Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:Hah, hah ja hah näille "mene töihin" kommenteille. Minä olen kahden lapsen yh ja voin kertoa, että rahatilanne ei muutu mulla mihinkään, kun palaa kotihoidontuelta töihin. Siinä saa olla vähintään 2000 euron kk-palkka, että jää edes nipin napin plussan puolelle.
Millä perusteella? Mä muutin exän luota lähes tyhjin käsin pois (mukaan sain siis ottaa vain omat vaatteet, yhden lipaston, työpöydän ja -tuolin ja mummovainaalta perityn kiikkustuolin + kolmet petivaatteet ja ikivanhat pyyhkeet). Tienasin alle 2000?/kk, sain silti ostettua auton, maksettua lähes 600? vuokran, kaikki vakuutukset, käyttöluottoa ja muut perusmaksut ja hommattua kaiken muun tarpeellisen kodin tavaran, ruokittua 2 muksua omalla vuorolla jne.
Niin tarkoitin, että siis jää plussalle sen suhteen onko kotona vai onko töissä.... Tuet on niin korkeat.
Ei ilmeisesti pitäisi tukien olla sitten niin korkeat, jos saman saa töitä tekemällä.. On tainnut unohtua sellainen tosiseikka, että ihmisen pitäisi itsensä elättää, ja vasta kun ei sitä työtä oikeasti ole tarjolla, niin saisi tukia. Eikä niin, että niistä valitaan miellyttävämpi vaihtoehto.
Toki se on eri juttu, jos on pienet lapset ja heitä haluaa hoitaa kotona. Ja niin kuuluisi ollakin, että alle 3-veet saisivat kotihoidossa olla. Mutta jos loppuelämän on asenne se, että saman tilin saa sossusta/kelasta mitään tekemättä..
Ja saa olla eri mieltä ken haluaa.