Mitä ihmettä , rikoinko nyt jotain ystävyyskoodia muka ? En ymmärrä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Mutta olen muuten huomannut että suurin osa ihmisitä on juuri kuten ap: he eivät välitä millaisen paskakasvan kanssa he ovat tekemisissä, niin kauan kuin tuo paskakasa on kiva heille.
Toisista saa juorutua, toisille saa tehdä inhottavia temppuja, toisille saa tehdä pahaa.

Minä kai haen universaalisti kaikille mukavaa ja iloista ihmistä. Siksi en ole löytänyt kovin montaa.
Ymmärrän siis Piiaa.

Kuten olen sanonut, niin ymmärrän jo nyt Piiaa ja annankin hänelle aikaa. Lähtöjohtani on ,että Piia on mun rakas ystävä ,mutta mulla ei ole mitään syytä myöskään varsinaisesti vihata tätä Marjaakaan - ja nyt olen häneen tutustunut ja mielestäni hänkin on ihan mukava ihminen.
Mikä oikeus periaatteessa Piialla olisi kontrolloida minun elämässäni olevia ihmisiä ? Kun hänen ei tarvitse olla kuitenkaan heidän kanssaan kaveria vaikka mun kansa olisikin .

Mikäli Piia todella olisi sinun rakas ystävä, et olisi tässä tilanteessa. Kaveritasolla voit toki toimia kuten olet toiminut, mutta et ystävätasolla.

Mä olen erimieltä,tuntien itseni ja Piian. Kyllä me ystäviä ollaan -siitä ei ole epäilystäkään.

Piia ehkä piti sinua ystävänään, mutta mikäli sinä olisit ollut Piian todellinen ystävä, ette olisi tässä tilanteessa, sillä olisit jo alunperin pitänyt kohteliaan etäisyyden Marjaan. Niin YSTÄVÄ olisi tehnyt, eikä olisi toiminut kuten sinä ja nyt olisi ihmettelemässä Piian reaktiota ja selittämässä sitä, "ettei Piia voi kontroloida minun sitä ja tätä."

Mutta turha tätä jauhaa, jos et sitä kerran jo tämän ketjun perusteella tajua...

Mutta olen muuten huomannut että suurin osa ihmisitä on juuri kuten ap: he eivät välitä millaisen paskakasvan kanssa he ovat tekemisissä, niin kauan kuin tuo paskakasa on kiva heille.
Toisista saa juorutua, toisille saa tehdä inhottavia temppuja, toisille saa tehdä pahaa.

Minä kai haen universaalisti kaikille mukavaa ja iloista ihmistä. Siksi en ole löytänyt kovin montaa.
Ymmärrän siis Piiaa.

Kuten olen sanonut, niin ymmärrän jo nyt Piiaa ja annankin hänelle aikaa. Lähtöjohtani on ,että Piia on mun rakas ystävä ,mutta mulla ei ole mitään syytä myöskään varsinaisesti vihata tätä Marjaakaan - ja nyt olen häneen tutustunut ja mielestäni hänkin on ihan mukava ihminen.
Mikä oikeus periaatteessa Piialla olisi kontrolloida minun elämässäni olevia ihmisiä ? Kun hänen ei tarvitse olla kuitenkaan heidän kanssaan kaveria vaikka mun kansa olisikin .

Mikäli Piia todella olisi sinun rakas ystävä, et olisi tässä tilanteessa. Kaveritasolla voit toki toimia kuten olet toiminut, mutta et ystävätasolla.

Mä olen erimieltä,tuntien itseni ja Piian. Kyllä me ystäviä ollaan -siitä ei ole epäilystäkään.

Piia ehkä piti sinua ystävänään, mutta mikäli sinä olisit ollut Piian todellinen ystävä, ette olisi tässä tilanteessa, sillä olisit jo alunperin pitänyt kohteliaan etäisyyden Marjaan. Niin YSTÄVÄ olisi tehnyt, eikä olisi toiminut kuten sinä ja nyt olisi ihmettelemässä Piian reaktiota ja selittämässä sitä, "ettei Piia voi kontroloida minun sitä ja tätä."

Mutta turha tätä jauhaa, jos et sitä kerran jo tämän ketjun perusteella tajua...

Miksi haluat olla mulle vähän tuollainen ilkeä rivien välistä ? Mulla oli kohtelias etäisyys,mulla oli nuiva asenne Marjaa kohtaan,mulla ei ollut kiinnostusta. Mutta miten ihmeen pitkään mun pitäisi pysytellä poissa kaikista Antin meille esittämistä kutsuista ? Ikuisestiko ?

Kyllä ap minun mielestäni onkin pitänyt juuri kohteliaan etäisyyden Marjaan. Minusta se etäisyys ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei voisi mennä esim tupareihin. Sehän nimenomaan on kohteliasta.

Kuitenkin vieläkin mietin tuota Piian suhtautumista siitä näkökulmasta, että hänellä on väärä käsitys ap:n ja Marjan väleistä.

Jotkut ihmiset ovat todella omistushaluisia muista ihmisistä ja nimenomaan laittavat toisia johonkin paremmuusjärjestykseen ja tosissaan miettivät, että kuka "ansaitsee" olla heidän ystävänsä. Kyllähän sitä pitäisi petetyn "puolia" pitää, mutta ei aikuiset ihmiset voi olla tosissaan ja vaatia, että toiset katkaisee siteensä kaikkiin tuttuihin, jotka ovat heitä huonosti kohdelleet. Lapsuuden ystävät, sukulaiset, parhaat kaverit, puolisot, kaikki vaan pihalle kun ne teki jotain väärin?

Luulen ja toivon, että tämä Piia tästä viisastuu ja pääsee pahan olonsa yli. Se, että tuntuu paskalta on ihan normaalia, mutta monenkin palstalaisen suoranainen vaatimus, että ap:n mieskään ei nyt saisi olla tekemisissä vanhan ystävänsä kanssa, koska tämä on pettänyt on ihan käsittämätöntä. Niinkö ne kaveripiirit karisee sen mukaan kuka tekee virheitä? Olisi se nyt vähintäänkin naurettavaa, jos ap:n pitäisi lähteä kotoaan pois aina kun Antti tulee vierailulle tai jäädä pois jokaisesta tilaisuudesta, missä Antti ja Marja saattaisivat olla. Ihan eri asia, jos ap tosissaan kaveeraisi Marjan kanssa ja mahdollisesti vielä puhuisi Piiasta tämän kanssa. Ehkä tosiaan kannattaa tehdä Piialle selväksi, että ap ja Marja eivät ole kavereita, vaan kohteliaita hyvänpäiväntuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Järjellä ajatellen tuo on typerää käytöstä Piialta, mutta tunteella ymmärränb aivan täysin. Hän tuntee, että sinä hyväksyt sen, mitä hänelle on tapahtunut.
On vaikea ymmärtää, ettei hyväksy jonkun tekoja, mutta voi silti olla tämän ystävä tai edes kaveri.

Samaa sanoisin minä, itsekin Piian tilanteen kokeneena. Jos olette oikeasti ystäviä, niin mene Piian luo ja osoita hänelle, että välität. Ei tarvitse ensimmäiseksi tästä facebook-asiasta puhua, mutta jossain vaiheessa voit tehdä senkin. Piialla on varmaan aika yksinäinen olo ja se saattaa kuvitella, että sinua ei kiinnosta se, miten hän jaksaa. Hän ehkä kokee, että olet hylännyt hänet. Mene siksi paikalle ja kysy mitä kuuluu. Istu alas, anna aikaasi ja kuuntele.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä tuollaisessa tapauksessa, jossa pettäjä jatkaa suhdetta sen naisen kanssa jonka kanssa puolisoaan petti, niin x-puoliso on syystä loukkaantunut. Ja sitä kautta hänen voi olla erittäin vaikea sulattaa paitsi sitä naista myös sitä että omat ystävät ystävystyvät tämän naisen kanssa. Ymmärrän hyvin Piaa...

en lukenut koko ketjua.
mutta yritäppäs ap laittaa itsesi piian asemaan!!!!
jos vielä yhteisiä lapsia kuviossa,niin tottakai se loukkaa,että
ottaisit sen marjan puolen. vaikka et ole puolia valinnutkaan,niin
se tuntuu piiasta siltä että hyväksyt miehen pettämisen ja uuden puolison.

ihan ymmärrettävää että piia haluaisi sinun olevan hänen puolellaan ja hänen ystävä,jos kerran ystäviä olette!mietippä vähäsen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä valitsisiin "Piian" koska hän ei ole tehnyt mitään väärää, kuten nuo toiset 2.

Mä kans. Ja jos mun eteen tulis tuollainen tilanne, niin valitsisin sen kenen kanssa olen ollut ystävä kauemmin.
Miksi heität hukkaan ystäväsuhteesi yhden tuttavan takia???

No sanoisin ettei Pia menetä yhtään mitään jos teidän välit menee poikki, koska hän ei arvosta ihmistä jonka mielestä ystäville saa tehdä mitä vaan ja se ei sulle kuulu.

Ja kun sinä et tee eroa pitkäaikaisen ystävän tai uuden tuttavuuden välille, ja olet jopa ylpeä siitä ettet pistä ihmisiä sillä tavalla arvojärjestykseen, niin sinäkään et menetä mitään kun saat Piian tilalle uudeksi ystäväksi ihan kivalta tuntuvan Marjan.

Eli kaikki voittaa, missä ongelma?

Ymmärrän siis Piiaa.

lueppa ap nämä uudestaan ja uudestaan!

Paljastit kyllä itsestäsi sen veran että olet tosi KYLMÄ ystävä ja
täysin empatiakyvytön!!!
-Eli sun mielestä Marja on kiva, joten miksi et SAISI olla sen kanssa tekemisissä.
-Jos sun mielestä Marja olisi tyhmä,et varmaankaan olisi tekemisissä.
ELI summa summarum OLET ITSEKÄS.
ETKÄ YMMÄRRÄ PIIAA KYLLÄ PÄTKÄÄKÄÄN!

Et taida tietää mitä ystävyys tarkoittaa. Tutut on eri asia. jatka tuttavuutta
ystäviesi kanssa ja tee juuri niin kuin itsestäsi tuntuu parhaalta.
älä edes yriltä ymmärtää piiaa,koska siihen et vaan kykene.olette erilaisia ihmisiä.läheisiksi en teitä luokittelisi luettuani tämän ketjun!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Ystäväpariskuntamme ( "Antti" ja "Piia" ) erosi riitaisasti viime vuoden kesänä ( pettämistä ymv oli heillä toisen osapuolen puolelta.. ) .
No, nyt tuon Antti on perustamassa perhettä sen naisen kanssa jonka kanssa petti puolisoaan , sanotaan hänet vaikka Marjaksi.
Ja nyt olen ystävystynyt tämän Marjankin kanssa ja tämä Piia on minulle siitä suuttunut. Hän on poistanut minut FB listoiltaan jne. Ikävää minusta.

En tiedä, miksi minun pitäisi joutua "valitsemaan" joko Marja tai Piia :( Oma Mieheni on hyvä ystävä Antin kanssa, joten sikälikin harmillista jos ei voitaisi olla ystäviä.

Kyllä naisena on vaikea olla.

En jaksanut lukea kuin tämän aloitusviestin, mutta ymmärsin että olit ystävä Piian kanssa, joten Piian asemassa ymmärrän täysin reaktion. Aivan kun et seisoisi ollenkaan petetyn puolella. Huono ystävä olet.

Eihän Piia yritä kontrolloida sun elämää vaan omaansa. Hän ei halua siihen sun kaltaisia ihmisiä joten on katkaissut välit suhun, ja sä saat täysin vapaasti jatkaa Marjan tapailua kenenkään estämättä.

Mikä oikeus sulla olisi kontrolloida Pian elämää ja päättää että hänen pitää pysyä sun ystävänä teit sä mitä tahansa?

Alkuperäinen kirjoittaja Apina:

Eihän Piia yritä kontrolloida sun elämää vaan omaansa. Hän ei halua siihen sun kaltaisia ihmisiä joten on katkaissut välit suhun, ja sä saat täysin vapaasti jatkaa Marjan tapailua kenenkään estämättä.

Mikä oikeus sulla olisi kontrolloida Pian elämää ja päättää että hänen pitää pysyä sun ystävänä teit sä mitä tahansa?

Piia ei tarvitse sun kaltaista ystävää, joka kääntää selkänsä kun osui hyvä tuttava eteen, ja annoit sen tuttavan mennä ystävyyden edelle.
Ryve nyt tuossa tilanteessa, ja anna Piian olla!
Taisit loukata Piia pahalla tavalla, ja et antanut tukea niin kuin ystävät tekevät!

Ymmärrän siis Piiaa.

Miksi haluat olla mulle vähän tuollainen ilkeä rivien välistä ? Mulla oli kohtelias etäisyys,mulla oli nuiva asenne Marjaa kohtaan,mulla ei ollut kiinnostusta. Mutta miten ihmeen pitkään mun pitäisi pysytellä poissa kaikista Antin meille esittämistä kutsuista ? Ikuisestiko ?

Eiköhän kaikille nyt tullut selväksi että sulle on tärkeämpi se ANTTI kuin
"ystäväsi" PIIA. Joten ole ystävä antin ja marjan kanssa,sitähän sä haluat!!!

Miksi jankkaat jotain mitä et tule ymmärtämään:::
Käytöksesi loukkaa piiaa,mutta et edes halua ymmärtää. Joten SO WHAT ,sinun tyylilläsi jatka elämää ja unohda se piia, se löytää kyllä paremman ystävän jostain!!

Ja vielä selityksiisi: jos sinun mies on niin läheinen antin kanssa niin anna sen mennä, pitääkö joka paikkaan mennä pariskuntana???
Jos minä olisin sinä ja PIIA olisi oikea ystäväni niin en kyllä menisi mihinkään tupareihin!AAMEN JA KIITOS!hyvää elämän jatkoa.

Villi veikkaus, Marja on nuorempi, hoikempi ja paremman näköinen kuin Piia?

Tällöin Piian omituinen käytös menee itsesuojelun piikkiin. On helpompi kiukutella muille ja etsiä muista vikaa, kuin myöntää että mies nyt vaan sattui löytämään paremman.

Oletko Piialle sanonut että Antilla ja Marjalla on avoin suhde? Että Antti paneskelee edelleen ympäriinsä? Se vois lohduttaa, että elämä Marjan kanssa ei kuitenkaan ole erilaista (parempaa). Ei minusta tässä voi puolia valita kun Antti on miehen kaveri. Jos Antti ei olisi niin silloin ymmärtäisin ettei aleta salarakkaan kanssa kaveeraamaan. Aika parantaa haavat ja jos hän on oikea ystävä, niin hän tulee takaisin.

Menipä asiat nätisti. Kaveerasitte Antin ja Piian kanssa perheittäin. Antti petti, järkytys. Nyt vajaa vuosi kipeän eron jälkeen kaveeratte perheittäin Antin ja Marjan kanssa. Olet huomannut, että Marja onkin mukava ihminen - ehkä elämä tästä jatkuukin ennallaan. Kuinka kätevää, Piian tilalla mukava Marja. Onnea sinulle elämääsi! Mutta älä ihmettele, jos ikävästä ja "kontrolloivasta" Piiasta ei nyt sitten kuulu mitään. Näin se vain menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lili77:
Oletko Piialle sanonut että Antilla ja Marjalla on avoin suhde? Että Antti paneskelee edelleen ympäriinsä? Se vois lohduttaa, että elämä Marjan kanssa ei kuitenkaan ole erilaista (parempaa). Ei minusta tässä voi puolia valita kun Antti on miehen kaveri. Jos Antti ei olisi niin silloin ymmärtäisin ettei aleta salarakkaan kanssa kaveeraamaan. Aika parantaa haavat ja jos hän on oikea ystävä, niin hän tulee takaisin.

Minkä ihmeen vuoksi naisen tulis olla ystävä jokaisen miehensä kaverin avovaimon kanssa? Mikä pakko ap:n on mennä tämän ihanaisen Antin tupareihin?

Alkuperäinen kirjoittaja bigmama:
Menipä asiat nätisti. Kaveerasitte Antin ja Piian kanssa perheittäin. Antti petti, järkytys. Nyt vajaa vuosi kipeän eron jälkeen kaveeratte perheittäin Antin ja Marjan kanssa. Olet huomannut, että Marja onkin mukava ihminen - ehkä elämä tästä jatkuukin ennallaan. Kuinka kätevää, Piian tilalla mukava Marja. Onnea sinulle elämääsi! Mutta älä ihmettele, jos ikävästä ja "kontrolloivasta" Piiasta ei nyt sitten kuulu mitään. Näin se vain menee.

Niinpä.

Mulle kävi sillain että kun mies petti, yks mun kaveripariskunnan rouvista surkutteli sitä kun nyt ei enää voida pitää pariskunnittain yhteyttä kun se on niin kivaa. No, ratkas asian siten että alko kaveerata miehen ja sen uuden hoidon kanssa ja katkas välit muhun.

No, sitten kävi niin että minä aloin seurustella, jolloin samainen "kaveri" pisti välit poikki mun exään ja sen hoitoon, koska minä ja mun uus mies oiskin oltu sopivampi "kaveripariskunta".

Eiköhän ap oo vastaavaa tyyppiä, Marja on nyt pop koska Marjan kanssa kaveeraamalla saa liikkua oman miehen mukana kun mies lähtee kavereilleen juhlimaan.

tässä ketjussa tulee selkeesti ilmi ,että AP.ta kiinnostaa vain antti ja sen elämä.
AP: nk."ystävän" Piian tunteita ei oteta huomioon, koska ANTTI on esittänyt kutsuja
tupareihin ja muihin NIIN tärkeisiin juttuihin että on pakko mennä!

mun arvaus on että ap rakastaa salaa anttia ja päätyy vielä sen kanssa yhteen.tai ehkä alkaa avoimen suhteen, tai miksei parinvaihtoa antin ja marjan kanssa, kunhan ensin päästään eroon piiasta.;)

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut ja väleissä:
Alkuperäinen kirjoittaja petetty:
Lasteni takia olenkin yhteydessä exään mutta uutta"naista" en aio tavata tai osallistua mihinkään kekkereihin samaan aikaan. Myös mieheni ns. omat ystävät olen poistanut fb listalta ja jatkan elämääni nyt luoden uusia suhteita ja tapaamalla vanhoja ystäviäni.

Entäs kun lapsesi kasvavat ja tulee rippijuhlia, hvalmistujaisia, häitä, ristiäisiä. Etkö meinaa tavata tätä 'uutta naista'? Kurja tulevaisuus yhteisillä lapsillanne jos näin erotellaan.

Isä tietenkin kutsutaan mutta "ilman tätä uutta naista" Ihan helppoa. isä voi halutessaan osallistua mutta pakko ei tietenkään ole. Häissä yms saavat lapset valita kumman kutuvat äitinsä vai äitipuolen. Molemmat eivät samoihin juhliin mahdu.

Teidän petettyjen ja pettämistä pelkäävien oma elämä olisi paljon helpompaa, jos ettei katkeroituisi noin verisesti. Erot ovat aina ikäviä, mutta jos siitä ei vuodessa yli pääse, niin on kyllä jotakin pielessä.

Oikeasti jotkut katkeroituvat niin pahasti, että meinaavat loppuelämänsä vaikeuttaa omaa, muiden ja ennen kaikkea lastensa elämää noin paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja y:
Teidän petettyjen ja pettämistä pelkäävien oma elämä olisi paljon helpompaa, jos ettei katkeroituisi noin verisesti. Erot ovat aina ikäviä, mutta jos siitä ei vuodessa yli pääse, niin on kyllä jotakin pielessä.

Oikeasti jotkut katkeroituvat niin pahasti, että meinaavat loppuelämänsä vaikeuttaa omaa, muiden ja ennen kaikkea lastensa elämää noin paljon?

Milläs tavalla tämän Piian elämä vaikeutuu siitä ettei hän ole enää ap:hen yhteydessä?

Mä en tajua miksi Piian pitäisi ehdoin tahdoin roikottaa elämässään ex-miehensä kavereita.

Tarkoitin tuota ylempää tapausta, joka laittaa lapset tekemään vaikeita valintoja. Ei lasta saisi laittaa sellaiseen asemaan. Jos kaksi aikuista ei mahdu samaan juhliin, niin on se aika erikoista ja vähän surullistakin.

Mun vanhempani erosivat niin, että isä petti äitiä ja otti uuden naisen.

Äitini mustamaalasi isän kaikille, kaikille. Jokaisen tulu valita puolensa. Ja tokihan sitä valittiin, kun äiti ei antanut olla isän kanssa missään tekemisissä. Jos joku yritti lähestyä isää, äiti lopetti yhteydenpidon.

Tulos: emme ole isämme kanssa missään tekemisissä. Hän ei uskalla olla kanssamme missään tekemisissä, koska äiti lopettaisi meihin yhteydenpidon, ja sitä hän ei tietysti halua. Yhteiset tutut eivät voi olla isämme kanssa tekemisissä, koska äiti ei ole sitten enää heidän kanssaan tekemisissä.
Tulos: äidilläni ei ole yhtään oikeaa ystävää, ksoka loppujen lopuksi kukaan ei kestä manipuloivaa kiukuttelevaa naista, joka vaatii puolen valinnan ja joka näkee, mitä äiti voi saada lapsilleen aikaan eli isättömyyden.

Valitkaa vaan niitä puolianne, epäkypästä naiivit akat.

Kyllä ap on tän ketjun fiksuin.

Aivan eri tilanne. Älä kärjistä.
AP esittää tyhmää, eikä muka ymmärrä mitä tekee väärin.
Ei ole yhtään liioiteltua jos "piia" loukkaantunut.
Eronneiden miehen ja naisen yhteys ja ongelmat eron jälkeen on aivan eri asia kuin ystävät! Ystäviltä pitäisi elämässä saada tukea kun jotain ikävää tapahtuu. Eikä kommentteja että ;pettäneen miehen uusi nainen on ihan kiva (joka on rikkonut perheen johon kuuluu lapsia) HEI JA HALOO! Tyhmiä ihmisiä täällä!

Yhteistyössä