Mitä ihmettä mä teen? Lapsen nukkumaan käyminen on yhtä helvettiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikäs yöpelle täällä huutelee joka vastaajalle. Heh. Näppäimistön tällä puolella kyllä tiedetään mitä tehdään ;)

Vielä tuli mieleeni, että ei kaikki ole nukkumisissa noin ehdottomia, mikä sopii toiselle perheelle ei taas toiselle. Mutta jos helpommalla haluaa päästä, niin kannattaa kokeilla. Ennemmin mielummin kun repiä niitä omia hiuksiaan päästä :) Mua joskus helpotti se ajatus, että lapsi nukahtaa varmasti kun on tarpeeksi väsynyt, vaikak oma olo oli jo epätoivoinen. Mutta se viilipytty jääräpää äiti- tai isä siinä tuolilla istumassa vieressä on lapsesta aika tylsä, vaikka mitä keksis seisoi päällään tai muuta, niin sängyssä on pysyttävä! Lapsi ei rieku ihan yksikseen kovinkaan kauaa jos ei saa mitään huomiota tai vastakaikua. Kun pakolliset hyörinät sängyssä on ohi siirrytään siihen pää tyynyyn nyt ja alat nukkumaan. Mitenkään liian pelottava tai vihainen ei saa olla, vaan ainoastaan tyyni, ja puhua hiljaisella äänellä.

Kiitos kaikille vastauksista ja neuvoista. :) Nyt on hyvin nukuttu yö takana ja pää taas kunnossa. :D
Tänä iltana aloitetaan sitten uudella tyylillä. Tosiaan kun en ole jättänyt lasta täysin huomiotta/ollut puhumatta hänelle, kun vien takaisin sänkyyn. Nyt siis kokeillaan sitä, toivottavasti tehoaa meilläkin muutamassa illassa. Ton lisäksi ajattelin ottaa jonkinlaisen palkinto-systeemin käyttöön.
Lapseni on mulle tärkein asia koko maailmassa, vaikka välillä meinaakin usko loppua. Tiedostan myös sen, että mun pitää jaksaa, jotta lapseni olisi onnellinen. Eli pakko koittaa löytää ratkaisu tähän ongelmaan.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Tosiaan kaikissa ohjeissa aina sanotaan, että huomiota annetaan vaan kerran nukkumaanmennessä ja sitten ei enää. Lapsi palautetaan ilman saatesanoja, pusuja ja muita. Ihan sama kuin että aikuinen olisi levoton ja joku siinä vieressä koko ajan höpisisi hyviä öitä kerta toisensa jälkeen tai reagoisi aggressiivisesti ja komentelisi. Se virkistää.

Loistava ilta, niin hemmetin pitkästä aikaa!!! Olen niin onnellinen ja huojentunut! :) :) Lapsi nukkuu, takaisin sänkyyn kannoin vajaat sata kertaa (aikaa kului vain 1h15min) ja mikä parasta: mä en revi hiuksia päästä tai itke!! :D Kiitos paljon hyvistä neuvoista, huomenna jatketaan tästä taas. Mutta upea alku. :)

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti

Yhteistyössä