Mistä apua kun ei enään jaksa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmauduin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmauduin

Vieras
Mä en siis yksinkertasesti jaksa enään valvoa yhtään yötä,mun mielenterveys menee tän touhun kanssa.Oon valvonu nyt niin kauan,että se alkaa jo selkeesti vaikuttaa mielialaan,mikään ei huvita ja mitään ei jaksa.Isommat lapset "käy hermoon" enkä jaksa olla heidän kanssaan.Nuorimmainen, joka valvottaa on 7kk.Hänellä ollut paljon korvatulehduksia,putkitettiin viikko sitten,jonka jälkeen korva alkoi vuotamaan verta.Sitä yritetty imeä yms,mutta vieläkään kukaan ei ole sinne korvaan nähnyt että mikä siellä tilanne.Lisäksi monia allergioita,MUTTA KUN EN JAKSA...en jaksa enää pitää kirjaa mistä tulee oiretta ja mistä ei.Annan vain jotain,kunhan mahan saa täyteen.En siis osaa yhtään yhtään tietää mistä tämä 30min välein heräily johtuu =( Koskeeko mahaan,korvaan vai jotain muuta.Refluksia epäilty (koska kahdella aiemmalla lapsellakin on) koska lapsen keuhkot rohisseet todella kovasti nyt jonkun reilu 3kk.Mutta aika ph-mittaukseenkin vasta ensi kuussa.Perhetyö käy 2xvko,toinen käynti aamupäivällä kun isommat lapset hoidossa (jolloin voin esim nukkua) ja toinen siihen aikaan kun kaikki kolme kotona.Mutta tuo kerran viikossa lepääminen kun ei oikeen enään auta.Mitä teen,auttakaa...Ja SUURI kiitos jos jaksoit lukea ja anteeksi vuodatus...

Oletko yksin lasten kanssa? Vai miten mies osallistuu tähän?
Kyllä sun on apua saatava, puhu rohkeasti neuvolassa tai noille perhetyöntekijöille. Entä sun tutut, olisko heistä apua?

mä menin aikoinaan tuossa tilanteessa ensikotiin-baby blues yksikköön-jossa sain levätä.pari yötä oli pienemmälle yövytystä,eli sai nukkua.se auttoi kovasti,vieläkin lämmöllä ajatten sitä aikaa,vaikka siitä on 6v :heart:

kiitos vastauksista.Täällä ei ole tuollaista ensikotia ja en tiedä auttaisiko parin yön nukkuminen pidemmän päälle -ensihätään tottakai.Lasten isä ei juuri osallistu,ainakaan pienimmän hoitoon ja pääosin olen muutenkin vastuussa lapsista yksin.Tuosta sairaalajaksosta en tiedä,ei ne kovin helpolla tunnu sisään ottavan ja sitten en tiedä "raaskisinko" jättää häntä yksin sinne itkemään.Helpottaisi kummasti jos edes tietäisi mistä tämä kaikki johtuu...ennen nukkui ihan hyvin.Olen perhetyölle yrittänyt puhua,mutta eipä nekään mitään ratkaisua tähän tiedä.kamalasti en uskalla valittaa,pelkään lasten huostaanottoa,tiedä sitten aiheettako mutta kuitenkin...Mutta näinkään en jaksa.