Mistä kertoo, jos 7-vuotias ei "osaa" leikkiä mielikuvitusleikkejä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lupus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lupus"

Vieras
Siis siskoni 7-v tyttö kyllä leikkii kaverinsa kanssa esim tämän leikkikeittöillä jne. Mutta sitten taas jos leikitään kotia, tokaisee tämä aina "et sinä voi olla koira, kun et oikeasti ole koira" jne. Siskoni mielestä tämä kertoo lapsen abstraktin ajattelun vaikeudesta ja sitä kautta korkeasta älykkyydestä. Mites teistä muista?
 
Pikkuvanhuudesta ennen kaikkea. Todella rikas mielikuvitus kertoo ennemmin älykkyydestä, kun sen puute kokonaisuudessaan.

Ehkäpä lasta ei ole kannustettu sitten, jos on jotain kuvitellut niin on isketty faktaa tiskiin tai jotain. Mä kyllä pikkasen huolestuisin.
 
Kyllä se nimenomaan taitaa olla toisinpäin, eli selviä "puutteita" lapsella on, jos ei ole mielikuvitusta.
Sitähän tarvitaan ihan kaikkeen, muuhunkin siis kuin leikkimiseen.
Mielikuvitushan on pohja sillekin, että osaa ajatella asioita eri näkökannoiltakin
Onko lapselle luettu, onko leikitty jne?
Itse kyllä huolestuisin, jos lapsi olisi aina tuollainen.
Eri asia sitten, jos vaan muutaman kerran heittää tuommosia lauseita. Silloin ei ehkä vaan halua leikkiä ko. leikkiä, ja viisastelee.
 
Miten se sitten kykenee leikkimään leikkikeittiöllä jos mielikuvitusta ei yhtään ole?

En tuon kirjoittamasi perusteella tekisi mitään päätelmiä ainakaan lapsen älykkyydestä.
 

Yhteistyössä