Mistä uusia ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unohdettu92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unohdettu92

Vieras
Olen kohta 19 vuotias neitokainen ja haluaisin löytää itselleni uusia ystäviä.
Vanhat ystävät ovat unohtaneet minut ja joidenkin kanssa ei vaan enää tule juttuun niinkuin ennen, joten tällä hetkellä muita ystäviä minulla ei ole kuin avomieheni. Kavereita löytyy jokunen, mutta ystäviksi en voi heitä sanoa.

Ongelmallista tässä etsimisessä on että mistä etsiä?

Yhden tytön "iskin" baarissa kaveriksi, ja hän sitten osoittautui masentuneeksi ja huonosti yhteyttä pitäväksi, mikä ei taas kohdannut minun ajatusmaailmani kanssa.

En halua kuulostaa liian vaativalta, mutta haluaisin ns. kunnon ystävän. Olen koko ikäni ollut se kuuntelija ja nyt toivoisin löytäväni sellaisen ystävän joka kuuntelisi minua vuorostaan.

Olen opiskelemassa ja omalla luokallani olevat ovat mielestäni melko lapsellisia. Haluaisin löytää vähän aikuisempaa seuraa, kuin viikolla ryypiskelevät ja paskaa jauhavat opiskelutoverini.

Joten, löytyykö keneltäkään vinkkejä, miten voisin tutustua uusiin ihmisiin ja vielä sellaisiin nuoriin aikuisiin?

Mä oon tässä miettiny vähän samaa, että mistä sitä voisi löytää uusia kavereita/ ystäviä..lähinnä kaipaisin tuota ystäväpuolta. Täs viimesimpänä vuotena koulufrendit hajaantu ympriinsä pitkin Suomea ja joitaki kuukausia ystävyyssuhde johon olin (nyt kun asiaa aattelen) panostanu ihan liikaa flippas aika pahasti ja siit frendist tuli jotain nii itsekeskeistä kuin olla ja voi. En jaksaisi enää ihmisiä jotka haluu vaan käyttää hyväksi tai jotka "sitoo maahan". Mut nii, missäpä voi tutustua uusiin ihmisiin,sen minäkin haluaisin tietää.. Baarit yms. nii en usko että pystyisin siel ystävystymään, harrastuksiin kaikki menee keskenään ja sit tää nettiki on ongelmallinen kun niin*sigh*Eli toi on ihan mielenkiintonen kysymys ja toivottavasti jollakin olisi siihen jotain järkevää vastattavaksi:)

Täytän itse 22 maaliskuussa, ja olen samassa tilanteessa. Pari hyvää ystävää löytyy, mutta asuvat kaukana. Missä nykyään aikuiset tutustuvat? Lapsia ei ole, ja onnekseni olen tykästynyt sellaisiin harrastuksiin joissa ei oikein tutustu ihmisiin..(lukeminen,käsityöt) Baarista en halua näitä ystäviä etsiä, harvoin löytyy sellanen oikeasti kiva ihminen. Olen sosiaalinen ihminen kyllä ja tutustun helposti, tuntuu vaan että missään ei ole enää paikkaa missä tutustua. Ei viitsi Saleen mennessä mennä teinipojille jutustelemaan ja hörppiin pussikaljaa :)

Täällä myös yksi naisen alku jota sama kysymys on mietityttänyt. Olen 25, täytän kohta 26, ja Oulusta. Arki koostuu työstä ja kuntoiluharrastuksesta enimmäkseen. Ystäviä on pari, mutta jos tätä palstaa lukee joku samalta seudulta, jolle olisi tervetullut pieni piristys elämään, niin ilmoita itsestäsi tänne. :)

P.s. Baareissa en juoksu, mutta muuten aivan tavallisiin naisten juttuihin olisin varmaankin hyvä kaveri. :)

Hei adele Oulusta! Täällä olisi myös yksi kohta 26 vuotias naisen alku Oulun seudulta kaveria vailla. Oisko sulla vaikka sähköpostia taikka meseä, olis kiva saada piristystä elämään! :)

Varmaan juuri erilaisilta nettipalstoilta? Jos sulla on joku itseäsi kiinnostava teema, niin semmonen palsta on parempi kuin yleiset (kaksplus, vauva, suomi24...)

Jostainkivasta harrastuksesta?

Ja ehkä nyt kuitenkin sieltä koulustakin? Voisiko olla, että vähän liian tuimasti tuomitset KAIKKI koulukaverisi. Katsopa tarkemmin, ehkä sieltä löytyisi joku toinenkin vähän erilainen tyyppi. Jos ei teidän luokalta, niin joltain toiselta. Yhytä koulumatkalla tai vaikka ruokalassa.

Sitten avoin asenne auttaa. Hymyile ihmisille ja ole ystävällinen. Joskus sitä saattaa tutustua johonkin ihan vahingossa vaikka kirjastossa...

Ja jos on yhtään kaveria tai edes puoli tuttua, johon voisit pitää yhteyttä, niin pidä! Mene mukaan! Ehkä hänellä on kivoja kavereita, joihin voit puolestasi tutustua...

Yhteistyössä