Mitä ajattelette, kaverini saa lapsen...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä vaan mietin että ei sen mamman pyrstö ole voinu kovin hajalle mennä ku heti on pystyny seksuttelemaan :whistle: ...

Ja siitä säälistä, mä en tiedä onko se sääliä vai mitä mut mun kamu sai just 10kk välein lapset ja jotenkin sen isomman vauvan piti alkaa ihan kauhian isoksi yhtäkkiä ja liian nopeesti..Kyllä mua se isompi vauva jotenki säälitti!

Tuosta vaan tuli mieleen että tarviiko sen pienen isosisaruksen tullan jotenkin "isommaksi" vauvan myötä? Meillä ikäeroa tuli 15kk ja ihan yhtä pieni tuo isoveli oli mitä ennenkin. =)

En minäkään kyllä ymmärrä, kaksosethan ovat tuolla periaatteella aikuisia jo syntymästään asti :whistle:

Niimpä. Toki kahdessa vauvassa on enemmän tekemistä kuin yhdessä, mutta kai sitä ihmiset on joskus pahemmissakin paikoissa olleet. Esikoisesta kun tiedettiin ettei tule kehittymään ihan normivauhtia lähdettiin jo ajatuksesta että kohta meillä on sitten "kaksoset" siinä. Ja sitähän tuo arki pitkälti tänä päivänä on. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mirah22:
mmmm... no se hänen äitinsä kerto mulle sen synnytyksest, ja ihan itkuun purskahti kun se oli niin järkyttävä hänen mielestään...

niin että niin hyviä ystäviä kun hänen äitinsä kautta kuulit..sori mut ei oo sun perse mikä repes ja ei ole sun synnytys.ei kai se sun toosaa raaputa jos kaveris lapsen tekee.kateus taitaa nostaa päätään kun et itse uskalla suoltaa lapsia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mmmm... no se hänen äitinsä kerto mulle sen synnytyksest, ja ihan itkuun purskahti kun se oli niin järkyttävä hänen mielestään...

niin että niin hyviä ystäviä kun hänen äitinsä kautta kuulit..sori mut ei oo sun perse mikä repes ja ei ole sun synnytys.ei kai se sun toosaa raaputa jos kaveris lapsen tekee.kateus taitaa nostaa päätään kun et itse uskalla suoltaa lapsia
He hei hei!!! Siivoappas suusi
:o

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Täytyy nyt pikkusen sörkkiä tikulla tätä ketjua. Siis mitä siinä nyt on pahaa jos toinen on huolissaan tai säälii toveriaan. Antaa sääliä. Aika vähän tässä maailmassa on enään ihmisiä jotka ajattelee toisen hyvinvointia. Ja tottahan se on että ei synnytys ole mikään helppo nakkivaikka kestäisikin vain 5h. Suomessa siitä kyllä useimmiten selvitään, mutta onhan siinä naisen kroppa kovilla ihan varmasti. Mitä tämmösestä nyt pitää alkaa kinaamaan :o

Tätä minäkin ihmettelen!? tietysti oon mielissään siitä et he saavat toisen lapsen. Mut kun ite muistan et synnytyksen jälkeen mulla itellä ei ollut enää esim vatsalihaksiakaan jäljellä yhtään, niin miten se jaksaa! ja toivon että jaksaa..
ja onhan ne lapset ihania, :heart:

No joka tapauksessa kun ite tiiän miten kauheaa se synnyttäminen voi olla niin en kyllä ite toivois joutuvani siihen h*lvettiin jo 10 kk päästä.. ehkä siitä säälini..

Kai se on vähän niin et miten sen ite kokee?
Ei mulla ainakaan oo ykskään synnytys ollu kauhee kokemus.
En oo saanu repeämiä, mut ..niin..
ja jos pystyy jo seksiä harrastaa niin aikasin niin mikäs siinä..

Alkuperäinen kirjoittaja nella:
onko tuo edes mahdollista?

mun lapsille olis tullut 11kk ikäeroo mutta raskaus meni kesken. nyt ikäeroksi on tulossa 1v1kk.
keskenmennyt oli yllätys,kun imetinkin ja käytettiin kumiakin. kerran se toisaalta unohtui,mutta en panikoinu kun imetin.
tää raskaus on suunniteltu. hyvin varmaan pärjätään kun on kaksi läsnäolevaa vanhempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nella:
onko tuo edes mahdollista?

On.
Mun entisellä duunikaverilla ja sen broidilla oli just10kk ikäeroa.

Ja en mäkään usko, että se on kahtia synnytyksessä revennyt kun on kuitenkin saanut seuraavan muksun alulle noinkin pian... :)

Olen kyllä ihan onnellinen nykyisessä elämäntilanteessani, yhden pojan äitinä. ennenkuulumatonta et toisesta huolehtiminen olis kateutta! :laugh:

niin, ja ehkä minä vielä jossain välissä pyöräytän toisen ja kolmannenkin lapsen jne..

ps. Onks paha päivä?

mä käsitin niin että synnytyksenvuoksi säälit kaveriasi? etkä sentakia et saa toisen lapsen. mäkin säälin mun kaveria joka saa toisen lapsensa,sillä on niin kamala synnytyspelko. esikoinen hätäkeisarinleikattiin. entiä onko sääli nyt oikee sanavalinta mutta joku sinnepäin. meillä on lasketutajan hyvin lähekkäin ni toivottavasti sen pelot ei tarti muhun.

Luultavasti se toka synnytys menee nyt sitten aika paljon helpommin kun on noin lyhyt väli. Itse en olisi tykännyt noin pienestä välistä, mutta jokainen omalla tyylillään.

yks mun tuttu saa kohta toisen lapsen. tulevalle lapselle ja esikoiselle tulee ikäeroa huikeat 10 kk ! :o Voi ei mua niin säälittää se, sillä oli niin vaikea se eka synnytyskin..kauheet repeämät ja muutenki vaikea... en tajua miten se uskaltaa mennä synnyttään! ite en kyl uskaltais ku oli mullakin niin vaikea synnytys (21h, ja ponnistusvaihe kesti 1h10min) tikkejäkin useampaan kerrokseen.. mä toivotan sille niin paljon tsemppiä ku vaan pystyy!!!! :flower: :heart:

en tiedä, on vähän outo tämä aloitus. et kovin hyvältä kaverilta vaikuta kun tänne tulet julistamaan.

Mun mielestä pitäisi antaa kropan palautua. Ja mun mielestä on myös lapsen oikeus saada olla ihan pieni riittävän kauan, se "ykkönen". Meillä ainakin muksut tykänneet olla sylissä tosi paljon ja suosittelen lämpimästi kantoliinaa, jotta vauva voi olla lähellä ja silti tämän esikoisen kanssa voi touhuta. Silloin voi meinaan pitää kahta sylissä samanaikaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
mä käsitin niin että synnytyksenvuoksi säälit kaveriasi? etkä sentakia et saa toisen lapsen. mäkin säälin mun kaveria joka saa toisen lapsensa,sillä on niin kamala synnytyspelko. esikoinen hätäkeisarinleikattiin. entiä onko sääli nyt oikee sanavalinta mutta joku sinnepäin. meillä on lasketutajan hyvin lähekkäin ni toivottavasti sen pelot ei tarti muhun.

kas, sentään joku älysi asian ytimen :flower: :)

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Ikäero on tosi pieni, mutta synnytys ihan normaali ensisynnytys. Mulla oli eka paljon pidempi (jouduttiin lopulta vetämään imukupilla) ja silti uskalsin kolme kertaa vielä synnyttää. Ja helposti ne loput tulivat.

Sen synnytys ei todellakaan ollut mikään NORMAALI ensisynnytys

No mikä siinä oli epänormaalia? Kesto ja repeämät valitettavasti ainakin on ihan normaaleja. Normaalia oli sekin, että minulla kahden tunnin ponnistamisen jälkeen piti imukupilla vetää, niin että aika pahasti repesin. Aika monella tutulla esikoisen kanssa on näin käynyt.

No lähtikö sulla taju synnytykses? entä menitkö shokkiin?

Mulle ainaki kätilö sano et mun synnytys oli normaalia pitempi ja normaalia vaikeampi ensisynnytykseksi, kun kesti niin kauan ja avitettiin imukupil.

No, vaikka sinä traumatisoiduit, niin kaikille ei käy niin.

Jep jep ja vaikka sinun perseesi kestäisi synnyttää potkukelkan niin on aika typerää vähätellä toisten kipuja.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:

kas, sentään joku älysi asian ytimen :flower: :)

musta on tyhmää sääliä jos joku pamahtaa paksuksi vaikka olisi mikä pelko.ei varmaan kukaan ase ohimolla ole sitä paksuksi pannut?
oletko kaveriltasi syytä kysynyt että miksi se on raskaana jos pelkää niin kamalasti.kysy syy niin ei tarvitse täällä kysellä syitä siihen

Ajattelen, että tuskin olisi hankkiutunut raskaaksi noin pian uudestaan, jos tuleva synnytys pelottaisi häntä. Ajattelen myös, että jos on saanut pahoja repeämiä synnytyksessä, ei luulisi tekevän mieli sekstailla kuukausi synnytyksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Sanokaas sitte, nuoret äidit että jaksaako oikeasti nuorena paremmin? Itse olin 31 kun esikoinen syntyi ja 33 kun kuopus ja olen koko ajan ihan naatti. 6 tunnin yöuni ja siinäkin joutuu pari kertaa heräämään. En kaipaa harrastuksia ja menemisiä, mutta omaa rauhaa olen vailla. Ja mulla on sentään mies joka hoitaa lapsia ja kotia aivan tasapuolisesti!
No joo, kyllä silloin alle 25vee hipattiin ja tanssattiin useampi ilta viikossa, aamulla kouluun eikä tuntunu missään. Mutta olen onnellinen että tein näin äin, vanhana lapset.

no mä ainakin jaksan ihan hyvin. oon kahden pienen lapsen yh (2vee ja 5kk) ja sain esikoisen 18 veenä. melkein koko ajan ollut yksin ja ihan ookoosti mennyt :) meillä tosin on aina sotkua ja tekeminen ei lopu ikinä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ajattelen, että tuskin olisi hankkiutunut raskaaksi noin pian uudestaan, jos tuleva synnytys pelottaisi häntä. Ajattelen myös, että jos on saanut pahoja repeämiä synnytyksessä, ei luulisi tekevän mieli sekstailla kuukausi synnytyksen jälkeen.

Tätä mäkin jäin tässä asiassa miettimään.

Yhteistyössä