Mistäs sitä tekis 600? vuokraan, kun tilin saldo 23?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tiedä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sossulla taas maksatetaan kaikki kulut. kuule ap mene töihin. sieltä sitä rahaa.
saa. lapset hoitoon.
Niin tässä muutkin käy töissä maksaa helvetin isoa asuntolainaa ja vielä on lapsiakin ja pärjätään ja jopa kerran vuodessa matkustallaan.
Raha ei kasva puussa sen eteen pitää myös tehdä töitä.
Eikö ukkos maksa lapsista mitään. Sä vaikutat todella saamattomalta asioitasi hoitamaan.
Kakaroita tehdään ja sitten niistä ei pystytä huolehtimaan.
Itse en tee lapsia yteiskunnan elätettäviksi.
Meillä yksi lapsi ja sen pystymme elättämään. Lisäksi vielä pitää elättää ap:n kakarat ja ap.
Mutta Suomi ei ole oikeusvaltio.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
No minä en halua, että mun lapsen "tuttu ja luotettava aikuinen" on joku vieras hoitotäti.

Hyvin kun käy, sama hoitotäti on hoitanut molempia muksuja heti mammalomasta lähtien. Ei hän todellakaan ole vieras. Ikävähän se on, jos joutuu vaihtamaan hoitopaikkaa, tai läheisin hoitaja vaihtuu, muttei sitäkään voi pitää itsestäänselvänä, että niin käy.
Sorry, lähes asian vierestä, mut jotenkin tämä kuulostaa samalta, kuin ettei halua ottaa siivoojaa kotiinsa, kun "outo ihminen penkoo paikkoja"... Ihmissuhteista ja luottamuksesta siis on kysymys hyvin pitkälti.

Mutta minä haluan nähdä kun lapseni oppii jotain uutta, minä haluan olla se, joka on paikalla kun lapsi hakee lohtua jne. Ja kuitenkin tosiasiahan on se, että sillä hoitajalla on siellä muitakin lapsia hoidettavana kuin ne sinun lapsesi.

Mut nyt menee ap:n keskustelu ihan väärille raiteille :D

Siis mihin tää keskutelu on nyt johtanut??

Ap kysyy apua että mihin rahat huomiseen vuokraan? Niin puolet jos ei yliki vastauksista on haukuntaa ja ihan ohi aiheen..

Ja kyllä mäki tiedän että tollaset tärkeät laskut ensin jotta säilyy katto pään päällä, mut eikö kellään palstalaisella oikeesti oo kavereita in real life? Ymmärrän täysin et ap on halunnut maksaa velat kavereilleen lupaamana ajan kohtana jottei "kasvot mee". Varsinki jos kaverit on pienituloisia.

Ja toisekseen, mun mielestä on tosiaan parempi tuilla elää ku ukon hakattavana tai muuten onnettomassa parisuhteessa, kyllähän ne lapsetkin tilanteen vaistoaa ja voi alkaa siitä oirehtimaan. Ja aivan hyvin alle 3-vuotiaita voi hoitaa tuilla kotona. Miksi sille ei anneta mitään arvoa että haluaa itse hoitaa lapset kun he ovat pieniä? Kerkee siellä hoidossa muutaman vuoden olla jos esim. 3-vuotiaana menee hoitoon.

Mut ap, soita sinne sossuun huomenna ja jos et saa eräpäivään mennessä rahoja laskuihin niin kannattaa aina olla laskun lähettäjään yhteydessä ja sopia uusi eräpäivä. Monet firmat ovat tosi joustavia. Uskon kyllä että saat alkukankeuksien jälkeen asiasi kuntoon.

Moi ja halit sulle :hug: En jaksa lukea ketjua mutta sinuna olisin mennyt asumaan turvakotiin lasten kanssa, kunnes kaikki kunnossa. Tilanteellesi ei voi nyt mitään. Menet heti huomenna käymään sossussa tai kirkolla. Kirkko ainakin auttaa, soitto vaan sinne rohkeasti!

varmaan ap on tiennyt vuokran maksupäivän jo aikaisemmin. olisi voinut hakea
apua jo aikaisemmin esim. sossusta, Jos ukko hakkaa niin sitten olisi voinut jo
lähteä vaikka turvakotiin tms.
Ei tommonen toiminta ainakaan anna luotettavaa kuvaa ihmisestä.

Ystävät, sukulaiset apuun, jos sellaisia olisi. Tosin itsellä menee hermo kun olen odottanut reilun 100e lainaa takaisin pian 2 vuotta. Että monesti on huono ajatus lainata kaverilta, jollei sitten tiedä pystyvänsä maksamaan pian takaisin. Ja kaikilla ei sellaisia kavereita ole.

Toissapäivänä lainasin 300e eräälle, jonka elämä oli oikeasti siitä melkein kiinni. Saa nähdä, milloin takaisin saan..asunnon takuuvuokraan meni se.

Meneehän se :) Jos tuosta kaikesta nyt jotakin saa puristettua kasaan, niin

PÄIVYSTYSAIKA SOSSUUN HETI AAMULLA! :)

Ja oikein paljon tsemppiä uuteen elämään, kaikesta oppii. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:

Meneehän se :) Jos tuosta kaikesta nyt jotakin saa puristettua kasaan, niin

PÄIVYSTYSAIKA SOSSUUN HETI AAMULLA! :)

Ja oikein paljon tsemppiä uuteen elämään, kaikesta oppii. :hug:

PEESI! Piti näyttää, että jostain ollaan samaa mieltä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ok :
sossulla taas maksatetaan kaikki kulut. kuule ap mene töihin. sieltä sitä rahaa.
saa. lapset hoitoon.
Niin tässä muutkin käy töissä maksaa helvetin isoa asuntolainaa ja vielä on lapsiakin ja pärjätään ja jopa kerran vuodessa matkustallaan.
Raha ei kasva puussa sen eteen pitää myös tehdä töitä.
Eikö ukkos maksa lapsista mitään. Sä vaikutat todella saamattomalta asioitasi hoitamaan.
Kakaroita tehdään ja sitten niistä ei pystytä huolehtimaan.
Itse en tee lapsia yteiskunnan elätettäviksi.
Meillä yksi lapsi ja sen pystymme elättämään. Lisäksi vielä pitää elättää ap:n kakarat ja ap.
Mutta Suomi ei ole oikeusvaltio.

Ja elätät ne muiden lapset vaikka ne olisi hoidossakin. Enpä ole kuullut että kukaan maksaisi TÄYSIN itse hoitomaksut.

töitä kyllä löytyy, jos ei ole liian ronkeli sen minä tiedän.
Olen pahan laman aikaan tehnyt vaikka mitä, mutta työttömänä en ole ollut.
Jos vaatii liikoja ja hirveetä palkkaa niin ihan sitä mitään saa.
Jos sairaus rajoittaa tai ei ole koulutusta niin sitten vaan opiskelamaan uutta alaa ja sitten
vaan tekemään töitä mitä pystyy opiskelujen ohessa.
Täytyy olla todella kädetön jalaton tai muuten psyykkisesti sairas, jos ei voi mennä
heseen esim tekemään duunia.
Olen sitä myös itse tehnyt. Toki kaikki työ vähentää sossusta saatua tukea.
Moni elää tuilla, mutta Ap haluatko antaa lapsillesi sen mallin, että valtio maksaa kaiken ja
että kaikki tulee ilmaiseksi kuin Manulle illallinen.
Hätätilanteet ymmärrän...2 kk, mutta..................

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kysyisit palkkaennakkoa?

Olen kotihoidontuella kotona lasten (1v ja 2v) kanssa

Tä on kyllä niin ihme paikka, kun nyt tarttis sitten mennä töihin, koska olen huono ihminen, kun elän tukien varassa.

Ja jos menisin töihin laittaisin 1- ja 2-vuotiaat lapset hoitoon, siksi että itse pääsen töihin, olisin huono äiti... Ei täällä kannata mitään puhua

:hug: Tosi on että täällä ei kannata kertoa mitään rahaongelmistaan tai muustakaan, kun heti saa sontaa niskaansa.Noita räkyttäjiä riittää täällä aina.Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta pihalle.

Peesi.

teitä hyvät ihmiset!!! Mulla olis yksyllä täysin sama tilanne, vaikka mulla on vakituinen työ. Ei tod ollut varaa maksaa ekoja vuokria tms. + kaksi lasta elätettävänä.
Sain kyllä täällä yhtä hohdokkaita neuvoja, esim juuri tuo mene töihin jne. mutta mullapas on jo työ ja piste. Sillä rahalla vain mikä jäi käteen, ei tehty noita juttuja kuten maksettu 600 euron vuokraa jne!

Alkuperäinen kirjoittaja voijumalauta:
teitä hyvät ihmiset!!! Mulla oli syksyllä täysin sama tilanne, vaikka mulla on vakituinen työ. Ei tod ollut varaa maksaa ekoja vuokria tms. + kaksi lasta elätettävänä.
Sain kyllä täällä yhtä hohdokkaita neuvoja, esim juuri tuo mene töihin jne. mutta mullapas on jo työ ja piste. Sillä rahalla vain mikä jäi käteen, ei tehty noita juttuja kuten maksettu 600 euron vuokraa jne!

Vielä jatkaisin tästä, että sain diakonilta apua, esim ruokapöydän + tuolit jne. Kannattaa mennä rohkeasti kirkkoon jos on tiukkaa. Enkä mä edes kuulu kirkkoon, se ei ole kriteeri saada apua.
Ja toi etsi halvempi asunto-neuvo on typerinpiä neuvoja mitä olen kuullut. Ihmisen nyt vaan on pakko asua jossain ja vuokrat ovat aika isoja nykyään.
Itselläni kävi onni kun mulle tarjottiin neliötä ja vuokra vain 550e kuussa. Kolmiotakin hain, mutta niissä on ihan sama vuokra ( joissakin isompikin )

Yhteistyössä