Mitä ajattelette, kaverini saa lapsen...

Alkuperäinen kirjoittaja Mirah22:
Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
mitesse niillä repeämillä on pystyny kk päästä het uutta tekemään?

en tajua, sitä mietin itekkin... Mut nii se vaa meni synnytykses shokkiin/taju lähti, vauva oli väärässä tarjonnassa ja se punnas toista tuntia sitä yli 4 kilosta kaveria... ja tikkejä kursittiin tunti.

tätä mäki mietin oma värkki särkee vieläkin ja synnytyksestä päälle 4kk.repes pahasti ja ommeltiin kans pitkään,sana eksi saa mun jalat ristiin.

Onnea kaverillesi toisesta lapsesta :flower:

Itse olen sitä mieltä, ettei se synnytyksen kauheus ja tikkien määrä kerro siitä, miten nainen henkilökohtaisesti sen synnytyksen on kokenut. Itse synnytin esikoista ilokaasun voimalla 9tuntia, josta ponnistusvaihe 1h18min. Viistotarjonnan takia 4kiloinen poika autettiin imukupilla ulos ja repeilin pahasti. II/III asteen repeämät kursittiin kasaan leikkaussalissa. Silti minulle ei jäänyt mitään synnytyspelkoa ja seksia harrastin omasta halustani kuukausi synnytyksen jälkeen. Ja vaikka toinen lapsi sai luvan tulla saman tien, tuli meidän poijlle kuitenkin 1v7kk ikäero.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä vaan mietin että ei sen mamman pyrstö ole voinu kovin hajalle mennä ku heti on pystyny seksuttelemaan :whistle: ...

Ja siitä säälistä, mä en tiedä onko se sääliä vai mitä mut mun kamu sai just 10kk välein lapset ja jotenkin sen isomman vauvan piti alkaa ihan kauhian isoksi yhtäkkiä ja liian nopeesti..Kyllä mua se isompi vauva jotenki säälitti!

Tuosta vaan tuli mieleen että tarviiko sen pienen isosisaruksen tullan jotenkin "isommaksi" vauvan myötä? Meillä ikäeroa tuli 15kk ja ihan yhtä pieni tuo isoveli oli mitä ennenkin. =)

Kaverin perheessä kyllä tältä isommalta vauvalta odotettiin heti paljon enempi.. Kun uusi vauva synty niin tää isompi muutti omaan huoneeseen ja yhtäkkiä hänen piti syödä itse (hyvähän että harjottelee mut..), ennen vauvaa tää isompi oli syötetty ihan täysin.. Yms..Mutta, tää olikin VAIN tämä yksi perhe..EN YLEISTÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä vaan mietin että ei sen mamman pyrstö ole voinu kovin hajalle mennä ku heti on pystyny seksuttelemaan :whistle: ...

Ja siitä säälistä, mä en tiedä onko se sääliä vai mitä mut mun kamu sai just 10kk välein lapset ja jotenkin sen isomman vauvan piti alkaa ihan kauhian isoksi yhtäkkiä ja liian nopeesti..Kyllä mua se isompi vauva jotenki säälitti!

Tuosta vaan tuli mieleen että tarviiko sen pienen isosisaruksen tullan jotenkin "isommaksi" vauvan myötä? Meillä ikäeroa tuli 15kk ja ihan yhtä pieni tuo isoveli oli mitä ennenkin. =)

En minäkään kyllä ymmärrä, kaksosethan ovat tuolla periaatteella aikuisia jo syntymästään asti :whistle:

Musta tuntuu että mut käsitettiin nyt tahallaan väärin
:whistle:

Kyllähän ne katsoo synnytystapa-arviossa, että voiko vielä alakautta punnertaa. Tekeevät sitten sektion, jos ei onnistu tai on iso lapsi tms...Kivahan tuo on, kun ei ole paljoa ikäeroa. Tietysti aika raskasta varsinkin nuo ensimmäiset vuodet, mutta onhan sitä ennekin tehty lapsia hetiperään eikä kukaan siihen ole kuollut.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Sääli on sairautta :)

Ei ole. Se on että kyky tuntea sääliä puuttuu.

Mutta tilanteeseen, niin miksi iloinen tapahtuma säälittää. Kai he lapsen halusivat, etteivät nyt mitenkään epätoivoisia ole?

Yhteistyössä