Minusta tehtiin tänään kaupassa myymälävaras...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29221416]Eihän sitten mitään todistajaa ole. Marssihan maanantaina poliisiasemalle ja sanot, että sakko perusteeton. Todisteena on karkit, jotka on voineet olla laukussa vaikka vuosia, kun ei kamerassa näkynyt, että olisit mitään ottanut.

Eihän ihmisiä voi kohdella noin.[/QUOTE]

Joo, itse vaan menin sanomaan vartijalle että karkit ei ole minun. En tiedä mistä on tulleet.

Kyllä minullekin on käynyt nuoruudessani niin,että aivan toisesta paikasta ostetut tuotteet sanoi vartija minun varastaneen stockmannilta,siis valehteli poliiseille että oli nähnyt minun ne varastaneen ja tämä ei todellakaan pitänyt paikkaansa.Olen katkera vieläkin vaikka aikaa on kulunut 20 vuotta.

No en. Aion kiistää ja tehdä sen vastineen. Mutta tämän jälkeenkin se voi jäädä maksettavaksi, jos eivät löydä oikeaa syyllistä. Näin sanottiin mulle.

Pötyä. Oikeiden syyllisten löytymisellä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä onko syyllisyydestäsi todisteita. Tuskin on jos kiistät oikeudessa kaiken ja kerrot mitä luullakasesi tapahtui.

Itse olisin vaatinut nähdä sen videonauhan! Kyllähän siinä JOTAIN täytyy näkyä, eli ne pojat ainakin, kun ovat hyllystä ne karkit ottaneet?

Jos ei poikia näy siinä kamerassa, niin ei siinä voi näkyä sitäkään että sinä siitä hyllystä jotain ottaisit?
Miten ne pojat edes sai ne karkit sun laukkuun sun huomaamatta?

Nuo näpistykset on inhottavia, koska niitä sattuu todella paljon ja siksi poliisilla ei ole aina kovin paljon aikaa selvitellä niitä, jäädä kelailemaan nauhoja ja kuulustelemaan koko porukkaa. Siksi uskotaan helposti vartijaa ja nyt ne tavarat oli sun kassissa + silminnäkijät.

Silti en antaisi sinuna asian olla vaan vaatisin oikaisua ja syyttäisin teinejä virkavallalle valehtelusta, perättömästä ilmiannosta tai mikälie nimike olisikaan.
Jos olivat 15v, niin ovat rikosoikeudellisesti vastuussa tekosistaan,

Näin se vaan menee ettäriittävä todiste sinun varkaudestasi on se kun tuotteet löytyi sinulta mitä kerrottiin sinun pistäneen laukkuun.
Missävälin ne olisi sinun laukkuasi päässyt käpälöimään ja laittamaan sinne jotakin?
Kai sinä nyt laukkuasi vahdit?
Aika erikoista sekin että jonkun lapsen sanomiseen uskotaan ja pidetään oikein todistajana.
Itse näin kunmustalaiset (jälleen kerran) varasti kaupasta deotorantteja, sanoin kassatädille (itsellänikin silloin jo ikää +30v) ja kassatäti iloitti ettei he voi tehdä asialle mitään jos sitä ei näy kamerasta ja vartijat ei uskalla ottaa minun todistuksella ketään kiinni sillä aina pitää näkyä kamerasta.

Pitäkää niistä laukuistanne huoli, miten voi olla mahdollista että joku pääsee laittamaan sun laukkuus tavaraa sun huomaamattas??????? Entäs jos sinne ois laitettu huumeita, oisit pikkusen pahemmin kusessa (joo epätodennäköistä että niin kävis mutta silti). Sulta on varmaan varastettu lompakko/puhelin jo 100 kertaa kun kuljet tuolla laukku levällään?

Mulla on tällä hetkellä käsilaukku, jossa on vetskari rikki. En oo saanu aikaseksi ostaa uutta ja kulen sen kans kirjaimellisesti vehkeet levällään. Hukkasin sen takia baarissa kännykänkin ja voin hyvin kuvitella et mulle kävis samoin ku aapeelle.

Kumartelin lapsen luokse lattian rajaan, kun hän valitsi alahyllyltä karkkeja. Varmaan tällöin kassi on olallani ollut niin matalalla että joku on saanut karkit sinne laitettua.

Ei tainnut poliisi toimia ihan oikein jos nauhalla ei näkynyt että laittaisit mitään laukkuusi ja sait kuitenkin sakot. Olen itse kaupassa töissä ja vastaavissa tapauksissa ei kyllä ole sakotettu (lähes päivittäin asioidaan poliisin kanssa)

[QUOTE="bbb";29221804]Oletko varma ettei oma lapsesi laittanut niitä karkkeja sinne sun kassiin, sun huomaamatta?

Jos teinipojat näkivät tuon?[/QUOTE]

Poika oli sanonut, että "nainen on laittanut...". En usko lapseni laittaneen, koska tietää ettei varasteta ja vahdin hänen tekemisiään.

Näin se vaan menee ettäriittävä todiste sinun varkaudestasi on se kun tuotteet löytyi sinulta mitä kerrottiin sinun pistäneen laukkuun.

Tuolla perusteella mua olisi pitänyt syyttää varkaudesta, kun kaupasta ostettu ja maksettu huulirasva oli unohtunut muovikassiin ja löytyi muovikassin pohjalta puolen vuoden tai vuoden kuluttua yhdellä kauppareissulla. Ikävää, että suomalainen kauppa syyttää niin kärkkäästi ihmisiä myymälävarkaiksi, sillä osa ihmisistä voi kävellä kaupasta ulos tuote käsivarrella pelkkää hajamielisyyttään.

ap. mene tekemään poliisiasemalle ilmoitus väärästä ilmiannosta tai mikä sen nimi mahtaa ollakaan ja toimi välittömästi, ettei nauhoja tuhota tai ettei niitä käytetä uudelleennauhoitukseen.

[QUOTE="wieras";29221840]Tuolla perusteella mua olisi pitänyt syyttää varkaudesta, kun kaupasta ostettu ja maksettu huulirasva oli unohtunut muovikassiin ja löytyi muovikassin pohjalta puolen vuoden tai vuoden kuluttua yhdellä kauppareissulla. Ikävää, että suomalainen kauppa syyttää niin kärkkäästi ihmisiä myymälävarkaiksi, sillä osa ihmisistä voi kävellä kaupasta ulos tuote käsivarrella pelkkää hajamielisyyttään.

ap. mene tekemään poliisiasemalle ilmoitus väärästä ilmiannosta tai mikä sen nimi mahtaa ollakaan ja toimi välittömästi, ettei nauhoja tuhota tai ettei niitä käytetä uudelleennauhoitukseen.[/QUOTE]

Tiiätkö mitä, ei ne kaupatkaan haluaisi niin tiukkaa vahtia varkaista pitää, mutta tosiasia on että nykyään varastetaan niin järjettömän paljon, että se on vain pakko!
Varkaat on vuosi vuodelta fiksumpia ja kaupan on yritettävä pysyä mukana.

Kaupassa joudutaan käyttämään ihan älyttömästi rahaa ja työaikaa varastelun estämiseen ja silti se ei onnistu kun varasteluhävikki vaan kasvaa jo valmiiksi taivaissa olevista lukemista.

Lisäksi avoimet rajat tekevät sen että niitä varkaita tulee tänne varastelemaan ihan työkseen.
Toivoisin ymmärrystä myös sille toiselle osapuolelle, ei ole helppoa (saati halpaa) painia nykyajan epärehellisten ihmismäärien kanssa.

No mitenkäs mulle sit kävi niin. Vartija sanoi, että poika oli tullut kertomaan minun laittaneen nämä tuotteet kassiini. Ja ne löytyi minulta, vaikken itse tiennyt mitään niistä.

Silminnäkijä on kuulemma vahva todiste. Ja poliisit sanoi, että vähintään sakko tulee, kun olen varastanut. Vaikkei sitä nauhalta näkynytkään huonon kuvakulman takia.

En toki myöntänyt enkä myönnä koska mitään en tehnyt.

Provohan tämä on, ei muutaman tikkarin anastaminen ole varkaus vaan näpistys.

[QUOTE="nainen";29221984]No, kai ne vartijat sentään näkivät ne nauravat pojat siellä videolla? Kai siitä voi päätellä, etttä heillä oli jekku mielesssä?[/QUOTE]

Joo kaupassa nauraminen on rikos

[QUOTE="vierailija";29221909]Provo: vartijat eivät saa katsella valvontakameroiden videoita yksin vaan siinä pitää olla poliisi mukana.[/QUOTE]

Kyllä vaan saadaan katsella ja olen tänäänkin katsonut. Ja onhan tässä voinut olla niin, että joku poliiseista on vaikka ollutkin mukana katselemisessa, ei ne poliisitkaan yksin tule.

Yhteistyössä