Mistä johtuu että "näkee tähtiä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riina

Vieras
tuli tuossa aamupäivällä oksennus, oli tosi huono olo, niin silmissä tosiaa taas vilisi tähtiä, pieniä kirkkaita pisteitä. Mitenhän se on fysiologisesti, tapahtuuko se silmissä vai aivoissa ja mistä johtuu....

Alkuperäinen kirjoittaja riina:
tuli tuossa aamupäivällä oksennus, oli tosi huono olo, niin silmissä tosiaa taas vilisi tähtiä, pieniä kirkkaita pisteitä. Mitenhän se on fysiologisesti, tapahtuuko se silmissä vai aivoissa ja mistä johtuu....

korkea verenpaine

Mulla kanssa vilisee silmissä joskus "tähtiä". Eli semmoisia kirkkaita pieniä valoja jotka tulevat silmän reunoilta kohti keskustaa leijailemalla.
En ole kyllä keksinyt mistä johtuis. Eikä mulla ainakaan liity mitenkään pahoinvointiin tai muuhunkaan tekemisiin. Viimeksi näkyi kun laitoin kenkiä jalkaan. :D

Johtuu matalasta verenpaineesta. Mulla ainakin, jos nousen yhtäkkiä ylös ja vilisee "tähtiä" silmissä sellaisia kirkkaita pieniä valoja. Kuulemma johtuu matalasta verenpaineesta ja mulla on aika matalat verenpaineet.

Alkuperäinen kirjoittaja vb:
Alkuperäinen kirjoittaja riina:

korkea verenpaine

Mä ajattelin, että matala. Mulla ainakin tuntuu olevan niin.

No yleensä kyllä matala verenpaine. Nimim. kokemusta on. Nään tähtiä lähes aina kun nousen kyykystä ylös. Raskauksienkin aikana yläpaine korkeimmillaan 110, yleensä satasen hujakoilla, vähän alle tai yli.

Yhteistyössä