Mistäs sitä tekis 600? vuokraan, kun tilin saldo 23?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tiedä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi?:
et miettiny tuota vuokraa kun sait rahasi? siis 26. päivä ollut lapsilisät ja eikös kotihoidontuki makseta vika päivä eli eilen? jos 600? vuokra ni sulle olis jääny vielä 186?. mut jos eilen saanut rahaa eikä tänään ole tilillä kuin pari kymppiä niin jossain täytyy olla jotain vikaa..

No olen tässä lainaillut ihan tullaksemme toimeen ystäviltä, eilen maksoin lainat pois, yhden vakuutusmaksun, tytön sairaalamaksun, ostin itselle käytetyn runkopatja sängyn ja netistä tilatun mikron. Ja koska lapsilisät maksetaan kuukauden jälkikäteen niin maksoin entiselle miehelle puolet, koska yhdessä olaan edellinen kuukausi lapsia elätetty...

Idiootti! Vuokra on aina se mikä maksetaan ensin, jos ei oo sovittu vuokranantajan kanssa muuta! Ystävät ois varmaan voineet odottaa sitä tukipäätöstä, tai se sun eksäs. Kyllä oot huono järjesteleen asioitas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
et miettiny tuota vuokraa kun sait rahasi? siis 26. päivä ollut lapsilisät ja eikös kotihoidontuki makseta vika päivä eli eilen? jos 600? vuokra ni sulle olis jääny vielä 186?. mut jos eilen saanut rahaa eikä tänään ole tilillä kuin pari kymppiä niin jossain täytyy olla jotain vikaa..

No olen tässä lainaillut ihan tullaksemme toimeen ystäviltä, eilen maksoin lainat pois, yhden vakuutusmaksun, tytön sairaalamaksun, ostin itselle käytetyn runkopatja sängyn ja netistä tilatun mikron. Ja koska lapsilisät maksetaan kuukauden jälkikäteen niin maksoin entiselle miehelle puolet, koska yhdessä olaan edellinen kuukausi lapsia elätetty...

Idiootti! Vuokra on aina se mikä maksetaan ensin, jos ei oo sovittu vuokranantajan kanssa muuta! Ystävät ois varmaan voineet odottaa sitä tukipäätöstä, tai se sun eksäs. Kyllä oot huono järjesteleen asioitas.

Tuliko nimittelystä hyvä mieli??

ja mitä helvettiä sä menit exälle antaa lapsilisistä? Jos sä et osaa hoitaa asioitasi paremmin te olette kohta oikeasti ilman kattoa! Huomenna sinne sossuun ja pikaisesti ja selvitä pääsi, MIKÄ on tärkeintä. Jestas sentään nainen!!!!

jos täytyy lainailla rahaa tullakseen toimeen ni eikö silloin kannattaisi harkita sitä töihin menoa? noi olis varmaan voinut odottaa parempaan rahatilanteeseen koska vuokra on kuitenkin aina ensisijainen ja tärkein joka kannattaa hoitaa, mihin laitat mikros ja sänkys jos menee koti alta? jeesus miten pöljiä ihmisiä voikaan olla! tossa tilanteessa ehkä muuten kannattaisi miettiä et onko noi kaikki vakuutukset ihan pakollisia olla olemassa?

Jos kuulut kirkkoon, niin seurakunnan diakoni auttaa tarvittaessa myös, jos muualta ei apua heru.. soitteleppa oman alueen diakonille heti huomenna ja selitä tilanne sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
jos täytyy lainailla rahaa tullakseen toimeen ni eikö silloin kannattaisi harkita sitä töihin menoa? noi olis varmaan voinut odottaa parempaan rahatilanteeseen koska vuokra on kuitenkin aina ensisijainen ja tärkein joka kannattaa hoitaa, mihin laitat mikros ja sänkys jos menee koti alta? jeesus miten pöljiä ihmisiä voikaan olla! tossa tilanteessa ehkä muuten kannattaisi miettiä et onko noi kaikki vakuutukset ihan pakollisia olla olemassa?

No ei ole, mutta jos ensimmäiset vakuutusmaksut ovat erääntyneet maaliskuussa, niin pakko niitä on koittaa pois maksaa, vaikka ei tarvitsisikaan, ja yritän elää niin että luottotiedot säilyvät. Jos menetän luottotiedot ja lennän ulos tuosta asunnosta, niin en saa ikinä mistään asuntoa. Ja suurin osa ystävistäni asuu kotonä, opiskelevat ja käyvät viikonloput töissä, josta saavat edes pienet rahansa. Jos lainaan heiltä ja lupaan maksaa tiettynä päivänä takaisin, niin varmasti maksan.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

No ei ole, mutta jos ensimmäiset vakuutusmaksut ovat erääntyneet maaliskuussa, niin pakko niitä on koittaa pois maksaa, vaikka ei tarvitsisikaan, ja yritän elää niin että luottotiedot säilyvät. Jos menetän luottotiedot ja lennän ulos tuosta asunnosta, niin en saa ikinä mistään asuntoa. Ja suurin osa ystävistäni asuu kotonä, opiskelevat ja käyvät viikonloput töissä, josta saavat edes pienet rahansa. Jos lainaan heiltä ja lupaan maksaa tiettynä päivänä takaisin, niin varmasti maksan.

Mene töihin! Mitä järkee tuossa joatkuvassa kituuttamisessa on.

vaikka saisitkin vuokra rahat jostain niin millä aattelit elää ja ruokkia lapsesi? jos taas joudut lainaamaan ja maksamaan takaisin kun rahat tulee olet ikuisessa kierteessä. nyt kuule kipin kapin sinne sossuun sullahan jää vajettakin ainakin 700? noilla tuloilla. siellä hyväksyvät sen sairaalalaskunkin.

Toi 600e vuokra kuulostaa aika isolle. Yritä hakea halvempaa niin voit pärjätä paremmin kotosallakin.

Jos olet aikaisemminkin lainaillut, niin lainaa taaskin. Kysy ystäviltä rahaa ja lupaa maksaa heti kun tuki tulee.

Hah, hah ja hah näille "mene töihin" kommenteille. Minä olen kahden lapsen yh ja voin kertoa, että rahatilanne ei muutu mulla mihinkään, kun palaa kotihoidontuelta töihin. Siinä saa olla vähintään 2000 euron kk-palkka, että jää edes nipin napin plussan puolelle.

Helppo se on sanoa sellaisten ihmisten, kun ei tiedä asiasta yhtään mitään. Ja laskelmat voin näyttää heti, jos joku ei usko.

Meidän kaupungissa saa kylläkin kuntalisää, mutta saan tukea vain toisesta lapsesta (toinen jo kouluikäinen) niin ei sekään isoa eroa tee...

Alkuperäinen kirjoittaja :
vaikka saisitkin vuokra rahat jostain niin millä aattelit elää ja ruokkia lapsesi? jos taas joudut lainaamaan ja maksamaan takaisin kun rahat tulee olet ikuisessa kierteessä. nyt kuule kipin kapin sinne sossuun sullahan jää vajettakin ainakin 700? noilla tuloilla. siellä hyväksyvät sen sairaalalaskunkin.

Mistä näkee noi toimeentulotuki rajat yms...

Mistä näkee noi toimeentulotuki rajat yms...

Hyvä nainen! Selvitä oikeutesi äläkä jatka pimennossa elämistä lastesi hyvinvoinnin kustannuksella! Ja myy se auto. Johonkin nettiautoon tai muuhun vastaavaan niin kyllä joku sen ostaa, kuhan tarpeeksi halvalla myyt.

niin ja vielä olethan jatkossakin oikeutettu toimeentulotukeen koska jos saat n. 400? asumistukea sulle jää vielä n.300? vajetta. paitsi sit kun saat elarit jos saat yli 300.

Ei ole tapana ketään haukkua, mutta tätä on pakko peesata. Vuokra ja pakolliset asumismenot ( vesi, sähkö jne, jos eivät kuulu vuokraan ) nyt vaan ON sellasia ensisijaisia, joihin jätetään sitä rahaa ja ne maksetaan ensimmäisenä, muiden lakujen odotellessa. Ja ne ystävät olis kyllä voineet odotella sitä tukipäätöstä. Jos kerran ovat tähänkin asti pärjänneet ( tai en tiedä lainojesi pituutta, mutta oletan niidenkin olevan pitkäaikaisia ) ilman sun takaisin maksua niin olisivat pärjänneet vielä muutaman viikon. Hyvähän ne on tietty maksaa sovittuna päivänä, mutta jos et kerran tiennyt, millon tuet tulee, niin miksi olet luvannut ne hoitaa tiettynä päivänä ja vieläpä ennen vuokraa...? Ja todellakin jotakin asioiden hoitamisessa on pielessä, jos vakuutuksetkin on erääntyneet jo maaliskuussa, etkä vielä ole niitä saanut maksettua... Selityksiä kaikilla riittää, mutta kyllä rivien välistäkin pystyy lukemaan aika paljon... Ja miksi sä ylipäänsä otit sen asunnon tietäen, että et saa edes ekaa vuokraa maksettua?? Tai edes sopia asiaa etukäteen, että mitä tehdään, jos tuet ei tulekaan vuokranmaksupäivään mennessä. Mulla ei olis ollu pokeria huijata vuokranantajaa noin, koska kuitenkin tietää heidänkin tarvitsevan rahansa tiettynä päivänä asunnon kustannusten peittämiseksi.

ja nuo siis pitää jäädä vuokran sähkön ja sairauskulujen jälkeen.

No huhhuh :o Eipä paljon työssäkäynti kannatta, jos tosiaan on noin. Käsittämätöntä, että keskipalkalla tienaa saman ku sossusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Hah, hah ja hah näille "mene töihin" kommenteille. Minä olen kahden lapsen yh ja voin kertoa, että rahatilanne ei muutu mulla mihinkään, kun palaa kotihoidontuelta töihin. Siinä saa olla vähintään 2000 euron kk-palkka, että jää edes nipin napin plussan puolelle.

Millä perusteella? Mä muutin exän luota lähes tyhjin käsin pois (mukaan sain siis ottaa vain omat vaatteet, yhden lipaston, työpöydän ja -tuolin ja mummovainaalta perityn kiikkustuolin + kolmet petivaatteet ja ikivanhat pyyhkeet). Tienasin alle 2000?/kk, sain silti ostettua auton, maksettua lähes 600? vuokran, kaikki vakuutukset, käyttöluottoa ja muut perusmaksut ja hommattua kaiken muun tarpeellisen kodin tavaran, ruokittua 2 muksua omalla vuorolla jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:

Millä perusteella? Mä muutin exän luota lähes tyhjin käsin pois (mukaan sain siis ottaa vain omat vaatteet, yhden lipaston, työpöydän ja -tuolin ja mummovainaalta perityn kiikkustuolin + kolmet petivaatteet ja ikivanhat pyyhkeet). Tienasin alle 2000?/kk, sain silti ostettua auton, maksettua lähes 600? vuokran, kaikki vakuutukset, käyttöluottoa ja muut perusmaksut ja hommattua kaiken muun tarpeellisen kodin tavaran, ruokittua 2 muksua omalla vuorolla jne.

Niin tarkoitin, että siis jää plussalle sen suhteen onko kotona vai onko töissä.... Tuet on niin korkeat.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:

Niin tarkoitin, että siis jää plussalle sen suhteen onko kotona vai onko töissä.... Tuet on niin korkeat.

Kyllä mä pidän isona plussana sitä, että saa elätettyä itse itsensä ja perheensä. Ja nyt ihan kirjaimellisesti, kun oon yrittäjä. Eikä tätä pidä todellakaan ottaa palkkatyötä halveksuvana. Muksut mulla on olleet hoidossa heti sen jälkeen kun mammaloma loppui ja ihan "normimuksuja" ovat, mielellään käyvät hoidossa ja itse olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun.

Yhteistyössä