missä ammateissa naisilla on kotalaisen hyvä tai hyvä palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,,,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eee";29066808]Jos 2500 euroa on raja, niin kaikissa paitsi ihan suorittavan tason töissä (siivous, kaupan kassa, puhelinmyyjä, varastotyöntekijä) ja hoitoalalla.[/QUOTE]

eikai kukaan kaupan kassa tienää vähintään 2500€/kk bruttona tai yli????

No vaikka missä jos raja on noin matala. Naisvaltaisista aloista vaikka hoitoala tai opetusala. Jälkimmäisellä pääsee suht helposti yli 4000e bruttotuloihin ja se on jo mielestäni ihan yleisellä mittapuullakin hyvä tulo.

Ja ennen kuin joku luokanope hyökkää tänne sanomaan, ettei varmasti saa yli 4000e/kk niin ihan vinkkinä, ettei opettaja tarkoita aina luokanopea. Lukiossa tuo on ihan normaali palkka.

T: sairaanhoitaja (nainen), jonka puoliso (nainen hänkin) on lukion ope

ajatellaan ny vaikka joku bruttona 2500 eurosta ylöspäin..

IT, 3200 tällä hetkellä, mutta tehtävääni nähden alipalkattu. En ole tyytyväinen. Valitettavasti työnantajan markkinat, eikä uusia töitä joka oksalla. Katselen silti jatkuvasti.

No, on kai niitä palkkatilastoja jossain Tilastokeskuksen ym. sivuilla, mutta esimerkkejä: korkeakoulututkinnon suorittaneista ainakin seuraavat : opettajat = peruskoulut, ammattikoulut, lukiot, korkeakoulut, proviisorit apteekeissa, kaikki valmistuneet, pätevät lääkärit (ihmis- ja eläinaloilta), luultavasti kaikki ylemmissä asemissa olevat osastonhoitajat sekä sairaanhoitajat, pankkivirkailijat, sijoitusneuvojat ja ekonomistit, lakialan ammatit, kuten asianajaja tai tuomari, tietenkin yritysten johtajat ja alemman tasonkin pomot. No, tässä nämä tuli mieleen ainakin. Lisätkää muut. Yhteistä edellä mainituille: hyvä koulutus.

[QUOTE="eee";29066808]Jos 2500 euroa on raja, niin kaikissa paitsi ihan suorittavan tason töissä (siivous, kaupan kassa, puhelinmyyjä, varastotyöntekijä) ja hoitoalalla.[/QUOTE]

Kyllä mulla hoitoalalla kolmivuorotyössä, on yli 2500 brutto. Koulutus on lähihoitaja.

[QUOTE="nainen";29066861]Kyllä mulla hoitoalalla kolmivuorotyössä, on yli 2500 brutto. Koulutus on lähihoitaja.[/QUOTE]

Samaa meinasin tulla sanomaan että ihan varmastiu lähihoitajallakin on palkka yli tuon jos vuorotöitä tekee. Itse olin vuosikausia laitoshuoltajana kolmivuorotyössä sairaalan leikkausosastolla, ja palkkani oli 2500-2600 e/ kk. Tuossa toki on kokemuslisät mukana. ja siivousalalla veikkaisin tuon olevan palkkojen parhaimmistoa, ellei oteta lukuunm jotain raskasta ja likaista teollisuussiivousta yms.

Uskon että myös kaupan myyjillä menee tuon rajan lähelle, ainakin niillä jotka tekevät vuorotyötä ja on kokemuslisiä yms.

Yhteistyössä