Minusta tehtiin tänään kaupassa myymälävaras...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Olin tänään Sokoksella ostoksilla lapseni kanssa. Oltiin karkkiosastolle, siinä pyöri ympärillä jotain teinipoikia ja naureskelivat koko ajan, ihan selvästi minulle ja katsoivat vähän väliä jotenkin oudosti.

Lapseni valitsi karkkeja. Sai karkit valittua, niin mentiin kassalle ja maksettiin ostokset. Oltiin jo ulkona ja yhtäkkiä tulee vartija, joka sanoo että meidän pitää mennä hänen mukanaan. Ihmettelin, että mitä hittoa. Vartija sanoi, että varastin kaupan omaisuutta. Sanoin että en todellakaan, minun tapoihini ei se kuulu. Hän sanoi, että minun on nähty tehneen niin. Aloin kaivaa laukkua ja sitten todella löysin sieltä kolme tikkaria ja suklaapatukan. En itse missään vaiheessa niitä sinne laittanut. Minulle välähti, että ne oli varmaan ne pojat siinä karkkiosastolle, kun niin koko ajan naureskelivat minulle. Samassa näin ne pojat nurkan takana nauravan edelleen minulle, seurasivat kun minä ja vartija pengottiin kassia.

Pyysin, että siirrytään takahuoneeseen. Mentiin sinne lapsen kanssa. Sanoin vartijalle, että en ole karkkeja laukkuuni laittanut vaan epäilen, että asialla olivat teinipojat, jotka olivat kanssamme samaan aikaan karkkiosastolla. Vartija sanoi, että hänelle tuli joku poika sanomaan, että minä olen laittanut tavaraa laukkuuni maksamatta. Siksi tuli ja otti meidät kiinni.

Vartija meni katsomaan nauhaa. Samaan aikaan tulivat poliisit paikalle. Poliisit alkoi kuulustella minua, että miksi teen näin ym. Sitten vartija tuli siihen ja sanoi, että nauhalta ei selvästi näy kuka on syyllinen mutta ei myöskään näe minun laittavan mitään laukkuuni. Poliisit sanoivat, että on epäselvä tapaus ja tällä kertaa voivat päästää minut vain sakoilla. Sain sitten sakkolapun, 16 päiväsakkoa. Että hauskaa lauantaita minulle, josta nämä ihanat teinit tekivät tahallaan myymälävarkaan... oli varmaan hauska temppu heidän mielestään.

Kylläpä lapsenikin ihmetteli koko sähläystä, miten poliisisedät ja vartija puhuttelivat. Ensimmäisenä muisti kotonakin mainostaa isälleen tätä tapausta.

Olisin pistänyt hanttiin viimeiseen asti. Edellyttäen, että en ole varas. En koskaan hyväksyisi sakkoja sellaisesta, mitä en ole tehnyt.

Paljonko muuten on 16 päiväsakkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;29221130:
Jos hyväksyit rangaistuksesi niin olet ehkä urpoimpia sankareita mitä tälle palstalle on ajautunut.

En hyväksynyt, yritin sanoa vastaan että en ole mitään tehnyt mutta vartija ei sanonu mitään, poliisit vaan että älähän nyt, sakoista ei tule rikosrekisteriin merkintää, älä hiilly, mitä lapsesikin ajattelee... ym. Sanoivat vaan, että muuta ei voi tehdä kuin valittaa ja kiistää. Että pitää toimittaa joku vastine syyttäjälle.

No en. Aion kiistää ja tehdä sen vastineen. Mutta tämän jälkeenkin se voi jäädä maksettavaksi, jos eivät löydä oikeaa syyllistä. Näin sanottiin mulle.
No ei se nyt ihan noin mene. Syyttäjällä on velvollisuus näyttää toteen että rikos on tapahtunut. Jos kamerakuvasta ei tekoa näy ja jos se ilmoituksen tehnyt poika tai joku muu ei tule todistamaan niin aika ohueksi jää.

Jos olisin ap niin vaatisin turvakameranauhat ja tunnistaisin sieltä sen pojan.

Tää on ihan täyttä tuuteria. Ei voida antaa sakkoja sillä perusteella että joku toinen väittää varkaaksi. Pitää olla näyttö, piste. Noita tuotteita olet voinut ostaa mistä vain.

Ja ihan asiaa tämä.

Tää on ihan täyttä tuuteria. Ei voida antaa sakkoja sillä perusteella että joku toinen väittää varkaaksi. Pitää olla näyttö, piste. Noita tuotteita olet voinut ostaa mistä vain.

Ja ihan asiaa tämä.

No mitenkäs mulle sit kävi niin. Vartija sanoi, että poika oli tullut kertomaan minun laittaneen nämä tuotteet kassiini. Ja ne löytyi minulta, vaikken itse tiennyt mitään niistä.

Silminnäkijä on kuulemma vahva todiste. Ja poliisit sanoi, että vähintään sakko tulee, kun olen varastanut. Vaikkei sitä nauhalta näkynytkään huonon kuvakulman takia.

En toki myöntänyt enkä myönnä koska mitään en tehnyt.

Syytön kunnes toisin todistetaan. Ap:ta ei ole todistettu syylliseksi. Lähtökohtaisesti en siis periaatteessa uskaltaisi mennä alepaan ostoksille, jos laukussani olisi Citymarketista ostettu karkkipussi.

Todella ikävä tilanne. Jännä jutta lapsen sanaa voi käyttää todisteena, vaikka muuten alaikäisiä ei esim. tuomita rangaistuksista. Jotenkin tuo asia pitää esille nostaa. Ota myymäläpäällikköön yhteys törkeästä kohtelusta.

[QUOTE="sarie";29221339]Oletettavasti vartijat on ottaneet ilmoittajan tiedot ylös. Pyydä poliisia jututtamaan vielä sitä poikaa.[/QUOTE]

No todennäköisesti ei ole ottaneet ylös. Kun vartija sanoi pojan käyneen hänelle kertomassa että "tuo nainen on laittanut laukkuunsa tikkareita ja muuta" niin kysyin vartijalta että kuka se oli. Ei osannut sanoa, joku poika vaan.

No todennäköisesti ei ole ottaneet ylös. Kun vartija sanoi pojan käyneen hänelle kertomassa että "tuo nainen on laittanut laukkuunsa tikkareita ja muuta" niin kysyin vartijalta että kuka se oli. Ei osannut sanoa, joku poika vaan.

Eihän sitten mitään todistajaa ole. Marssihan maanantaina poliisiasemalle ja sanot, että sakko perusteeton. Todisteena on karkit, jotka on voineet olla laukussa vaikka vuosia, kun ei kamerassa näkynyt, että olisit mitään ottanut.

Eihän ihmisiä voi kohdella noin.

jos tuo noin menee niin mikä estää jatkossa vaikka kultasepän liikkeessä livauttamasta toisen laukkuun jotain ja jos ei jää kiinni niin käydä ulkopuolella nappaamassa kyseiseltä "kuriirilta" vaikka koko laukku..
Pitänee pitää silmänsä auki ja laukkunsa kiinni tästä lähin kaupoissa.

Yhteistyössä