruokaostoksiin. Niin vaimo lähti käymään kaupassa ja palasi mukanaan "aivan ihanat lakanat" ja "katso mitä löysin tiimarista" ja en enää muista mitä kaikkea. Mutta siinä vähän nikottelin. Kun ei ollut enempää rahaa, itsellekin olisi rahaa täytynyt riittää varalle kun matkaan lähdin jne. Arvaat varmaan että minä käyn meillä kaupassa ruokaostoksilla?
Lainaus loppu.
Mutta että? Missä kohtaa minun kommunikointini vaimon kanssa noissa esimerkeissä meni pieleen? Sovittiin jotain. Ei vaikutusta. Kerroin jotain. Ei vaikutusta. Mitä pitäisi tehdä?
Jos jos luette seuraavan ketjun:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1141985
Niin ehkä vähän paremmin tajuatte mikä on minun tilanteeni. Ennen kuin tarjoatte sellaisia neuvoja joilla ei tilanteeseen ole vaikutusta. Kommunikoikaa! Just joo!