Mistä voi johtua tää alapään kutina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Mulla kestänyt tätä jaksoittain jo 3kk.Välillä parempana ja välillä huonompana. 2 antibioottikuuria olen tähän saanut.Jossain vaiheessa oli bakteeri emätintulehdus ja sitten välillä muuten vaan ärtynyt.Kuitenkin papassa luki,että on siellä joku bakteeri.Mulla on sekä emätin että peräaukon kutinat.Kummallekkaan kuulema ei löydy syytä.Käytän joka kuukausi maitohappobakteerikuurin jopa kaksi kertaa alapäähän ja hiukan on auttanut,eteenpäin olen päässyt.Mutta nyt menkkojen jälkeen TAAS vähän kutisee,mitä ihmettä voin tehdä?Kuulema tähän ei ole apua!

Mun mielenterveys on kärsinyt tän vaivan takia.olen käynyt juttelemassa mielenterveydenhoitajan luona,mutta eihän nekään muuta voi kun lääkitystä tyrkyttää.Perjantaina ihan mielenterveyslääkärille aika.Kun ei tämmöisen vaivan kanssa jaksa elää.Häiritsee niin paljon muuta elämää.Nytkin sain pari päivää sairaslomaa kun ei jaksa töissäkään.Tää kutina vie järjen.

Ja kaikki on kokeiltu,ruokavalio,maitohapot,puuvillaalushousut,ei pikkuhousunsuojia yms yms yms.

Taasko ostan maitohappokuurin alapäähän ja kokeilen josko auttais.En tiiä,itkettää!!

Ei kukaan varmaan osaa auttaa tai sanoa mitään,tää on niin outo vaiva kuin vaan voi olla :( Tarkemmin kun katsoo tuonne niin "seinämistä" on limakalvokin taas rikki,sekö lie sitten kutisee.Mitä tälle vaivalle voi tehdä?

Ethän kärsi yksinkertaisesti limakalvojen kuivuudesta? Se kyllä aiheuttaa juuri tuommoisia oireita. Itsellä kesti kauan, ennen kuin älysin mistä kyse:-) Mitäs jos kokeilet jotain apteekin perusvoidetta tai vaikka bepanthenia, jos alapää ihan haavainen?

Mulla on ollut samaa vaivaa,kutinaa johon olen ottanut hiivalääkettä ym. Välillä kutinaa on myös peräaukon seudulla. Jos kyseessä on kihomadot,voivat ne levitä emättimeen sekä virtsaputkeen(joskaan eivät siellä kauaa elä,ei ole mitään ravintoa siellä) Itsellä ollut paljon vaivaa ja riesaa noista inhottavista madoista ja olen syönyt kuuria kuurin perään. Kannattaa kokeilla jos auttaa!!Apteekista ilman reseptiä...

Varmaan jo tiestitkin että antibiootit vievät elimistön hyviä bakteereja pois jolloin bakteerien tasapaino järkkyy...itellä just antibiootti kuuri laukas hiivan,on kyllä rasittavaa syödä kuuria toisen perään ei voi muuta sanoa!!!

Mie viimeksi käytin antibioottia kuukausi sitten.Ja ennen menkkoja oli jo alapää paremmalla mallilla,tosin käytin niitä maitohappoja alapäähän.Nyt menkkojen jälkeen kutina taas tuli..ehkä pitää taas illalla laittaa emättimeen noita maitohappoja.Ikävää että joudun käyttämään niitä niin paljon ja ne maksaa :( Kun ei uskalla ottaa sitä riskiä ja kokeilla että miten pahaksi tää pahenis..Kun mulla oli tää niin pahana,ettei saanut ees nukutuksi.Gynegolokikaan ei osaa tälle vaivalle mitään :(Eikä tiiä mistä tää johtuu.Vaikka siis papassa oli bakteeria.

flagyl kuuri oli n.pari kuukautta sitten.Se auttoi pahimman yli.Ja trikozol kuuri suun kautta myös on ollut.Gyne sanoi että ei noista ole apua kuin hetkellisesti.Miten pystyn elämään näin..

Miten ihmeesä gyne ei voi muka enempää tehdä! Vaadit vaan että tutkivat kunnolla,kannattaa myös kysellä niistä madoista,sillä ne ovat yllättävän yleinen vaiva ja tarttuu NIIIN helposti!! Oireesi voisi viitata niihin,mutta enhän minä sitä voi tietää.

No niinpä!Sitä minäkin olen kaikella järjellä ajatellut että pakko kai tähän on ratkaisu olla.Mutta minkäs teet..Ja netistä kun lukee,niin joillakin nää tulehdukset jatkuvasti uusii eikä mitään voi tehdä.Kyllä tosiaan ottaa päähän ja elämän halut on ollut vähissä.Kun sais tän vaivan vaan pois niin olisin onnellinen.

Sulle annettu antibiootti emätintulehdukseen.
No siinä on ainakin yksi syy, mikä aiheuttaa hiivaa. Eli antibiootit sekoittaa hiivatasapainon.
Lisäksi syötkö paljon vaaleaa leipää, pullaa, karkkia. Nämä aiheuttavat hiivaa myös, joten kokeiles jättää kaikki aivan minimiin.
Ja kuiviin limakalvoihin auttaa ceridalin öljy, bebanthen ei tuhoa bakteeritasapainoa, mutta se on tarkoitettu rikkoutuneen ihon hoitoon (joka voi alapäässä olla kuivuuden aiheuttamaa) ja se hoitaa oiretta, ei syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niinpä!Sitä minäkin olen kaikella järjellä ajatellut että pakko kai tähän on ratkaisu olla.Mutta minkäs teet..Ja netistä kun lukee,niin joillakin nää tulehdukset jatkuvasti uusii eikä mitään voi tehdä.Kyllä tosiaan ottaa päähän ja elämän halut on ollut vähissä.Kun sais tän vaivan vaan pois niin olisin onnellinen.

Siis onko sulla jatkuvasti bakteeritulehdusta? Mikä on ehkäisynä?

Mulla ainakin tulee aina antibiotteista hiivatulehdus, joten pyydän lääkäriltä aina kuurin yhteydessä suun kautta otettavan hiivalääkkeen jonka otan sitten kun lääkekuuri on loppunut. Onko sulta otettu hiivanäytettä alapäästä?

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja Justjoo:
Niin ja vielä sellainen juttu et kondomista mulle tulee ainakin kauhee kutina.

Joo mulle tulee tajuton kutina jos innostutan miehen kanssa leikkimään tuolla mun "jellyllä" *hih*

Lateksiallergia joo, voi aiheuttaa noita.

Toisaalta myös kuparikierukka voi aiheuttaa bakteeritulehdusta, joka antibiootin jälkeen aiheuttaa hiivan. (siihen juuri tuo tablettina debot-lääke on paras)
Hormoniehkäsyssä on aina mahdollisuus jos jonkinlaiseen ihoreaktioon (joka vaikuttaa myös limakalvoilla)

En jaksanu kaikkia vastauksia lukea, mutta mun mielestä toi kuulostaa ihan tavanomaiselta villiintyneeltä hiivalta. Mulla ei siihen oo mitkään maitohappokuurit koskaan auttaneet, vaikka th aina niin kovasti suosittelee. Nyt reippaasti apteekkiin hakemaan Canesten emätinpuikko-voide yhdistelmä paketti, huomenna olet vaivasta vapaa. Ei tarvii reseptiä ja alkaa auttaa melkein heti. Antibiootit ja seksi yms oikein vauhkoonnuttaa ton vaivan vielä pahemmaksi, mutta Canesten auttaa. Niin ja vielä, ainakaan mulla ei Daktarin auta, eli ei sitä.

Multa on otettu hiivanäytteet,ei oo hiivaa.Ihan aluksi tää mun vaiva oli se emätintulehdus.Johon sain lääkkeet.Sit menin vaivojen jatkuessa uudestaan gynelle,jonka mukaan ei enää ollut sitä tulehdusta.Mutta muuten vaan todella ärtynyt.Antoi kuitenkin antibiootin suun kautta.Oireet vähitellen hävisi minimiin.Mutta nyt taas tuntuu palailevan ja tällä kertaa kutinan kanssa.Miehen kanssa ei olla sukupuoli yhteydessä oltu 3kk.Ei oo pystynyt kun aina alapäässä jotain häikkää.En käytä ehkäisyä!Ja en kyllä tiiä mistä nää johtuu.Ei voi olla kuivat limakalvot kun joka päivä laitan sitä öljyäkin.Ilmakylpyjä annan iltaisin.Karkkeja enkä mitään sokerijuttuja syö ollenkaan,enkä vehnäjuttuja.Paitsi viikonloppuna pienen karkkipussin söin,mutta ei kai se nyt aiheuta näitä pelkästään.Ja tuon peräpään kanssa kävin suolistolääkärillä,ei ollut peräpukamia,vaikka kutisi.Määräsi kortisonivoiteen,joka nyt auttanut peräaukon kutinaan.Kihomadoista en tiiä..ois kai ne lääkärit niistä sanonut,jos niistä olis kyse.Toivoton tilanne..perjantaina aika mielenterveyslääkärille,kai sekin jotain tietää näistä.Ei tätä kyl jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
En jaksanu kaikkia vastauksia lukea, mutta mun mielestä toi kuulostaa ihan tavanomaiselta villiintyneeltä hiivalta. Mulla ei siihen oo mitkään maitohappokuurit koskaan auttaneet, vaikka th aina niin kovasti suosittelee. Nyt reippaasti apteekkiin hakemaan Canesten emätinpuikko-voide yhdistelmä paketti, huomenna olet vaivasta vapaa. Ei tarvii reseptiä ja alkaa auttaa melkein heti. Antibiootit ja seksi yms oikein vauhkoonnuttaa ton vaivan vielä pahemmaksi, mutta Canesten auttaa. Niin ja vielä, ainakaan mulla ei Daktarin auta, eli ei sitä.

Silloin kun vaiva alkoi käytin parikin kuuria canesten voidetta ja puikkoja,koska luulin tätä hiivaksi.Ei auttanut,eikä ollut hiivaa.Sitten menin lääkärille ja vaiva oli emätintulehdus.Enhän toki voi tietää mitä tää taas tällä kertaa on,mutta en usko hiivaksi,kun ei ollut aikasemminkaan.Tää vaiva on tosiaan ollut 3kk välillä parempana ja välillä huonompana.

Siis antibioottikuurin jälkeen on melkein aina hiiva. Ei se tarkoita sitä, että edellisellä kerralla negatiivinen hiivanäyte olisi taas negatiivinen.

Kihomadoista vielä sen verran, että ei ne sieltä kirkkaan päivänvalon aikana kurkkaa lääkäriä, kun tiiraillaan. Ne käyvät munimassa pimeällä ajalla peräaukon suulle ja ainoastaan yllätyshyökkäyksellä ne saadaan kiinni.

Onko sulla mitään muuta oiretta kuin kutina. Haju, kokkareisuus valkovuodossa tms.?

Yhteistyössä