Mitä ajattelisitte tästä (matkakertomusta pukkaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synttärisankari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synttärisankari

Vieras
Oltiin taannoin ulkomailla juhlimassa pyöreitä syntymäpäiviäni kavereiden kera. Anoppi ja appi matkustivat tasan samaan kaupunkiin tasan samaan aikaan. Eivät käy ko paikassa säännöllisesti tai mitään sellaista.

Miehelleni oli kerrottu matkasta, mutta anoppi oli kieltänyt kertomasta minulle "ettei tule velvollisuudentuntoa tavata". Mies kuitenkin kertoi, ja sen kummempaa ajattelematta asiaa siinä yhteydessä ehdotin miehelle, että mennään ihmeessä vaikka jossain vaiheessa parin päivän matkaa syömään/ lasillisille anopin ja apen kanssa. Mies sanooi, että katsellaan.

No, matkan aika koitti, enkä ollut sen kummemin miettinyt anopin ja apen läsnäoloa samassa paikassa. Me emme soittele, ainoastaan mieheeni pidetään yhteyttä. Meillä ei kutsuista huolimatta juurikaan käydä, ja anopin vierailukutsut ovat viime aikoina olleet pelkästään kyselyä siitä, koska mies tulee käymään heillä. Ei ole viittausta lapsenlapseen tai miniään. Siksi en juuri ajatellut koko pariskuntaa. Olihan sitäpaitsi ensi kerran melkein vuoteen tilaisuus minulla ja mihellä viettää aikuisten laatuaikaa uudessa ihanassa kaupungissa, jossa on hirveästi nähtävää ja tehtävää! Olin ihan täpinöissäni matkasta, ja ystävien kera hehkutettiin ja suunniteltiin kaikkea mahdollista:)

Kävi sitten niin, että minä ja ystävä törmäsimme uskomattomana sattumana anoppiin ja appeen kaupungilla. Appea huvitti uskomaton tsägä, kuten myös minua. Aloinkin soittaa siinä miehelle, että arvaas keneen törmättiin:D

Anopilla oli kiire pois tilanteesta. Sinänsä melko ymmärrettävän syyn perusteella. Kuitenkin sen ajan, jonka "vaihdoimme kuulumisia", anoppi puhui muiden päälle ja suuntasi puheensa 90 % ystävälleni. Yritin saada suunvuoroa kutsuakseni pariskunnan vaikka lasillisille tms. Olihan syntymäpäivänikin. En saanut suunvuoroa, ja sitten anoppi ja appi hävisivät.

Mies soitti kerran 2 yön matkan aikana vanhemmilleen. Kerroin museon tapahtumista, ja myös siitä, että yritin pyytää miehen vanhempia ulos suunvuoroa saamatta. Mies omatoimisesti kait päätti olla soittamatta vanhemmilleen kutsuakseen heitä minnekään, asia tietysti myös jäi, koska meillä oli tosi tiukka aikataulu lomallamme. Ohjelmaa pukkasi:)

Loman viimeisenä päivänä mies sai syyllistävän haukkupuhelun anopilta; miksi mies ei ollut soittanut ja kysynyt kuulumisia enempää. Oli kuulemma "hänen vuoronsa". Oltiin vähän, että häh...? Kun minä näin apen ja anopin, he suunnilleen juoksivat karkuun eikä anoppi puhunut minulle.

Olen täysin haavi auki, enkä ymmärrä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Ööö, miksi tämä piti kirjoittaa uudestaan? Vanha juttu jonka olen lukeut palstalta jo ajat sitten.

Et ole. Ihan ekaa kertaa kirjoitan. En sitten tiedä, onko jollekin sattunut samantyyppinen juttu? Epäilen kyllä:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ööö, miksi tämä piti kirjoittaa uudestaan? Vanha juttu jonka olen lukeut palstalta jo ajat sitten.

Et ole. Ihan ekaa kertaa kirjoitan. En sitten tiedä, onko jollekin sattunut samantyyppinen juttu? Epäilen kyllä:)

Ihan tismalleen sama juttu oli joku aika sitten täällä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Kiitos, kun tulit pilaamaan aloitustani. En ole kirjoittanut asiasta aiemmin, ja kaipaan näkökulmia asiaan sattuneista syistä. Miksi väität, kun minä olen ainut, joka voi tietää kirjoitinko asiasta vai en?

Toivoisin kovasti, että joku vastaisi asiallisesti aloitukseeni. Jotta pystyisin ehkä ymmärtämään jotakin, joka on jäänyt minulta ajattelematta.

aivan...

Siis oikeasti, en tosissaankaan ole kirjoittanut aiemmin asiasta!!

no jollain on sitten käyny ihan tismalleen samalla lailla :whistle: :laugh:

Onko sulla kaikki ihan kotona...?

Kiitos, kun tulit pilaamaan aloitustani. En ole kirjoittanut asiasta aiemmin, ja kaipaan näkökulmia asiaan sattuneista syistä. Miksi väität, kun minä olen ainut, joka voi tietää kirjoitinko asiasta vai en?

Toivoisin kovasti, että joku vastaisi asiallisesti aloitukseeni. Jotta pystyisin ehkä ymmärtämään jotakin, joka on jäänyt minulta ajattelematta.

Mie mitään oo pilannu...täällä nyt vaan sattui olemaan joku aika sitten ihan tismalleen sama juttu kirjoitettuna. Ja kuten jo kirjoitin, niin ilmeisesti jollekkin on sitten sattunut ihan tismalleen samalla lailla kuin siulle...

Mie mitään oo pilannu...täällä nyt vaan sattui olemaan joku aika sitten ihan tismalleen sama juttu kirjoitettuna. Ja kuten jo kirjoitin, niin ilmeisesti jollekkin on sitten sattunut ihan tismalleen samalla lailla kuin siulle...

En suoraan sanottuna usko. Olis kuule aivan liian iso sattuma, että jollekin olisi käynyt juuri noin. Harkitsin itse tosi pitkään, uskallanko kirjoitttaa tätä aloitusta tänne, koska tutut kyllä tunnistaa tuolla perusteella. Miksi te tulette haaskoina ilkkumaan jotain järjetöntä toisen kirjoitukselle? Ymmärrätkö, että tämä on mulle merkityksellinen asia, ja olisin todellakin toivonut jotain asiallisia näkökulmia aiheeseen.

En suoraan sanottuna usko. Olis kuule aivan liian iso sattuma, että jollekin olisi käynyt juuri noin. Harkitsin itse tosi pitkään, uskallanko kirjoitttaa tätä aloitusta tänne, koska tutut kyllä tunnistaa tuolla perusteella. Miksi te tulette haaskoina ilkkumaan jotain järjetöntä toisen kirjoitukselle? Ymmärrätkö, että tämä on mulle merkityksellinen asia, ja olisin todellakin toivonut jotain asiallisia näkökulmia aiheeseen.

Varmasti on siulle merkityksellinen asia...sitä en kiellä...mut lukaseppas tuo linkki...

Mun mielestä aplla on ongelma kun jaksaa tällasta asiaa noin pitkän tekstin kera jälkikäteen märehtiä. Mä oisin ajatellu että tulee joku grande finaale ku niin hartaasti seliteltiin, mutta juttu vähän lässähti.

Eli mielipide: toisesta korvasta sisään toisesta ulos ja juttu unohdettu.

Näkökulma: ap on skitsofrenikko ja näkee toisten normaalin käytöksen oudossa valossa. Kokee asiat eri tavalla mitä 99 % ihmisistä kokisi. Tarina on ap:lle tosi, mutta kukaan paikallaolijoista ei näe sitä noin.
Toivottavasti ap:n mies on normaali, jotta lapsella olisi edes yksi kasvatukseen kykenevä vanhempi.

Toivottaavsti olet hoidossa ap.

Yhteistyössä