Mitä ajattelette, kaverini saa lapsen...

Alkuperäinen kirjoittaja Mirah22:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikäero on tosi pieni, mutta synnytys ihan normaali ensisynnytys. Mulla oli eka paljon pidempi (jouduttiin lopulta vetämään imukupilla) ja silti uskalsin kolme kertaa vielä synnyttää. Ja helposti ne loput tulivat.

Sen synnytys ei todellakaan ollut mikään NORMAALI ensisynnytys

Mutta eihän se siltikään mitään kerro toisesta synnytyksestä.. Ja ei se vissiin ihan hirveen traumaattinen kokemus kuitenkaan ollut, kun heti oli valmis toiseen.
Kyllä mäkin olin heti synnytyksen jälkeen sitä mieltä että ei kiitos moneen vuoteen, mut niin se vaan mieli muuttuu ja aika tekee ihmeitä niille synnytysmuistoille :) Lyhytkin aika.

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla tulee väkisinkin mieleen että vahinko käynyt....

Aijaa. Ajatteleekohan meidänkin tutuista moni noin... :snotty:
Oli kyllä ihan suunniteltua ja toivottu tuo erittäin pieni ikäero meillä.

Meillä anoppi ajatteli näin ja sanoi sen ääneenkin miehelle (ei sentäs mulle uskaltanu) :kieh: vaikka tuli sentään 1 1/2 v väliä .
Ja meillä todellakin oli suunniteltu, ku ivf ovat :D

Sanokaas sitte, nuoret äidit että jaksaako oikeasti nuorena paremmin? Itse olin 31 kun esikoinen syntyi ja 33 kun kuopus ja olen koko ajan ihan naatti. 6 tunnin yöuni ja siinäkin joutuu pari kertaa heräämään. En kaipaa harrastuksia ja menemisiä, mutta omaa rauhaa olen vailla. Ja mulla on sentään mies joka hoitaa lapsia ja kotia aivan tasapuolisesti!
No joo, kyllä silloin alle 25vee hipattiin ja tanssattiin useampi ilta viikossa, aamulla kouluun eikä tuntunu missään. Mutta olen onnellinen että tein näin äin, vanhana lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Sääli on sairautta :)

Luulen että tän aloittajan mittapuun mukaan myös sinä ja minä ollaan melekosen sääliittäviä tapauksia :D

Ikävää :'(

voimahali :hug:

Kiitos :snotty:

Ikäero on tosi pieni, mutta synnytys ihan normaali ensisynnytys. Mulla oli eka paljon pidempi (jouduttiin lopulta vetämään imukupilla) ja silti uskalsin kolme kertaa vielä synnyttää. Ja helposti ne loput tulivat.

No mikä siinä oli epänormaalia? Kesto ja repeämät valitettavasti ainakin on ihan normaaleja. Normaalia oli sekin, että minulla kahden tunnin ponnistamisen jälkeen piti imukupilla vetää, niin että aika pahasti repesin. Aika monella tutulla esikoisen kanssa on näin käynyt.

No lähtikö sulla taju synnytykses? entä menitkö shokkiin?

Mulle ainaki kätilö sano et mun synnytys oli normaalia pitempi ja normaalia vaikeampi ensisynnytykseksi, kun kesti niin kauan ja avitettiin imukupil.

kysyy: ei, meillä ei ole iloinen yllätys. ihan tarkoituksellisesti lopetin minipillerit ja heti tärppäsi. ikäeroa on siis vajaa vuosi :)

vieno: hyvin mulla kroppa ainakin kesti. lääkärikin sanoi että mut on luotu tekemään vauvoja ;) ekassa supisteli paljon enemmän .

No mikä siinä oli epänormaalia? Kesto ja repeämät valitettavasti ainakin on ihan normaaleja. Normaalia oli sekin, että minulla kahden tunnin ponnistamisen jälkeen piti imukupilla vetää, niin että aika pahasti repesin. Aika monella tutulla esikoisen kanssa on näin käynyt.

Mulle ainaki kätilö sano et mun synnytys oli normaalia pitempi ja normaalia vaikeampi ensisynnytykseksi, kun kesti niin kauan ja avitettiin imukupil.

No, vaikka sinä traumatisoiduit, niin kaikille ei käy niin.

No, vaikka sinä traumatisoiduit, niin kaikille ei käy niin.

ja monesti synnytysjutut pikkasen paisuu, ku niitä eteenpäin kerrotaan ;)

Ei minua ainakaan olis tarvinnut tuossa tilanteessa sääliä, että tuskin häntäkään. Meillä tytöt siis syntyneet tuolla 10 kk ikäerolla ja ne on niin kuin paita ja peppu, parhaat kaverukset.
Päätettiin että saa tulla kun on tullakseen se toinenkin ja viimeinen. Ja heti tärppäs, tosin sen jälkeen on tullut vielä kaksi :D

Mä vaan mietin että ei sen mamman pyrstö ole voinu kovin hajalle mennä ku heti on pystyny seksuttelemaan :whistle: ...

Ja siitä säälistä, mä en tiedä onko se sääliä vai mitä mut mun kamu sai just 10kk välein lapset ja jotenkin sen isomman vauvan piti alkaa ihan kauhian isoksi yhtäkkiä ja liian nopeesti..Kyllä mua se isompi vauva jotenki säälitti!

Siis olet Mirah22 itsekin äiti? Eikös vaan ole palkinnut monin tavoin lapsesi syntymä ne kärsimyksen mitä synnytyssalissa koit?

Mä jouduin kyllä tosi pitkään omia lapsiani toivomaan ennenkuin heidät sain (kansainvälisen adoption kautta eli vuosia ne prosessit kestävät) eli en oikein osaa ajatella, että olisi säälittävä tilanne lapsiperheelliselle pariskunnalle "joutua" synnyttämään ja saada lapsi. Voihan olla että ajoitus ei ole ihan alunperin toivomansa, mutta eiköhän suurin osa perhettä perustavista tiedä, että ei sitä ihan itse päätetä milloin on "oikea" aika lapselle tai sisarukselle saada alkunsa.
Onnellinen asia toivottavasti on tämä tuore tulokas perheeseensä.

Täytyy nyt pikkusen sörkkiä tikulla tätä ketjua. Siis mitä siinä nyt on pahaa jos toinen on huolissaan tai säälii toveriaan. Antaa sääliä. Aika vähän tässä maailmassa on enään ihmisiä jotka ajattelee toisen hyvinvointia. Ja tottahan se on että ei synnytys ole mikään helppo nakkivaikka kestäisikin vain 5h. Suomessa siitä kyllä useimmiten selvitään, mutta onhan siinä naisen kroppa kovilla ihan varmasti. Mitä tämmösestä nyt pitää alkaa kinaamaan :o

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä vaan mietin että ei sen mamman pyrstö ole voinu kovin hajalle mennä ku heti on pystyny seksuttelemaan :whistle: ...

Ja siitä säälistä, mä en tiedä onko se sääliä vai mitä mut mun kamu sai just 10kk välein lapset ja jotenkin sen isomman vauvan piti alkaa ihan kauhian isoksi yhtäkkiä ja liian nopeesti..Kyllä mua se isompi vauva jotenki säälitti!

Tuosta vaan tuli mieleen että tarviiko sen pienen isosisaruksen tullan jotenkin "isommaksi" vauvan myötä? Meillä ikäeroa tuli 15kk ja ihan yhtä pieni tuo isoveli oli mitä ennenkin. =)

Mua ihmetyttää toi pieni ikäero, jos eka synnytys oli niin rankka. Mulla väärässä tarjonnassa tuli esikoinen, puskin pihalle 25min ja tikkejä kursittiin 1h20min. Olin 2kk niin kipeänä ettei kunnolla pystynyt istumaankaan. Siksi ihmetyttää kuinka pystyi sikiämään noin nopeasti, mutta jos hän on sitten nopeasti paranevaa laatua :)

Kaikki synnytysjutut mitä minä oon kuullut/lukenut, on suurimmaks osaks just niitä "tosi helppo homma, ei ollu kun kerran-kaks ponnistaa ja sieltä syntyi"-juttuja..mulla kun eka synnytys oli käynnistetty ja ponnistaakin sai ihan liian pitkään, ennen kuin imukupilla ottivat vauvan ulos, tikkejä tuli vaikka toisille jakaa jne.
Eikö noista pahemmista kukaan kerro vai miks niitä helppoja näkee aina enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:

Tuosta vaan tuli mieleen että tarviiko sen pienen isosisaruksen tullan jotenkin "isommaksi" vauvan myötä? Meillä ikäeroa tuli 15kk ja ihan yhtä pieni tuo isoveli oli mitä ennenkin. =)

En minäkään kyllä ymmärrä, kaksosethan ovat tuolla periaatteella aikuisia jo syntymästään asti :whistle:

Yhteistyössä