Minun rahat, miehen rahat (taas...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuikituntematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että on turha valittaa kun itse olen tähän jamaan tilanteen saanut hyväksymällä nuo ehdot, mutta olen yhä sitä mieltä että lapsen pitäminen kotihoidossa vielä oli oikea ratkaisu. Mieskin myöntänyt tämän.

PIPARISUU
Meillä on siis molemmilla omat tilit, mutta myös yksi yhteinen tili. Tänne yhteiselle tilille keräsimme/keräämme rahaa yhteisiä laskuja varten. Minäkin tänne pääsen, mutta en saa sieltä ruokaan ottaa rahaa, vaan ne menee sitten vakuutuksiin yms.

Nyt en tajunnut pätkääkään. Miksi mies saa ottaa yhteiseltä tililtä rahaa vakuutuksiin yms. mutta sää et saakaan ottaa ruokaan, eikö se olekaan yhteinen tili? Ota nyt herranen aika sieltä niitä ylimääräisiä rahoja mitä olet sinne aikaisemmin laittanut, vaikkei sellainen sopimukseen kuulukaan. Jos miehes ihmettelee asiaa, niin kerrot ihan suoraan, että laitoit sinne aikaisemmin rahaa, vaikka sopimukseen ei kuulunu tällainen ja otat ne nyt pois, koska tarvitset yhteiseen menoihin niitä.

Mää vähän veikkaan, ettet ole edes keskustellut miehen kanssa asiasta? Miehes luulee, että hyvin sää ruokaa ostat yms. koska olet voinut yhteiseen tiliinkin vielä laittaa niitä omia rahoja. En edes tajua, mikä idea sulla on laittaa yhteiseen tiliin rahoja, jos sopimuksen teitte ettei tarvitse sinne laittaa? Olisit laittanut talteen pahanpäivän varalle, jotta olisit saanut ottaa ne nyt käyttöön, kun rahat hädin tuskin riittävät...

että sä itse alistat itseäsi. En usko, että mies sulta mitään evää, itse koet tarvetta nyt nöyristellä. Jos oikeasti sun miehes olisi noin sika, että sä et saisi muka käyttää yhteisät tiliä niin olisit jo lähtenyt. Sulla on huono omatunto, ehkä juuri vahinkoraskauden takia ja koet, että sun täytyy nyt paikkailla. HÖPÖHÖPÖ. Nyt sopimuksiin päivitys. Käytä järkeäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mää vähän veikkaan, ettet ole edes keskustellut miehen kanssa asiasta? Miehes luulee, että hyvin sää ruokaa ostat yms. koska olet voinut yhteiseen tiliinkin vielä laittaa niitä omia rahoja. En edes tajua, mikä idea sulla on laittaa yhteiseen tiliin rahoja, jos sopimuksen teitte ettei tarvitse sinne laittaa? Olisit laittanut talteen pahanpäivän varalle, jotta olisit saanut ottaa ne nyt käyttöön, kun rahat hädin tuskin riittävät...

Kiinnostaisi minuakin kuulla ap:n näkemys tähän.

Yhteiselle tilille ei laiteta kuin sen verran, mitä menee esim. vakuutuksiin sähköön veteen yms. Siellä ei siis ylimääräisiä ole. Viime kuussa maksoimme (minä maksoin sieltä tililtä) vakuutukset pois, nyt siellä ei ole kuin muutama sentti.

Minä olen keskustellut, olet itkenyt ja joka huutanutkin asiasta. Mies totesi, että itse sinä halusit jäädä kotiin, hän sanoi millä ehdoilla ja sinä hyväksyit ne.

On ehkä parempi päättää tämä keskustelu tähän! Itse olen tilanteeni aiheuttanut, joten samalla mallilla jatkan vielä muutaman kuukauden. Pärjätään kyllä vaikka pieni helpotus tekisi hyvää! Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Kiinnostaisi minuakin kuulla ap:n näkemys tähän.

Tähän sanon sen verran että silloin kun tilanne oli parempi laitoin sinne rahaa, tyhmyyksissänikin juu. Mies tietää tasan tarkkaan mikä tilanne on!

Anteeksi ap mutta minkälaisen natsin kanssa sä asutkaan :hug: mulla oikeesti tuli tosi paha mieli sun puolesta! Mä en voi käsittää miten sun mies voi ajatella noin...

Ilmiselvää on että sinä yrität kyllä yhteisen hyvän eteen lähes mahdottoman mutta miehellesi ei tunnu tekevän tiukkaa katsella kun sä "sätkin" rahapulassa. Musta tuntuu että ukolla on jonkin sortin alistamisviettiä tai kostamisen halua. Kyllä mä laittaisin nyt hyvin tiukasti itse vastaan tuossa tilanteessa. Sä voit aina sanoa että tämä ei nyt toimi niin kuin alunperin ajattelitte! Teet sille laskelman menoista ja tuloista, joihin tottakai lasket myös lapsen kustannutkset. Tämän jälkeen sä voi vielä minun mielestäni ottaa taulukkoon mukaan sen prosentin millä omista rahoistasi maksat ja millä hänen tulisi maksaa!!! Jos "miehesi" on sitä mieltä että olet valintasi tehnyt jäädä kotiin niin sitten sanot että siinä tapauksessa sun on etsittävä itsellesi kämppä koska tällä hetkellä rahat eivät riitä, katsoisin hyvin pitkälle miten pitkään mies on halukas olemaan ahne omien rahojensa perään naisensa ja lapsensa kustannuksella.

Älä ap alistu noin huonoon kohteluun, tuossa sun tilaanteessa ei oikeesti ole mitään järkeä! Vaikka kuinka olette sopineet niin asiat voivat muuttua, tai sitten todetaan etä oli huono järjestely ja silloin tasavertainen pariskunta miettii tasavertaisen ratkaisun. Ei niin että mies taloudellisesti kiristää sinut tahtoonsa! Ole vahva!!!

No jos miehesi on pitänyt maksaa vakuutukset, sähköt vedet yms eli laittaa yhteiseen tiliin niin paljon rahaa, niin miksi ihmeessä siellä ei ole nyt niitä sun "ylimääräisesti" laitettuja rahoja?

Ehtoihin ei kuulunut, että vaikka laittaisitkin yhteiseen tilille omia rahojasi, niitä käytetään muihin asumiskuluihin. Niinpä voisit hyvin ottaa sieltä ne rahat, mitä olet sinne laittanutkin.

Oletko aina maksanut ruokakulut vai onko ruokakulut joskus maksettu yhteisestä tilistä? Ongelmanne ei korjaannu, vaikka menisitkin töihin, koska jos miehesi kuvittelee, että maksat edelleen samanlailla lapsen kulut, niin eipä se kovin reilua silloinkaan ole.

Oi voi. Ihan sama vaikka olisit mitä ehtoja "hyväksynyt" (koitko oikeasti, että sulla on vaihtoehtoja?), tuollainen peli ei vetele. Näinkö mies kohtelee muka rakasta puolisoa ja rakasta lasta?
Ja myöhemmin kun lapsi kasvaa, tuollaien malli ihmissuhteesta on muka ok?
Voi tuntua kaukaiselta ja vaikealta nyt, mutta mä en näe mitään (ainkaan onnellista tulevaisuutta) tuollaiselle liitolle/perheelle.. systeemit täysin uusiksi ja jos ei onnistu, on eron paikka.
Olen satavarma, että voisit silloin kaikin puolin paremmin :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Oi voi. Ihan sama vaikka olisit mitä ehtoja "hyväksynyt" (koitko oikeasti, että sulla on vaihtoehtoja?), tuollainen peli ei vetele. Näinkö mies kohtelee muka rakasta puolisoa ja rakasta lasta?
Voi tuntua kaukaiselta ja vaikealta nyt, mutta mä en näe mitään (ainkaan onnellista tulevaisuutta) tuollaiselle liitolle/perheelle.. systeemit täysin uusiksi ja jos ei onnistu, on eron paikka.

Jaa olihan ap:lla vaihtoehtona töihin meneminen. Tai sitten neuvotella toisenlainen systeemi tuohon yhteisen talouden pyörittämiseen.

onhan se lapsi sen miehenkin!!!
ja jos olisitte töissä molemmat niin maksaisitko sillonki kaiken lapsen tavarat yms???
entä päivähoitomaksu?? maksaisiko mies sen vai meniskö se sulta??
laskeppa äkkiseltään että paljon saat palkkaa ja vähennät siitä kaikki nuo mitä joutusit sillonki maksaan ja kerrot miehelle että ei se oikeestaan tuu halvemmaksi...käteen jää yhdenkin lapsen hoitomaksun yms menojen jälkeen yllättävän vähän...

alat tekeen niin että ostat omat ja lapsen ruuat ja välttämättömät vaatteet, et tee miehelle ruokaa valmiiksi etkä ylipäätään osta miehen "herkkuja".
tv lupakaan ei oo välttämätön.-...voit sanoa miehelle että ette katsele lapsen kanssa ja irtisanot sen.jos mies haluuaa töllöö kattoo niin hankkii ite luvan.
lopetat miehen vaatteiden pesun...pesköön itte kalsarinsa et sä sen palvelija ole...tai alat vaatiin joka sukasta eri maksua!!ja jos olet pesuaineen ostanu ja mies alkaakin ite peseen pyykkiä niin laitat sen jonnekkin piiloon ja sanot että osta omat pesuaineet...
jos alkais meneen miehelle kalloon että teillä on yhteinen koti ja yhteinen lapsi ja myös ne maksutkin on yhteiset!!!

tai sit sanot että sää lähdet ja mies joutuu kuin joutuukin osallistumaan siihen lapsen hoitoon maksamalla .saisithan sä sossusta tai jostain asumistukeekin kun ei oo tuloja!!!onhan sekin kituuttamista mut ainakin ei miestä tarvi pasata.

No jos miehesi on pitänyt maksaa vakuutukset, sähköt vedet yms eli laittaa yhteiseen tiliin niin paljon rahaa, niin miksi ihmeessä siellä ei ole nyt niitä sun "ylimääräisesti" laitettuja rahoja?

Ehtoihin ei kuulunut, että vaikka laittaisitkin yhteiseen tilille omia rahojasi, niitä käytetään muihin asumiskuluihin. Niinpä voisit hyvin ottaa sieltä ne rahat, mitä olet sinne laittanutkin.

Oletko aina maksanut ruokakulut vai onko ruokakulut joskus maksettu yhteisestä tilistä? Ongelmanne ei korjaannu, vaikka menisitkin töihin, koska jos miehesi kuvittelee, että maksat edelleen samanlailla lapsen kulut, niin eipä se kovin reilua silloinkaan ole.

Minä en näköjään osaa selittää oikein hyvin tuota meidän yhteinen tili tyyliä... Sinne siis varataan vain sen verran mitä menee esim. vakuutusten maksuun. Suurin piirtein kun tiedämme paljonko lasku on. Miehellä on ollut tyylinä siirtää aina laskun eräpäivänä (tai päivää ennen) oma summansa sinne, joten on nähnyt minun siirtämäni summat ja sen mukaan sitten siirtänyt omistaan sinne. Siellä siis ei nyt vakuutuksen maksettuani ole kuin muutama sentti ylimääräistä.

Ruokakulut meni ennen puoliksi, vielä siis äitiyslomalla. Ja olenkin muistaakseni jossain aikaisemmassa viestissä itsekin kirjoittanut, ettei tilanne varmaan muutu töihin menon jälkeen. Minä maksan edelleen omat menoni, lapsen menot, hoitomaksun ja puolet yhteisistä menoista. "Hyvässä" lykyssä myös sen ruuan.

miltä tuntuu rakastaa ihmistä joka ei rakasta sinua eikä teidän yhteistä lasta? MITEN halvalla sä annat itseäsi kohdella ja lastasi? Et ole vieläkään kertonut, MITÄ itse ajattelet tilanteestasi? Eikö lapsesi sinusta ansaitse myös isänsä elatuksen?

Ei tainnut olla aivan noin yksinkertaista.. kuulosti nimittäin olevan suht kummat systeemit ennen tätä hoitovapaajaksoa ja kuten ap vielä tuossa sanookin, odotettavissa myös töihinpaluunsa jälkeen. Että ei hyvä ei, eikä annna kuvaa kovinkaan hyvästä ihmissuhteesta saatika siitä, että perhe olisi jotenkin yhreinen yritys..

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Jaa olihan ap:lla vaihtoehtona töihin meneminen. Tai sitten neuvotella toisenlainen systeemi tuohon yhteisen talouden pyörittämiseen.

Oikeesti älä maksa, se mieskään sua sääli niin miksi ihmeessä sä maksaisit! Älä myöskään tee miehen puolesta ruokaa, pese sen vaatteita jne. Katso mitkä laskut on sun nimellä ja vaihda ne mihin sulla ei ole osaa tai arpaa miehen nimiin tai irtisanot ne. Kyllä se ukko maksaa kun sen nimillä laskuja satelee! Älä herran jumala tunge sinne yhteiselle tilille mitään pennejä nyt tai koskaan! Jos ei nämä tehoa mieheen niin kannattaa miettiä mitä järkeä tuossa.

Mä oikeesti olen sitä mieltä että teillä on muutakin ongelmaa suhteessa kuin pelkkä raha! Voiko tuollainen toimia, luultavasti voi jos MOLEMMAT on tyytyväisiä ratkaisuun, näin ei näytä olevan joten asialle pitäisi tehdä jotain.

Mua kyllä kiinnostaisi mihin olet ap valmsi ja mitä ajatuksia nämä kaikkien neuvot sussa herättä...

Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua:
miltä tuntuu rakastaa ihmistä joka ei rakasta sinua eikä teidän yhteistä lasta? MITEN halvalla sä annat itseäsi kohdella ja lastasi? Et ole vieläkään kertonut, MITÄ itse ajattelet tilanteestasi? Eikö lapsesi sinusta ansaitse myös isänsä elatuksen?

Rakastan kyllä miestäni! Hänen ainoa "vikansa" on se, ettei hän halua minun olevan kotona lapsen kanssa joten pitää erittäin tiukasti kiinni omista rahoistaan. Lapsi saa mieheltä rakkautta muuten, leikkien ja yhdessä ollen. Itse ajattelen että itse olen soppani keittänyt, mutta toisaalta olen kyllä vähän katkera vaikka en saisi.

Alistun tähän siis siksi, koska itse näin halusin. Itse halusin lapseni hoitaa kotona hiukan isommaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
Oikeesti älä maksa, se mieskään sua sääli niin miksi ihmeessä sä maksaisit! Älä myöskään tee miehen puolesta ruokaa, pese sen vaatteita jne. Katso mitkä laskut on sun nimellä ja vaihda ne mihin sulla ei ole osaa tai arpaa miehen nimiin tai irtisanot ne. Kyllä se ukko maksaa kun sen nimillä laskuja satelee! Älä herran jumala tunge sinne yhteiselle tilille mitään pennejä nyt tai koskaan! Jos ei nämä tehoa mieheen niin kannattaa miettiä mitä järkeä tuossa.

Mä oikeesti olen sitä mieltä että teillä on muutakin ongelmaa suhteessa kuin pelkkä raha! Voiko tuollainen toimia, luultavasti voi jos MOLEMMAT on tyytyväisiä ratkaisuun, näin ei näytä olevan joten asialle pitäisi tehdä jotain.

Mua kyllä kiinnostaisi mihin olet ap valmsi ja mitä ajatuksia nämä kaikkien neuvot sussa herättä...

Tätä peesailen. Jos mies oikeasti on noin naiivi rahoihinsa, niin älä herranen jestas sää ole sille niin "kiltti". Älä osta ruokaa miehelle, älä tee hänen kotitöitään tjms. Jos alkaa valittaan, että sun pitää maksaa sitten muita kuluja, niin näpäytä sille, että puolisoilla on elatusvelvollisuus ja aina voi lähteä muualle. Silloin jäisi sullekin paremmin rahaa, kun miehesi tulot ei vaikuta sun tuloihin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua:

Rakastan kyllä miestäni! Hänen ainoa "vikansa" on se, ettei hän halua minun olevan kotona lapsen kanssa joten pitää erittäin tiukasti kiinni omista rahoistaan. Lapsi saa mieheltä rakkautta muuten, leikkien ja yhdessä ollen. Itse ajattelen että itse olen soppani keittänyt, mutta toisaalta olen kyllä vähän katkera vaikka en saisi.

Alistun tähän siis siksi, koska itse näin halusin. Itse halusin lapseni hoitaa kotona hiukan isommaksi.

Ei ole kyllä varmaankaan ongelma siinä, että sää olet hoitamassa kotona lapsiasi varsinkin jos raha-asiat luultavammin menevät samanlailla myöhemminkin!

Vaikka hän ei haluaisi että hoidat lapsen kotona niin miksi hän jyrää sua tuommoisella sadistisella tavalla ja yrittää alistaa? Voi hyvä nainen sano sille miehelle että jos hän sinua rakastaa ja eteenkin kunnioittaa niin toista ei kohdella noin kuin jonkun hemmetin hirmuvallan aikaan vaan asioita keskustellaa ja sovitaan yhteinen komromissi!! Sanot että ajattelin tämän toimivan mutta näin ei ole... jos ei ole halukas mietimään uusia vaihtoehtoja niin mitä se kertoo sinulle?

Yhteistyössä