Mitä ihmettä (kotihoidontuesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pessi

Aktiivinen jäsen
12.06.2007
18 535
1
36
Olin tyhmästi laittanut alkuperäiseen kht-hakemukseen kotihoidon loppuvaksi helmikuun lopussa. En kuitenkaan palannut maaliskuussa töihin, joten hain tuelle jatkoa.
Päätös tulikin jo pari viikkoa sitten, joten oletin toki saavani maaliskuun lopussa (eli tänään) maaliskuun tuen. Mutta ei.
:| katsoin Kelan sivuilta omista tiedoistani, maksetaan ilmeisesti huhtikuun lopussa vasta. Miksi??!

outoa!
Mulla vähän sama tilanne kun sulla, tosin tapahtui pari kuukautta sitten, mutta kyllä mä sain heti oikein noin kotihoidontuet. ei ne mitenkään oudosti tolleen menny.

No onpa tosi kiva olla kuukausi ilman tuloja. Luulsii että on ehditty koneelle näpytellä jos päätöskin tuli aikoja sitten.
Oma moka tietty kun olin alun perin laittanut siihen päättymispäivän.

sama homma kävi meikäläisellekki. eli tammi-helmikuun tuet tuli vasta tänään maaliskuun tuen kanssa.

kela on perseestä näissä asioissa. valitettavasti :/ :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Siinä on se joku tietty päivä jolloin ne menee maksuun,jos päätös on tullut sen jälkeen ne saa vasta seuraavan kuun lopussa.

sitte niitten täytyy mennä ajoon joka kuukausi ennen 13. päivää. koska mie sain 13.2. päivätyn päätöksen ja siinä ilmotettiin että tulee takautuvasti maksuun maaliskuun lopussa... :kieh:

ihme systeemit kelalla kun ajoon menee viikkokausia...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Siinä on se joku tietty päivä jolloin ne menee maksuun,jos päätös on tullut sen jälkeen ne saa vasta seuraavan kuun lopussa.

sitte niitten täytyy mennä ajoon joka kuukausi ennen 13. päivää. koska mie sain 13.2. päivätyn päätöksen ja siinä ilmotettiin että tulee takautuvasti maksuun maaliskuun lopussa... :kieh:

ihme systeemit kelalla kun ajoon menee viikkokausia...

Miksi mulla olisi jostain jäänyt sellainen kutina,että menevät 10. päivä maksuun,varmaksi en mene sanomaan kylläkään.Mutta joo,se on rasittavaa kyllä,nimimerkillä itsekkin kela päätöstä odotellut. :kieh:

no mä sain tänään helmikuun lopun ja maaliskuun tuet koska ei ollu ehtiny käsittelee sitä hakemusta tarpeeks ajoissa ja mä olin sitkoko viime kuun ilman rahaa paitsi et tuli sit lapslisät.

Alkuperäinen kirjoittaja muistaakseni:
on niin, että jos vie hakemuksen ennen 9 pv (vai oliko 10pv) niin tuki tulee kyseisen kuun lopussa maksuun, muutoin seuraavan kuun lopussa...

Vein hakemuksen jo tammi-helmikuussa. Päätös tosiaan tuli 2-3 viikkoa sitten. No minkäs sille mahtaa, maksavat onneksi sitten ensi kuussa tämänkin. Mutta rahalle olisi tarvetta nytkin :kieh:

no just... mitenkäs hemmetissä ne tuet ei sitte tileille kilahda kun vasta joka kuun viiminen päivä vaikka menevät maksuun jo 10. päivä???? :o

Yhteistyössä