Mistä tulee ihme käsitys siitä, että äitienpäivä on äitien ja lapsien välinen päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Eihän se niin ole, vaan on ihan yleensä äitienpäivä, jollon on tarkoitus onnitella kaikkia äitejä, niin omia kuin muitakin, ei se ole pelkästään äidin ja lapsen päivä, vaan yleisesti kaikkien äitien päivä. Sillä ei ole mitään merkitystä että et ole miehesi äiti, sillä olet kuitenkin miehesi lasten äiti ja sillä pitäisi olla merkistystä.

Ei isänpäiväkään ole isän ja lapsen välinen päivä vaan yleisesti kaikkien isien päivä.

Minua hieman ärsyttää, että en saisi itse päättää mitä äitienpäivä mulle merkitsee... eikö se ole vähän sama juttu, kuin että toisille joulu on Jeesuksen syntymäjuhla ja toisille aikaa olla perheen kanssa ja toisille ihan vaan kinkkua ja sinappia?

Jep...lähetin juuri ystävälleni äitienpäiväonnittelutekstarin.

Hän odottaa esikoistaan (yksin) eikä varmaankaan tule juuri onnitteluja saamaan keneltäkään muulta. Ilmeisesti piti eleestäni, koska toivotti samaa takaisin hymyilevän hymiön kera :D

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Hän odottaa esikoistaan (yksin) eikä varmaankaan tule juuri onnitteluja saamaan keneltäkään muulta. Ilmeisesti piti eleestäni, koska toivotti samaa takaisin hymyilevän hymiön kera :D

oli kivasti ajateltu :-)

Lapset on ympätty äitienpäivään mukaan koska ajatellaan varmaan että äiti = nainen joka elää vain lapsillensa ja tahtoo nämä oman juhlapäivänsäkin jakajiksi. :/ En muista että joskus 90-luvulla olisi ollut vielä niin että lapset juhlivat jotenkin äidin "rinnalla"...äiti oli meillä se päivän kuningatar ja hemmoteltava.

Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:

oli kivasti ajateltu :-)

Kyllä meilläkin on kavereiden kesken tapana onnitella tekstareilla ja livenäkin äitienpäivänä. Ja muitakin äitejä ja mummoja onnittelen

:flower: =)

Yhteistyössä