Mitä ajattelette, kaverini saa lapsen...

22.01.2007
401
0
16
yks mun tuttu saa kohta toisen lapsen. tulevalle lapselle ja esikoiselle tulee ikäeroa huikeat 10 kk ! :o Voi ei mua niin säälittää se, sillä oli niin vaikea se eka synnytyskin..kauheet repeämät ja muutenki vaikea... en tajua miten se uskaltaa mennä synnyttään! ite en kyl uskaltais ku oli mullakin niin vaikea synnytys (21h, ja ponnistusvaihe kesti 1h10min) tikkejäkin useampaan kerrokseen.. mä toivotan sille niin paljon tsemppiä ku vaan pystyy!!!! :flower: :heart:

Varmasti tarkoitat vain hyvää kun ajattelet ystävääsi. Onhan tuo kyllä tosi pieni ikäero ja raskasta tulee varmasti olemaan, mutta synnytyksistä kyllä selviää nykyään ja myös niistä repeämistä. Olishan se kyllä aina hyvä että elimistö pääsisi palautumaan sen 1-2 vuotta, mutta toivotaan että hänellä menisi kaikki hyvin :)

eihän sen toisen oo pakko olla kamala
mun eka kesti 23h45min josta ponnistus 20min ja repesin ja paljon. tikkejä laitettiin paljon

pelko jäi oli niin kamala

mutta toinen kesti 2h30min ponnistus 5min tuostakin ajasta sairaalassa tunti ja sit alko tapahtuun. kivunlievitystä ehditty edes antaa ja poika yli 4kg ja mun kolmesta synnytyksestä helpoin

Alkuperäinen kirjoittaja Mirah22:
yks mun tuttu saa kohta toisen lapsen. tulevalle lapselle ja esikoiselle tulee ikäeroa huikeat 10 kk ! :o Voi ei mua niin säälittää se, sillä oli niin vaikea se eka synnytyskin..kauheet repeämät ja muutenki vaikea... en tajua miten se uskaltaa mennä synnyttään! ite en kyl uskaltais ku oli mullakin niin vaikea synnytys (21h, ja ponnistusvaihe kesti 1h10min) tikkejäkin useampaan kerrokseen.. mä toivotan sille niin paljon tsemppiä ku vaan pystyy!!!! :flower: :heart:

Täh, miksi säälittää??
Ihanaahan se on saada lisää lapsia jos niitä kerta haluaa.
Meidän muksuille tulee ikäeroa n.11kk eikä hirvitä yhtään vaikka ei se synnytys ekalla kerrallakaan helppo ollut. Tosin sehän ei kerro mitään siitä miten toinen synnytys menee.

Kovasti onnea perheelle tulevasta perheenlisäyksestä! Kyllä sitä kahden pienen kanssa pärjää ihan mainiosti.
Paljon on kiinni jo omasta asenteesta, miten raskaana sen arjen sitten kokee..

Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
mitesse niillä repeämillä on pystyny kk päästä het uutta tekemään?

en tajua, sitä mietin itekkin... Mut nii se vaa meni synnytykses shokkiin/taju lähti, vauva oli väärässä tarjonnassa ja se punnas toista tuntia sitä yli 4 kilosta kaveria... ja tikkejä kursittiin tunti.

Mäkään en käsitä, miksi sua säälittää?

Ja eihän tossa mitään sinänsä erikoista ole. Tiedän aika montakin sisarusparia, joillaon 9 kk ikäeroa. =)

Ja joo, ei voinut olla kovin paha se repeämä kuitenkaan, jos jo kuukauden päästä on ollut hommissa (olettaen, että sen mies ei ole täys kusipää ja välittää kuitenkin vaimonsakin voinnista...)

Ikäero on tosi pieni, mutta synnytys ihan normaali ensisynnytys. Mulla oli eka paljon pidempi (jouduttiin lopulta vetämään imukupilla) ja silti uskalsin kolme kertaa vielä synnyttää. Ja helposti ne loput tulivat.

Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
mitesse niillä repeämillä on pystyny kk päästä het uutta tekemään?

en tajua, sitä mietin itekkin... Mut nii se vaa meni synnytykses shokkiin/taju lähti, vauva oli väärässä tarjonnassa ja se punnas toista tuntia sitä yli 4 kilosta kaveria... ja tikkejä kursittiin tunti.

Kyllä munkin 10 tikkiä kursittiin tunnin verran, vaikka repeämät eivät olleet edes pahat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikäero on tosi pieni, mutta synnytys ihan normaali ensisynnytys. Mulla oli eka paljon pidempi (jouduttiin lopulta vetämään imukupilla) ja silti uskalsin kolme kertaa vielä synnyttää. Ja helposti ne loput tulivat.

Sen synnytys ei todellakaan ollut mikään NORMAALI ensisynnytys

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sen synnytys ei todellakaan ollut mikään NORMAALI ensisynnytys

No mikä siinä oli epänormaalia? Kesto ja repeämät valitettavasti ainakin on ihan normaaleja. Normaalia oli sekin, että minulla kahden tunnin ponnistamisen jälkeen piti imukupilla vetää, niin että aika pahasti repesin. Aika monella tutulla esikoisen kanssa on näin käynyt.

Yhteistyössä