Mitä ihmettä voin tehdä ... aikuisesta tyttärestä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on nyt taas vähän propaganda-pohjaista informaatiota. Ensinnäkin, kannabikseen ei ole mahdollista jäädä fyysisesti koukkuun, ja henkinen riippuvuuskin aiheutuu vasta vuosien päivittäispolton seurauksena, eikä sekään silti kaikille. Kannabisriippuvuus (joka ei siis ole todennäköinen) ei suinkaan ole psykoosin aiheuttaja, vaan skitsofreniaan taipuvaisella ihmisellä se saattaa laukaista ensioireet, mm. psykoosin mutta myös muita oireita. Henkilöllä, jolla ei ole synnynnäistä taipumusta skitsofreniaan, ei ole oikeasti mitään vaaraa saada psykoosi kannabiksesta. Kannabis itsessään ei myöskään saa käyttäjäänsä himoitsemaan aina vaan vahvempia huumeita, vaan päin vastoin usein käyttäjät luopuvat muista päihteistä, jopa myös alkoholista ja tupakasta. Ainoa mikä mahdollistaa porttiteorian kannabiksen kohdalla, on kieltolaki, joka ajaa käyttäjät ostamaan kannabiksensa huumediilereiltä, jotka usein myös tyrkyttävät muitakin aineita kokeiltavaksi, niillä kun yleensä on paremmat katteet kuin kannabiksella josta myyjä saa itselleen voittoa vain n. 2-5e/g.

Ap:n kertoman mukaan epäilisin ennemmin että tytölle on alkanut viina maistumaan vähän liikaa, ja putki on mahdollisesti päällä. Siihen nuo yölliset vatsakivutkin viittaa, sekä se että aamulla ne olivat tiessään. Ap:han myös kertoi että tyttö kuulostaa usein puhelimessa humalaiselle...

Älä pliis tule tähän ketjuun ihannoimaan kannabiksen polttelua, minä olen tavannut aika monta ihmistä joiden elämän se(kin) myrkky on omalta osaltaan pilannut.

[QUOTE="aapee";27679631]Älä pliis tule tähän ketjuun ihannoimaan kannabiksen polttelua, minä olen tavannut aika monta ihmistä joiden elämän se(kin) myrkky on omalta osaltaan pilannut.[/QUOTE]

onko se ihannoimista että oikaisee väärää informaatiota. Itse en ole vuosiin poltellut, mutta tunnen edelleen ihmisiä joista ei millään tavalla päälle osaisi arvata polttavatko vaiko eivät. Nuo kaiki tiedot joita laitoin edelliseen viestiin, on poimittu eu:n ja who:n teettämistä tutkimuksista, ihannoivatko nämä instanssit myös sun mielestä kannabista?

Ensinnäkin, kannabikseen ei ole mahdollista jäädä fyysisesti koukkuun, ja henkinen riippuvuuskin aiheutuu vasta vuosien päivittäispolton seurauksena, eikä sekään silti kaikille.

Tämä on surullista. Tuolla tavalla saadaan nuoria kokeilemaan sitä kannabista.
Joo, ei siihen jää riippuvaiseksi ei....
Toi on hyvä varmaan mennä sanomaan niille kaikille pilvenpolttajille jotka käyttävät viimeisetkin rahansa siihen huumeeseen. "Lopettakaa vain se poltto, helppoahan se on", oletettavasti vetävät kuonoon tuommoista idioottia (jos ei satu olemaan niin pilvessä ettei pysty).

Tämä on surullista. Tuolla tavalla saadaan nuoria kokeilemaan sitä kannabista.
Joo, ei siihen jää riippuvaiseksi ei....
Toi on hyvä varmaan mennä sanomaan niille kaikille pilvenpolttajille jotka käyttävät viimeisetkin rahansa siihen huumeeseen. "Lopettakaa vain se poltto, helppoahan se on", oletettavasti vetävät kuonoon tuommoista idioottia (jos ei satu olemaan niin pilvessä ettei pysty).

Hahhah, ehkä joku kovempaa huumetta käyttävä noin voisikin tehdä, mutta elämäni aikana jokainen pilvenpolttaja, vaikka oisi siihen mennessä polttanut 10v päivittäin, pystyy halutessaan olemaan sen viikon polttamatta kun tarve vaatii. Mistäkö tiedän? Siitä, että vielä kukaan ei ole jäänyt seuloissa kiinni kun niistä on etukäteen ilmoitettu, ja ovat tienneet olla viikon pari ennen purkkiin kusemista polttamatta. Etsi ihmeessä mulle lista jostain millaisia vieroitusoireita kannabiksen käytön lopettaminen aiheuttaa, saatat yllättyä. Tutkimusten mukaan nimittäin jopa kahvin juomisen lopettamisesta tulee suuremmat vieroitusoireet kuin kannabiksesta.

Etsi ihmeessä mulle lista jostain millaisia vieroitusoireita kannabiksen käytön lopettaminen aiheuttaa, saatat yllättyä. Tutkimusten mukaan nimittäin jopa kahvin juomisen lopettamisesta tulee suuremmat vieroitusoireet kuin kannabiksesta.

En viitsi mitään listaa alkaa etsimään, mutta kyllä minusta ne seinillä kiipeämiset ja 4 vuorokautta nukkumatta yms. ovat sellaisia oireita joita minä kutsuisin vieroitusoireiksi. Tosin ei kai ne ole sitten. Inhottava aine tuo kuitenkin on, onneksi sentäs laiton vielä.

[QUOTE="aapee";27679480]Kiitos.

Sain tyttären puhelimitse kiinni, oli ihan tokkurassa. Nukkumassa kuulemma. Lupasi tulla käymään ja varata lääkärille ajan vatsakipujen vuoksi.

Mä en VOI sille mitään että minun sisuskalut on ihan sykkyrällä huolesta. Olen vuosien saatossa joutunut turvautumaan lääkkeisiinkin lievittämään ahdistustani kun olen miettinyt tyttäreni elämää ja tulevaisuutta.

Ehkä minun olisi aika päästää irti? Näin sanovat ystäväni. Olen tehnyt kaikkeni ja enemmänkin.[/QUOTE]
On todella. Tyttärelle ei ole mitään apua takertuvasta ylihuolehtivasta äidistä, jonka tytär "saa käyttämään" lääkkeitäkin. Ahdistaa sinun "huolenpitosi".

En viitsi mitään listaa alkaa etsimään, mutta kyllä minusta ne seinillä kiipeämiset ja 4 vuorokautta nukkumatta yms. ovat sellaisia oireita joita minä kutsuisin vieroitusoireiksi. Tosin ei kai ne ole sitten. Inhottava aine tuo kuitenkin on, onneksi sentäs laiton vielä.

SEinillä kiipeämiset? Kuulostaa enemmän amfetamiinin vieroitusoireilta. Ainoat raportoidut oireet kannabiksen lopettamisesta ovat virallisesti tilapäinen ruokahaluttomuus (1-3vrk) ja tilapäinen unettomuus (1-3vrk). KUmpi voittaa fakta vai mutu, kummalla meillä on tarvittaessa laittaa linkit näihin faktoihin?

Toi on hyvä varmaan mennä sanomaan niille kaikille pilvenpolttajille jotka käyttävät viimeisetkin rahansa siihen huumeeseen.
Muuhun jo joku toinen kommentoikin, mutta tuo "viimeiset rahansa" on kyllä aivan hulvaton. Tiedätkö, että vaikka hamppua vetäisi aamusta iltaan niin siitä ei itsekasvattaen tule kustannuksia kuin jokunen kymppi kuussa? Jos on todella "täysin riippuvainen kannabisnarkki", niin ihan varmasti myös kasvattaa itse ruohonsa, jolloin grammalle jää hintaa sellainen alta euron. Katumarkkinoilta ostettaessa pilveen pääsee per kerta laadusta riippuen alta vitosella. Sinun kommenttisi taas kuulostaa siltä, että puhut heroiinista jolle varmaan hintaa kertyykin ja jota riippuvaisen on "pakko" saada.

Jos jotakuta meinaa valistaa pilven poltosta, niin kannattaa pitää ne faktat kunnossa. Valheellisella, liioitellulla propagandalla tekee itsestään pellen, jolloin ne mahdollisesti hyvätkin pointit (kuten se että minkään päihteen jatkuva käyttö ei ole järkevää) jäävät täysin varmasti kuulematta. Ja se nyt ei palvele kenenkään etua.

Veikkaisin ap:n tyttärelle alkoholi / sekakäyttö (lääkkeet + alkoholi) ongelmaa. Siihen nuo käytösoireet paremmin soveltuvat, esim. amfetamiinin käytöstä kun ei humalaisen kuuloiseksi tule.

No jos ap epäilee tyttärensä väärinkäyttävän päihteitä, niin eikö ole ensiarvoisen tärkeää selvittää a) mitä päihdettä ja b) mitä sille voi tehdä. B riippuu täysin siitä mikä A on. Hampun ylikäyttöön eivät päde samat säännöt kuin heroiinin piikittämiseen, ja jos samoilla aseilla taistelee molempia vastaan niin pieleen menee varmasti.

En tiedä mikä teillä pohjimmainen tilanne on mut voin kertoa hieman omaa elämääni.
Lähdin lapsuudenkodista taakseni katsomatta. Mun oli pakko repästä elämäni erilleen. En nähnyt vanhempiani ensimmäisen vuoden aikana kuin pari kertaa. Vietin vuosia melko railakasta elämää, opiskelin, olin töissä, muutin monta kertaa yms. Vanhempien kyselyt ahdisti ja saatoin laittaa puhelimen kiinni koska halusin rakentaa oman minäni uudestaan. Aika on ollut varmasti raskas äidilleni, mut mun oli pakko tehdä kunnollinen pesäero.

Nyt 13vuotta myöhemmin mulla on ammatti, työ, koti, perhe. Mun on hyvä olla ja jaksan lapsuuden perhettänikin paremmin. Mut edelleen olen välillä puhelimen tavoittamattomissa. Koska mulla vain on sellaisia kausia.

Ja olen kokeillut huumeita , joskus melko säännöllisestikin mut se nyt vain oli sellainen vaihe.

Kiitos paljon kaikille vastaajille. Se, käyttäkö huumeita, on epäselvää. Sanoo ettei käytä ja sitä minun on kai uskominen kun ei todisteitakaan ole. Ei tullut tänään käymään, soitin illalla ja sanoi että tulisi huomenna? Mietin kyllä että jätänkö soittamatta ja "kinuamatta" käymään, jotain eroa mun täytyy alkaa rakentamaan suhteeseen, tiedän itsekin ja ystävät on sanoneet ettei tämä ole terveellistä minullekaan kun aina vaan murehdin ja huolehdin ja yritän muokata lapseni elämää turvallisemmaksi.
Yritän rauhoittua ...
Huokaus ´:(

Jos saisit jotain muuta ajateltavaa, joku harrastus? Rukoilla kannattaa. Ja yrittää tosiaan ajatella että se on tytön oma elämä mitä elää ja hakea vähän etäisyyttä.

[QUOTE="Vieras";27682037]Jos saisit jotain muuta ajateltavaa, joku harrastus? Rukoilla kannattaa. Ja yrittää tosiaan ajatella että se on tytön oma elämä mitä elää ja hakea vähän etäisyyttä.[/QUOTE]

On minulla harrastuksia ja muutakin elämää. Myös työ.
Muitakin lapsia joiden "selkänahasta" kyllä aikaa mennyt liikaakin tän esikoisen toilailujen selvittämiseen.

Tuli mieleen, että jos tosiaan nyt ottaisit askeleen taakse päin ja vähentäisit radikaalisti yhteydenpitoa lapseesi? Odotat, että hän ottaa yhteyttä sinuun. Monesti välimatka tekee hyvää molemmille. Tässä tapauksessa lapsesi voi kokea sinun soittelut/pyynnöt ahdistavina ja se taas vain sysää häntä aina vain kauemmas sinusta. Lupaa sinulle, että tulee kotiin, kun tietää, että olet heken aikaa hiljaa, etkä soittele.
Ehkä hän "herää" kun huomaa, että sinusta ei olekaan kuulunut mitään ja haluaa itse soittaa sinulle tai tulla käymään kotona.

Oma neuvoni tuossa tilanteessa olisi istuttaa tyttö pöydän ääreen ja puhua suoraan kasvotusten asiat halki, piti hän siitä tai ei.

Aikuisen tyttären asioita ei ihan noin vain hoideta. Tällainen saattaisi ahdistaa ap:n tytärtä vielä entisestään ja tytär haluaisi vielä enemmän äidistä erilleen. Aikuinen on aikuinen eikä lapsi. Oli se sitten 19 tai 35.

Alkuperäinen kirjoittaja äitimyös;27682252:
Tuli mieleen, että jos tosiaan nyt ottaisit askeleen taakse päin ja vähentäisit radikaalisti yhteydenpitoa lapseesi? Odotat, että hän ottaa yhteyttä sinuun. Monesti välimatka tekee hyvää molemmille. Tässä tapauksessa lapsesi voi kokea sinun soittelut/pyynnöt ahdistavina ja se taas vain sysää häntä aina vain kauemmas sinusta. Lupaa sinulle, että tulee kotiin, kun tietää, että olet heken aikaa hiljaa, etkä soittele.
Ehkä hän "herää" kun huomaa, että sinusta ei olekaan kuulunut mitään ja haluaa itse soittaa sinulle tai tulla käymään kotona.

Näin aion (yrittää) tehdä. Joulu tosin tulossa ja tietenkin haluaisin hänet kotiin. Ihmettelen suuresti jos EI tule mutta mutta.. voihan se olla että haluaa viettää joulun tämän poikaystävänsä kanssa??!

[QUOTE="aapee";27679147]Ei käy missään :(
Yksi harrastus on, en tiedä onko käynyt.
Kavereitaan tapaa (Facebookin mukaan).[/QUOTE]

"no voi ei tosi kauheeta" *sarkasmia* minä kun tapasin nykyisen mieheni en ekan vuoden aikana käynyt juuri missään, miksikö? koska olin ollut monta vuotta yksin ja kun löysin oman rakkaani halusin vain olla hänen kanssaan <3 tosi huolestuttavaa :D

paitti en mää kyllä viiden vuoden yhdessä olonkaan jälkeen paljon käy missään,viihyn ennemmin kotona sen minkä töiltä kotona saa olla.

[QUOTE="aapee";27682440]Näin aion (yrittää) tehdä. Joulu tosin tulossa ja tietenkin haluaisin hänet kotiin. Ihmettelen suuresti jos EI tule mutta mutta.. voihan se olla että haluaa viettää joulun tämän poikaystävänsä kanssa??![/QUOTE]

he päästä irti,jooko? Tytärtäsi luultavasti ahdistaa liian takertuva äiti, kuulostaa samalta ku mieheni äiti... silloinkin ku mentiin naimisiin anoppi osti häälehtiä ja oli sopinut mieheni kanssa että HÄN tulee mieheni kanssa koristelemaan juhlasalin. Kyllä vedin herneet nenään siinä vaiheessa! tää äiti tuli ja sivuutti kokonaan minut, kuvitteli että hän järjestää yhdessä poikansa kanssa häät.. hän käy poikansa kanssa lastenvaate ostoksilla hän ja poika sitä ja tätä. Eipä onnistunut! Minun häät joista olin haaveillut pikkutytöstä asti... sitä ei jonkun äiti tuu sotkee.. ja sinä taidat olla just tällänen äiti

[QUOTE="hilda";27682947]"no voi ei tosi kauheeta" *sarkasmia* minä kun tapasin nykyisen mieheni en ekan vuoden aikana käynyt juuri missään, miksikö? koska olin ollut monta vuotta yksin ja kun löysin oman rakkaani halusin vain olla hänen kanssaan <3 tosi huolestuttavaa :D

paitti en mää kyllä viiden vuoden yhdessä olonkaan jälkeen paljon käy missään,viihyn ennemmin kotona sen minkä töiltä kotona saa olla.[/QUOTE]

Ymmärtäähän tuon mutta tässä lienee huolen aiheena lapsen päihteiden käyttö jota uusi seurustelukumppani mahdollistaa ja edesauttaa.

Yhteistyössä