Mitä järkeä kihloihin menemisessä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jooo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jooo"

Vieras
Jokaisen oma asia, eikä liikuta mua. En ole silti koskaan ymmärtänyt esim. kihlajaisia? Mitä niissä siis juhlitaan? Etukäteen häitä?
Miksei siis voi suoraan mennä naimisiin. Toki se, kun sovitaan esim. se hääpäivä tai tehdään päätös naimisiin menost on tavallaan se kihlaus, mutta ehkä joku ymmärsi pointtini:)

Kun mun mies kosi mua, niin sovittiin silloin heti hääpäivästä. Ei menty erikseen siis kihloihin. Emme ilmoittaneet ihmisille kihlauksesta, vaan lähetimme hääkutsut.

[QUOTE="vieras";25517520]Kun mun mies kosi mua, niin sovittiin silloin heti hääpäivästä. Ei menty erikseen siis kihloihin. Emme ilmoittaneet ihmisille kihlauksesta, vaan lähetimme hääkutsut.[/QUOTE]

vaikka ei ilmoita kihlauksesta niin on silti kihloissa kun toinen kosii, varsinkin jos hääpäivä on tiedossa :D

[QUOTE="jooo";25517519]Jokaisen oma asia, eikä liikuta mua. En ole silti koskaan ymmärtänyt esim. kihlajaisia? Mitä niissä siis juhlitaan? Etukäteen häitä?
Miksei siis voi suoraan mennä naimisiin. Toki se, kun sovitaan esim. se hääpäivä tai tehdään päätös naimisiin menost on tavallaan se kihlaus, mutta ehkä joku ymmärsi pointtini:)[/QUOTE]

Miksi mitään voisi tehdä harkiten ja ajan kanssa kun voi vaan mennä täysillä päin seinää?

No ei siinä mielessä ole järkeä, että "mennään kihloihin" ja sitten kymmenen vuotta jankataan, että oisko ne häät sitten millon. Kun on kerran jo lupautunut menemään naimisiin.

Mieheni kosi minua, ja hääpäivä päätettiin samantien. Kihlajaisia ei keretty eikä haluttu viettää ennen häitä. Mutta kukin tyylillään!

Me mentiin kihloihin kun oltiin seurusteltu 4v. Asuttiin jo yhdessä ja kihlajaisiakin vietettiin ja isosti kun se on kuitenkin tapana. Kutsuja ei erikseen lähetetty, vaan kutsu ilmoitetiin paikallisessa lehdessä.
Saihan siinä vähän täytettä astiakaappeihin ja muutakin tarpeellista.

Meillekin kihlaus oli lupaus avioliitosta, mutta mitään päivämäärää ei päätetty. Naimisiin mentiin kun oltiin oltu kihljoissa 4v, ja kyllä niitä häitäkin vietettiin isosti, kuten tapana on. (Etelä-Pohjanmaalla)

Joillekin naisille on erityisen tärkeää, että voi itselleen ja varsinkin ulospäin todistella sitä, että suhde oikeasti etenee. Jotkut eivät vain pidä siitä, että ollaan onnellisia ja ollaan näin, vaan aina pitää edetä.

Peruskaava menee yleensä näin:
1. Avain toisen kämpille
2. Yhteen muutto
3. Yhteinen lemmikkieläin
4. Kihloihin
5. Naimisiin
6. Lapsi
(alempi sosiaaliluokka tekee yleensä vaiheet 5 ja 6 eri järjestyksessä).

Kihlaus on siis tärkeä välivaihe, joka antaa rauhaa ja turvallisuutta vuoden tai pari.

Sitten kun nuo vaiheet on suoritettu, eikä enää keksitä miten suhde voisi "edetä", niin yleensä seuraava vaihe on eroaminen, jota nainen kutsuu elämässä etenemiseksi.

Niin siis kihloissahan ollaan sitten kun on kosittu ja siihen vastattu myöntävästi. Jos yritit kysyä, miksi kihlajaisia juhlitaan, niin en tiedä (ei ole tapana meilläpäin), mutta eikös juhlat nyt yleensä ole kivoja?

[QUOTE="mies";25517853]Joillekin naisille on erityisen tärkeää, että voi itselleen ja varsinkin ulospäin todistella sitä, että suhde oikeasti etenee. Jotkut eivät vain pidä siitä, että ollaan onnellisia ja ollaan näin, vaan aina pitää edetä.

Peruskaava menee yleensä näin:
1. Avain toisen kämpille
2. Yhteen muutto
3. Yhteinen lemmikkieläin
4. Kihloihin
5. Naimisiin
6. Lapsi
(alempi sosiaaliluokka tekee yleensä vaiheet 5 ja 6 eri järjestyksessä).

Kihlaus on siis tärkeä välivaihe, joka antaa rauhaa ja turvallisuutta vuoden tai pari.

Sitten kun nuo vaiheet on suoritettu, eikä enää keksitä miten suhde voisi "edetä", niin yleensä seuraava vaihe on eroaminen, jota nainen kutsuu elämässä etenemiseksi.[/QUOTE]

Pakko korjata. Kihlaus on ns. seurusteluvaihe. Vasta avioliitossa muutetaan yhteen!

Yhteistyössä