Mies maksaa siis omien laskujensa lisäksi sähkön, veden, vakuutukset ja netin (näiden + omat lehti- ja puhmaksujen jälkeen jää se noin 1500 e). Että myös näitä yhteisiä menoja. Noita maksuja varten olen yrittäny säästää ainakin vähän yhteiselle tilille, nyt parina viime kuukautena se ei ole vain onnistunut enää, kun olen tarvinnut kaiken mahdollisen siihen ruokaan.
Siis anteeksi. Jos mies maksaa noin paljon kuluja niin mikä on vikana? Minä olen ollut kohta kuusi vuotta hoitovapaalla, ja olen aina maksanut kaikki lasten kulut ja myös omat kulut, siis vaatteet, lelut, tarvikkeet. Kirppariltahan niitä saa halvalla. Itselleni ostan uusia vaatteita sitten kun palaan töihin ja on enemmän tuloja. Ei kävisi mielessäkään, että miehen pitäisi maksaa minun kulujani tai elättää minua muutoin kuin maksamalla pakolliset laskut. Saan myös käyttää miehen omistamaa autoa ilmaiseksi, edes bensaa en ole koskaan maksanut saati huoltoja tai vakuutuksia. Ruokakulut maksamme puoliksi. En ymmärrä naisia, joiden mielestä miehen kuuluu maksaa naisen vaatteet ym. Jos saat hoitorahaa ja lapsilisät (saatko?) ja mies maksaa laskut, niin minusta pitäisi olla tyytyväinen. Ihmettelen näitä eroon patistelijoita. Meillä mies saa pitää säästönsä kunhan ei tuhlaa niitä. Olen pihi ja vaadin sitä myös mieheltäni. Minulta ilmeisesti jäi jotain ymmärtämättä ap valituksesta...