Mistä löytää naisen, joka ei vaadi sitä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmesti pitkästi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja erkki-45:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Suhde alkaa usein niin kuin se päättyy: jos suhde alkaa pettämisestä, se päättyy todennäköisesti juuri siihen ja jos intohimosta niin sitten sen puutteeseen.

Voi näitä logiikan ihmelapsia... jos joku alkaa niinkuin päättyy, niin intohimosta alkava myös loppuu siihen.

Et silleeeen

Juu-juu, mutta jos suhde alkaa intohimosta ja loppuu myös intohimoon, niin kohde on vain vaihtunut. Alkuaikoina minäkin himoitsin miestäni, nyt himoitsen naapurin Peraa.

Minusta peli on menetetty jo siinä vaiheessa, kun sanoo tämän kestävän ikuisesti.

Ei ihmistä voi tuntea, ei ihmisestä voi mennä takuuseen.

Minusta ap:lla on ollut huonoa tuuria; kahden ihmisen välillä on kemiaa tai sitten sitä ei ole. Ei kannettu vesi kaivossa pysy, jotenkin sen yhdessä olon pitää luontaista, eikä teennäistä.

"Heillä oli omituinen kuvitelma siitä, että suhde voi aina olla hehkeä ja että kumppani on aina elämän ja arjen keskipiste."

Kyllä minä ainakin haluan olla kumppanini keskipiste, sehän on toisen huomioimista. Aika ankeaa, jos näin ei olisi. Ja miksi suhde ei voisi olla "aina hehkeä"? Onko hehkeydessä jotakin pahaa? Välttämätön pakko, jota pidät vain alun kosimisrituaalien aikana yllä? Jos nainen haluaa romantiikkaa, olla huomiosi kohteena ja ne ovat sinusta turhuutta, en ollenkaan ihmettele, jos naiset ovat sinut jättäneetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hehkeää arkea:
"Heillä oli omituinen kuvitelma siitä, että suhde voi aina olla hehkeä ja että kumppani on aina elämän ja arjen keskipiste."

Kyllä minä ainakin haluan olla kumppanini keskipiste, sehän on toisen huomioimista.

Kyllä minäkin tahdon kumppaneiltani vaikka mitä, mutta eivät he pysty sitä minulle antamaan. Se on vain hyväksyttävä. Se kuuluu ihmiselämään. Erään psykologisissa terapioissa käytetyn totuuden mukaan elämällä ei ole velvollisuutta tehdä meitä onnelliseksi. Tämä kannattaa muistaa. Sen jälkeen voi yrittää löytää suhteesta sen onnen mikä siinä on, mutta jos olettaa, että suhteen pitää tehdä aina onnelliseksi, niin pahasti on hukassa.

Eivät sen enempää miehet kuin naiset ole täydellisiä. Kukaan ei pysty pitkässä suhteessa koko aikaa antamaan toiselle juuri sitä, mitä tämä tarvitsee. Välillä voi olla hyviä aikoja, jolloin kumppanien tarpeet käyvät yksiin, mutta ei se ole tilanne koko aikaa.

Taitaa olla niin, että nykyisistä suhteista ainakin 80 % purkautuu silloin, kun symbioosi alkaa hellittää. Nykyihmisiltä puuttuu kyky aloittaa se tylsä ja tasainen yhteiselämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kolmesti pitkästi:
Elämällä ei ole velvollisuutta tehdä meitä onnelliseksi. Kukaan ei pysty pitkässä suhteessa koko aikaa antamaan toiselle juuri sitä, mitä tämä tarvitsee. Välillä voi olla hyviä aikoja, jolloin kumppanien tarpeet käyvät yksiin, mutta ei se ole tilanne koko aikaa.

Hmm... puolensa ja puolensa. On totta, että joillain tuntuu nykyään olevan täysin epärealistinen kuva suhteista ja elämästä yleensä. Tietenkään ei ole mahdollista, että toinen koko ajan täyttää toiveet; on yllätyksellinen, aloitteellinen, huomioiva, romanttinen, halukas sekä viettelemään että olemaan vietelty jne. Oman onnellisuuden rakennuspuita pitäisi voida löytää muualtakin kuin suhteesta, eli muista läheisistä, työstä, harrastuksista, kuka mistäkin. Suhde ei voi olla elämän keskipiste, mutta ei se voi myöskään olla itsestäänselvyys, jonka tulisi pysyä yllä pelkällä päätöksellä.

Näiden palstojen perusteella arkielämässä käy helposti niin - etenkin miehen taholta - että eletään saman katon alla mutta naisen tulisi pyörittää arki ja olla innokas seksiin siitä huolimatta, että mies elää omaa elämäänsä ja huomaa naisen pari kertaa viikossa (tai kuussa) kun sattuu haluttamaan.

Tutkimusten mukaan yleisin eron syy on puolison tylsyys. Puoliso ei enää yritä, panosta suhteeseen eikä halua viettää aikaa toisen kanssa. Ei suhde voi jatkua vuosikymmeniä, jos ensimmäiset pari vuotta mennään ihastuksen huumassa ja sitten täysin tottumuksen ja hampaidenkiristelyn voimalla. Ei kiintymys pysy yllä sillä, että toista ei edes noteeraa. Vaikkei elämällä ole velvollisuutta tehdä meitä onnellisiksi, ei sen tarkoitus ole myöskään tehdä meitä onnettomiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Alkuperäinen kirjoittaja -greg-:
Olen saanut kirjoituksistasi käsityksen, että elät onnellisessa avioliitossa, Vanha Noita?

Jaa. Ja?

Siinä kaikki. Kerroit jo kaiken oleellisen.

Olen saanut kirjoituksistasi käsityksen, että elät onnettomassa avioliitossa, greg?

Minäpä en olekaan kertonut kaikkea oleellista, Vanha Noita.

Mieleeni tulikin hetki sitten, että etkös ole joskus aikaisemminkin kirjoittanut, kuinka miehesi pakeni työhönsä sinua ja "hepuliasi"? Ja koska (varsinkin parisuhteessa) ei kahta ilman kolmatta, ellei useampaakin, niin olen pakotettu vahvistamaan käsitystäni siihen suuntaan, että elät sittenkin onnettomassa avioliitossa, Vanha Noita.

Olen saanut kirjoituksistasi käsityksen, että elät onnellisessa avioliitossa, Vanha Noita?

Jaa. Ja?

Olen saanut kirjoituksistasi käsityksen, että elät onnettomassa avioliitossa, greg?

Mieleeni tulikin hetki sitten, että etkös ole joskus aikaisemminkin kirjoittanut, kuinka miehesi pakeni työhönsä sinua ja "hepuliasi"? Ja koska (varsinkin parisuhteessa) ei kahta ilman kolmatta, ellei useampaakin, niin olen pakotettu vahvistamaan käsitystäni siihen suuntaan, että elät sittenkin onnettomassa avioliitossa, Vanha Noita.

Meille parisuhde näyttäytyy onnellisimpana siten, että voimme paeta toinen toisiamme pajalle tai Timbuktuun, koska emme aina kestä toisiamme. Mieheni juuri eilen ideoi mielialakorun: "Käännä se tähän asentoon eikä sinun tarvitse huutaa omaa aikaa ja "jätä minut rauhaan!" tai "painu vittuun elämästäni!"; minä huomaan korusta ilman sanoja, käännä se tuohon asentoon eikä sinun tarvi kirota minua alimpaan helvettiin, kun en huomaa antaa hellyyttä, rakkautta, paapomista ja aikaani. Pääsemme molemmat vähemmällä".

Minun mielestäni mieheni on melkein nero noine juttuineen.

Alkuperäinen kirjoittaja mezmerize:
Tutkimusten mukaan yleisin eron syy on puolison tylsyys.

Valitettavasti parisuhde on perusolemukseltaan tylsä. Ihastuminen kestää sen aikaa, että ilman lääke- ja insinööritieteitä lapset saavat alkunsa ja äitiä pystytään auttamaan heidän kanssaan vähän elämän alkuun. Sen jälkeen biologisesti ajatellen suhteen onkin määrä loppua. Ei ihminen ole yksiavioinen eläin, vaan yksiavioisuus perustuu kulttuuriin ja ihmisen kykyyn jossain määrin vastustaa sisäisiä ilmpulssejaan ja todellisia toiveitaan.

monille naisille on jostain syystä kuitenkin kehittynyt ajatus, että pitkä parisuhde olisi ihmiselle luontainen. Sen vuoksi he odottavat siltä täysin perusteettomia. Jos naiset ymmärtäisivät, että pitkä parisuhde on luonnonvastainen, niin he myös käsittäisivät, ettei siihen voi ladata juuri minkäänlaisia romanttisia toiveita.

Pitkän parisuhteen on melkein aina perustuttava ystävyyteen ja tottumukseen. Intohimoa siinä voi näennäisesti olla, mutta usein intohimokin perustuu seksuaalisuuden ja kognitiivisten toimintojen yhdistelmään eli suomeksi sanottuna pill*nhimon turvottamaan mielikuvitukseen. Minä ainakin pitkässä parisuhteessa saatan fantasioida muista naisista, vaikka omaani panenkin. En myöskään syty aivan liian tutusta ja turvallisesta naisestani, vaan sytyn ilman naista, mutta nainen on kohde, johon syttymistäni toteutan.

Minä ainakin pitkässä parisuhteessa saatan fantasioida muista naisista, vaikka omaani panenkin. En myöskään syty aivan liian tutusta ja turvallisesta naisestani, vaan sytyn ilman naista, mutta nainen on kohde, johon syttymistäni toteutan.

ja sinäkö kuvittelet, että nainen ei sitä vaistoa? Pumppaat vain muissa maailmoissa. Et sinä silloin ole läsnä. Peili, peilikauppaan sinäkin.

Pitkän parisuhteen on melkein aina perustuttava ystävyyteen ja tottumukseen. Intohimoa siinä voi näennäisesti olla, mutta usein intohimokin perustuu seksuaalisuuden ja kognitiivisten toimintojen yhdistelmään eli suomeksi sanottuna pill*nhimon turvottamaan mielikuvitukseen. Minä ainakin pitkässä parisuhteessa saatan fantasioida muista naisista, vaikka omaani panenkin. En myöskään syty aivan liian tutusta ja turvallisesta naisestani, vaan sytyn ilman naista, mutta nainen on kohde, johon syttymistäni toteutan.

Jos joku ihminen ei ymmärrä, että toinen ihminen fantasioi toisista ihmisistä seksin aikana, kannattaa siirtyä elämänkouluun. Minä sanoin miehelleni, että välillä kehitän naidessamme suljettujen silmieni eteen jonkun muun. Mieheni vastasi siihen, että "älä viitsi, ei sun tarvi silmiä sulkea, kunhan et ala liimaamaan muiden ihmisten kuvia seinään" (naimme useimmiten lempiasennossani takaapäin).

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Minä ainakin pitkässä parisuhteessa saatan fantasioida muista naisista, vaikka omaani panenkin. En myöskään syty aivan liian tutusta ja turvallisesta naisestani, vaan sytyn ilman naista, mutta nainen on kohde, johon syttymistäni toteutan.

ja sinäkö kuvittelet, että nainen ei sitä vaistoa?

Vaistoaa tai ei, mutta näin tekee vähintään 95 % miehistä jossain suhteen vaiheessa. Vai kuvitteletko sinäkin, että voisit olla miehellesi jotain niin ainutlaatuista, että hänen seksualisuutensakin kohdistuisi vain sinuun? Höpöhöpö.

Ihastuksen alussa toista huomioidaan seksuaalisuuden vuoksi. Vakiintuneessa suhteessa toista huomioidaan ystävyyden vuoksi. Mutta pitkässä suhteessa kumppani on usein pelkkä panopuu. Ei hän jaksa seksuaalisuutta virkistää niin kuin vieraat naiset.

Ai että miten se sytyttää, kun joku vieras kaunis nainen osoittaa seksuaalista kiinnostustaan. Kyllä siinä jää tuttu vakinainen jalkoihin alta aikayksikön.

Jos joku ihminen ei ymmärrä, että toinen ihminen fantasioi toisista ihmisistä seksin aikana, kannattaa siirtyä elämänkouluun. Minä sanoin miehelleni, että välillä kehitän naidessamme suljettujen silmieni eteen jonkun muun. Mieheni vastasi siihen, että "älä viitsi, ei sun tarvi silmiä sulkea, kunhan et ala liimaamaan muiden ihmisten kuvia seinään" (naimme useimmiten lempiasennossani takaapäin).

Te kaksi sanoitte juuri ääneen sen miksi teidän liittonne eivät ole kestäneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Hehkeää arkea:

Kyllä minä ainakin haluan olla kumppanini keskipiste, sehän on toisen huomioimista.

Kyllä minäkin tahdon kumppaneiltani vaikka mitä, mutta eivät he pysty sitä minulle antamaan. Se on vain hyväksyttävä. Se kuuluu ihmiselämään. Erään psykologisissa terapioissa käytetyn totuuden mukaan elämällä ei ole velvollisuutta tehdä meitä onnelliseksi. Tämä kannattaa muistaa. Sen jälkeen voi yrittää löytää suhteesta sen onnen mikä siinä on, mutta jos olettaa, että suhteen pitää tehdä aina onnelliseksi, niin pahasti on hukassa.

Eivät sen enempää miehet kuin naiset ole täydellisiä. Kukaan ei pysty pitkässä suhteessa koko aikaa antamaan toiselle juuri sitä, mitä tämä tarvitsee. Välillä voi olla hyviä aikoja, jolloin kumppanien tarpeet käyvät yksiin, mutta ei se ole tilanne koko aikaa.

Taitaa olla niin, että nykyisistä suhteista ainakin 80 % purkautuu silloin, kun symbioosi alkaa hellittää. Nykyihmisiltä puuttuu kyky aloittaa se tylsä ja tasainen yhteiselämä.

Siinäpä se ehkä onkin! Jos suhde alkaa intohimoisesti ja alun symbioottisuus ajaa yhteiseen elämään, sillä ei taida ollakaan sellaista kantavaa pohjaa pidemmän päälle.

Tää on vaan arvausta, mutta omalla kohdallani on käynyt näin ensimmäisen avioliiton kanssa sekä sen jälkeisen seurustelun kohdalla. Olen iän myötä oppinut että pitää TUNTEA toinen ja pitää olla yhdistäviä tekijöitä muitakin kuin intohimoinen seksi, muuten homma väljähtyy koska alun intohimo kuitenkin heikkenee.Jotenkin olisi ihanteellista jos rakastuisi kaveriin, sellaiseen ihmiseen jonka kanssa oikeastikin haluaa viettää aikaansa ja jos sitten vielä syttyy intohimoa niin se on kaikki pelkkää plussaa.

Tsemppiä sinulle etsinnässäsi! Eiköhän se sopiva kumppani vielä löydy-

Jaa. Ja?

Minä olen lukenut sinua näillä palstoilla, greg, seitsemän vuotta (ko?). Olet kertonut sinä aikana oleellistakin.

Tämä on (huomaa no) ensimmäinen näin avoin ja silti läheinen liittoni ja se kestää vielä.

Minun liittoni ovat olleet oikein hyviä. Nainen on tahtonut lähteä niistä kyllästymisen vuoksi. Eivät he kuitenkaan ole löytäneet sopivaa kumppania jälkeenkään päin eivätkä tule löytämään ennen kuin pystyvät hyväksymään sen, että pitkän suhteen avain on syvä ystävyys eikä romanttinen hömppä.

Sinäkin no elättelet toiveissasi sellaisia kuvitelmia, että joku sopivasti lepertelevä ja löpertelevä mies vie sinua mennen tullen. Uskot hänen valheensa, koska romanttisuus on sinulle elinehto etkä kestä kohdata todellisuutta. Ja koska miehesi tietävät sen, he myöskin varjelevat sinua siltä oman etunsa turvatakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja intohimosta allikkoon:
Siinäpä se ehkä onkin! Jos suhde alkaa intohimoisesti ja alun symbioottisuus ajaa yhteiseen elämään, sillä ei taida ollakaan sellaista kantavaa pohjaa pidemmän päälle.

On sillä tuollaisenkin alun jälkeen perusta, jos kumpikin pystyy hyväksymään sen, että pitkä suhde perustuu tylsään ystävyyteen eikä intohimoon ja romanttisuuteen. Suomalaisille naisille kuitenkin ajatus ystävyysliitosta on hyvin vieras. Siksi he eroavat, etsivät uuden, eroavat, etsivät uuden, eroavat, etsivät uuden ja niin edes päin. Eivät he tajua, että loppumaton romantiikka on hyvin epätodennäköinen vaihtoehto.

Tämä on (huomaa no) ensimmäinen näin avoin ja silti läheinen liittoni ja se kestää vielä.

Miksi sinun suhteesi, no, eivät ole kestäneet?

Niin, mutta, tärkeysjärjestys, jos kumppani on se oikea, niin minusta hänen pitäisi olla ensimmäinen ajatuksissakin, koska itsensä pettämisen raja on häilyvä.

Ap:lle, vaihda subjektia, olen mies:)))

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tässä vähän vakavampi vastaus: on niitä naisia, itse olen sellainen=)
Ehkä kyse on kuitenkin ihmistyypistä, itse pidän erittäin naiivina ajatusta ihastumisesta ensi silmäyksellä, enkä edes usko suureen intohimoon. Tai onhan sitä olemasssa, mutta kun se haihtuu, niin ei jää mitään. Kyllä pysyvä suhde pitää rakentaa jonkun muun varaan, älä etsi heti alkuun palavaa intohimoa vaan sitä halua olla juuri sen ihmisen kanssa ja seurassa. Toki seksuaalinen viehätys tulee olla mukana, mutta ei sänkyyn tarvitse heti ensi treffeillä hypätä.
Suhde alkaa usein niin kuin se päättyy: jos suhde alkaa pettämisestä, se päättyy todennäköisesti juuri siihen ja jos intohimosta niin sitten sen puutteeseen. Jos suhdee alkaa syvästä kiinnistuksesta ja kunnioituksesta toiseen on sillä todellinen mahdollisuus onnistua.

Niin tai sitten se loppuu syvästä epäkiinnostuksesta ja epäkunnioituksesta. Suhteita on niin monenlaisia, ei kaikkien tarvitse alkaa ja edetä samalla tavalla. Toisilla voi tomia yhdellä tavalla ja toisilla toisella tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja naapurin tyttö:
Suhteita on niin monenlaisia, ei kaikkien tarvitse alkaa ja edetä samalla tavalla.

Mutta viime kädessä pitkä suhde perustuu aina ystävyyteen. Tuskin löydät psykologista tutkimusta, joka pystyisi tämän väitteen kumoamaan.

Silti naiset etsivät sitä oikeaa tai ihanaa miestä. Ei ihanan miehen kanssa kuitenkaan voi pitkää suhdetta perustaa. Pitää löytää hyvä ystävä.

Yhteistyössä