Mitä ajattelet tästä suhteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lehmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lehmu

Aktiivinen jäsen
17.06.2006
1 012
0
36
Mä kuulun kanssa ihmisiin, jotka vieläkin kaipaa että asiat exän kanssa puhuttais selväksi. Suhdetta häneen en kaipaa, tahtoisin vaan tietää miksi hän jätti minut niin täydellisen yksin.

Me seurusteltiin (minä olin yh), mies ei suostunut muuttamaan yhteen vaan asui vanhempiensa luona. Vanhemmat taas eivät loppuajasta sulattaneet minua laisinkaan, en saanut käydä miehen kotona ollenkaan. Mies vietti hyvin vähän aikaa kanssani, mutta hänen mielestään suhde oli hyvä. Yhdessä nukuttuja öitä oli viimeisen puolen vuoden aikana alle kymmenen. Lopulta minä lähdin... ja mies itki, kun aloin samantien tapailla toista miestä.

Luulen että ilman tuota toisen miehen tapaamista en olisi päässyt suhteesta irti, sillä niin kovasti entinen seurustelukumppani itki minua takasin, lupasi minulle muuttaa yhteen ja mennä kihloihin, vaikka tehdä sen lapsenkin. Minä en vain enää halunnut uskoa häntä. Olin kovana ja pysyin päätöksessäni, vaikka jopa eräs miehen ystävä soitti minulle pitkän puhelun kuinka kaveri on aivan maan alla.

Muutaman kuukauden päästä romahdin ja pyysin etä keskustellaan, katkaisin suhteeni tähän uuteen mieheen, joka kiltisti siirtyi syrjemmälle ja tyytyi siihen että minun oli puitava asia läpi. Uudelle miehelle en voinut luvata mitään.

Eksä olikin alkanut seurustella, joten hän ei voinut puhua kanssani mitään. Hän jätti minut taas yksin selvittelemään tunteitani ja ajatuksiani. Minä mietin, mietin ja mietin, tapasin uutta miestä ihan kaveripohjalta ja itkin sitä miten sekaisin kaikki minussa oli. Uusi mies ei syyttänyt, eikä häipynyt minnekään, tarjosi vain olkapäänsä.

Puoli vuotta meni epävarmuudessa. Sitten minä vain sain sen asian selväksi. Palasimme uuden miehen kanssa yhteen enkä enää kaivannut pätkääkään eksää, joka melkein tappoi minut hylkäämällä - niin minä sen asian koin. Ja tuo uusi mies tyytyi epävarmuuteen koko puolen vuoden ajan, en voinut koko tuona aikana vaatia häneltä mitään kun en voinut luvatakaan mitään. Tapasimme harvakseltaan tuona aikana, kummallakaan ei ollut muita virityksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mitö sitte?

Se eksä, lähinnä. Itse rakastuin häneen aikoinaan unelmieni miehenä. Oli kummallista ettei hän sitä sitten ollutkaan ja yhtä kummallista oli se, miten kauan minulla kului aikaa, että ymmärsin sen.

Eksä tosiaan piti suhdetta hyvänä, vaikka tavattiin kerran viikossa muutama tunti ja nukuttiin yhdessä yksi yö kuukadesta.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mitö sitte?

Se eksä, lähinnä. Itse rakastuin häneen aikoinaan unelmieni miehenä. Oli kummallista ettei hän sitä sitten ollutkaan ja yhtä kummallista oli se, miten kauan minulla kului aikaa, että ymmärsin sen.

Eksä tosiaan piti suhdetta hyvänä, vaikka tavattiin kerran viikossa muutama tunti ja nukuttiin yhdessä yksi yö kuukadesta.

Sepä se, erilaiset odotukset parisuhteen luonteesta. Sun oli vaikea luopua häntä koskevista unelmistasi. Ehkä rakastuitkin rakastumisen tunteeseen etkä kyseiseen henkilöön... hän vain tupsahti elämääsi sopivalla hetkellä, ja ajattelit hänen olevan unelmiesi mies?

Tuo on kamalaa tuo, kun tulee ero ja asiat jää kalvamaan...
Minullakin aikoinaan muutamat suhteet tuotivat niiiiiiiiiiin paljon tuskaa, kun päättyivät... Monet tuhannet kerrat olen itkenyt (miettinyt, pohtinut ja kaivannut niin että tuntuu, että kuolee siihen ikävään ja tuskaan).

Sitten kun tapasin nykyisen mieheni, niin en enää kaivannut, enkä pohtinut ketään entistä. :heart:

:hug: Sinulle lehmu!

Pidä kiinni siitä uudesta miehestä! Hän jaksoi kuitenkin elää epävarmuudessa puoli vuotta ja oli tukenasi. Sitä exää sun ei kannata miettiä, vaikka tiedän ettei se unohtaminen ole helppoa. Itsekin yritän unohtaa yhden ihmisen... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Pidä kiinni siitä uudesta miehestä! Hän jaksoi kuitenkin elää epävarmuudessa puoli vuotta ja oli tukenasi. Sitä exää sun ei kannata miettiä, vaikka tiedän ettei se unohtaminen ole helppoa. Itsekin yritän unohtaa yhden ihmisen... :|

Me too! one and only!

Alkuperäinen kirjoittaja kysynkin nyt:
onko exä nyt uuden seurustelun myötä valmis muuttamaan kotoaan? hyväksyykö exän äiti tämän uuden naisen?

Kyllä ne ainakin alkuun hyväksyi tämän uuden. Yhdessä istuivat katsomossa ja joivat samasta termarista kahvia kun katselivat eksän kilpasuoritusta - kuulemma, minä en paikalla ollut mutta työkaveri kertoi.

Alkuun hyväksyivät minutkin, mutta sitten tuli jotain. Minusta vastustus saattoi alkaa niihin aikoihin kun aloin puhua yhteen muuttamisesta, noin vuoden seurustelun jälkeen. Se olisi ainakin minulle "helppo" hylkimissyy.

Eksän uusi oli alkoon ja miehiin menevän maineessa oleva yh ja eksä taas hiihti kilpaa maakuntatasolla (mutta ihan tosissaan), yhteistä heille oli lentopallo, jota pelasin itsekin tuolloin. Eivät muuttaneet koskaan ainakaan viralliseti yhteen ja suhde päättyi parissa vuodessa. Seuraava seurustelusuhteensa saattaa jatkua yhä edelleen, saattavat olla vaikka naimisissa ja kenties lapsiakin - en minä tiedä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Pidän, pidän. Ihana mies :heart: Yhdessä oltu kuusi vuotta (mukaanlukien tuo hankala ensimmäinen vuosi), on kaksi yhteistä lasta ja yhdessä vanhasta uudestaan rakennettu omakotitalo.

Silti tahtoisin tietää, että katuuko eksä... Minä olin niin vihainen hänelle kun lähdin suhteesta. Itse olin tehnyt kaikkeni suhteen eteen ja tuo kökkö ei voinut muuttaa muutamaasataa metriä. Miksi ihmeessä?