No meitä pidetään varakkaina, hienohelmoina yms ja moni luulee mun miehen tienaavan paljon ja mun olevan rikkaan perheen tytär yms. Töissä esim. monilla on se kuva, että oltaisiin tosi varakkaita ja mies tienaa huimasti.
Lasten kavereiden vanhemilla on myös käsitys, että meillä on millä mällätä.
Totuus (lue loppuun ennen kuin arvostelet)
Mun nettotulot ovat 1500-1700e/kk ja miehen 2200e/kk ja lapsilisät päälle. Tontit ovat täällä halpoja. Meillä on 2200 neliöitä tontti ja se maksoi 10t.
Meillä on aika pramea ja hieno talo, jossa on paljon yksityiskohtia ja näyttää kalliilta. Kallis talo tämä olikin

Velkaa on talosta PALJON ja laina-aika pitkä. Lainalyhennys meillä on pankin vaatima minimilyhennys meidän lainasta.
Mun autolaina on maksettu ja miehen autosta on lainaa melkein 40t. Mies halusi itselleen hienon hifistelyauton ja mikäs siinä. Onhan se hieno.
Ulkomailla käydään joka vuosi ja maksetaan matka osareilla. Meillä on ostettu osarilla mm. sänky, sohvat, ruokailuryhmä, kodinkoneet yms ja lyhennellään niitä joka kuukausia.
Miehen intohimo on elektroniikka: Meillä on ipadia, pleikkaa, wiitä, iPhonea, lumiaa, macbookia, iso telkkari jne. Osasta on kulutusluottoa, osasta ei. Miehen palkasta jos jotain jää, se menee hifistelyyn.
Mun intohimo on taas kauniit vaatteet. Laitan kaiken ylimääräisen merkkivaatteisiin. Häälahjarahoilla ostin itselleni mulberryn laukun ja mies osti läälahjarahoilla merkkikellon itselleen.
Lapsilla ei ole edes omia tilejä ja meillä ei miehen kanssa säästöjä tonnia enempää ole.
Voimme maksaa lainamme ja velkamme (niitä on pelottavan paljon). Palkkamme riittävät juuri ja juuri kaikkeen pakolliseen ja lainojen lyhennykseen. Eipä kyllä mene perintäänkään mitään.
Toisaalta nyt ollaan niin tiukoilla, että mitään uutta velkaa ei saisi ottaa.
Harmi sinänsä, kun mulle tulee zalandolta ja nellyltäkin pian lähes tonnin lasku yhteensä
Pari kertaa ollaan jouduttu tosin lainaamaan miehen äidiltä rahaa.
Kaikenkaikkiiaan ollaan kuitenkin onnellinen ja tyytyväinen perhe.