Mitä ihmettä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Dina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Dina"

Vieras
Olen ollut kaksi vuotta töissä firmassa, jossa minua työpaikkakiusattiin viimeisen vuoden ajan. Lopulta kiusaaja sai potkut, koska en ollut ainoa uhri ja hänen kiusaamisensa oli niin törkeää (ei vain minua kohtaan, myös montaa, montaa muuta). Kiusaaja oli pomoni. Sain uuden pomon, joka on IHANA, ja ehkä paras esimies jonka kansaa olen ikinä tehnyt töitä. Mutta, vaikka voisi kuvitella että tilanne olisi nyt ok, niin ei ole. Kiusaaja-Pomolla oli myös ystäviä tässä firmassa ja valitettavasti niistä kaksi on kollegaani, lähimpiä työkavereitani. Kollegat on edelleen tiiviisti tekemisissä pihalle potkitun pomon kanssa, ja he osoittavat mieltään tästä päätöksestä ja ikäänkuin syyttävät mua siitä että tämä kiusaaja sai potkut. Minulle ei kerrota asioita, minut eristetään, jne jne. Nykyisellä pomolla on muutakin tekemistä kuin puuttua tähän joten en vaivaa häntä, koitan vaan tehdä työni. Toimitusjohtajalta saan jatkuvasti kiitosta, olenhan ainoa tiimissämme joka esim. tekee aloitteita. Palkkani on suht ok, vaikka vastuu jne on kasvanut, palkka ei ole noussut. En varsinaisesti rakasta työtäni mutta tämä olisi varma ja suht helppo duuni.

No, minulle tarjottiin työtä (once in a life time mahdollisuus) , jossa palkka on lähes 1000 e parempi kuin tässä nykyisessä (!) Vastuu tietysti kasvaisi, ja työmatka pitenisi nykyisestä 20 min 40 minuuttiin. Miinuksena tässä se että tämän uuden työpaikan toimitusjohtaja vaikutti oikeasti niin kummalliselta: Hän puhui työhaaastattelussa avioerostaan ja haukkui muut haastateltavat lyttyyn. Pelkään että olenko kohta ojasta allikossa: huonosta pomosta päästyäni olisi täällä mahdollisesti seuraava sekopää.

Mitä tekisitte? Kituuttaisitteko vanhassa semihyvässä duunissa, vai vaihtaisitteko uuteen ja ottaisitte riskin?

Pyydä palkankorotusta nykyisestä työpaikastasi. Voit samalla pyytää myös joitakin konkreettisia parannuksia, jotka tekisivät elämästä esimerkiksi itsenäisemmän työnkuvan. Sinulla luulisi olevan tähän kohtalaiset mahdollisuudet, koska olet saanut toimarilta kiitosta mm. aloitekyvystäsi.

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="M33";30196057]Pyydä palkankorotusta nykyisestä työpaikastasi. Voit samalla pyytää myös joitakin konkreettisia parannuksia, jotka tekisivät elämästä esimerkiksi itsenäisemmän työnkuvan. Sinulla luulisi olevan tähän kohtalaiset mahdollisuudet, koska olet saanut toimarilta kiitosta mm. aloitekyvystäsi.[/QUOTE]

Hyvin sanottu, juuri näin.

Kiitos :) Teen näin! Voinhan perustella tätä myös sillä että hoidin 3 kk poispotkitun pomoni virkaa ennenkun uusi saatiin palkattua (saamatta tästä mitään korvausta). Ja myös että työnkuvani on muuttunut lähes kokonaan siitä mitä se oli kun tänne 2 v sitten tulin.

En ole ollut kuin 6 työpaikassa, mutta sanoisin kyllä ehkä, että luota vaistoosi. Oma kokemukseni on sama, outo työhaastattelu oli yhtä kuin outo työpaikka... Tuossa työpaikassa asiat olivat edenneet niin, että ensin yksi kiusaaja oli lähtenyt, lopulta hänen kaverit perässä yks kerrallaa eri toimipisteisiin. Minut palkattiin tuon viimisen lähtenedn tilalle.
Lopulta selvisi, että kaikki olivat olleet pomon kanssa nokat vastakkain.. Mutta nyt kaikki meni rauhallisesti kun työpaikalla ei ollut enää ketään, joka olisi kyseenalaistanut mitään, tai ketään...