Mitä jos erotaan.. lapsista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sikke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sikke

Vieras
Nyt on sitten tilanne tämä, että en enää yksinkertaisesti pysty kestämään mun miestä tai tätä meiän "elämää".

Taustaa: Mies on viikonloppujuoppo, ollut jo pitkään, eikä aio ilmeisesti muuttaa tapojaan. Tavattiin 6 vuotta sitten ja oli silloin jo viinaan menevä, eronnut kahden lapsen isä. No, olin itekin sillon villi ja nuori, joka toinen viikonloppu leikittiin perhettä ja joka toinen sit käytiin baareissa,ei siinä mitään. Jostain ihmeen syystä (eh) päätettiin sitten tehdä yhteinen lapsi, joka on nyt 2-vuotias. Aivan ihana lapsi, enkä todellakaan kadu YHTÄÄN, mutta isän olisin toivonut muuttuvan samalla kuin muutuin itse. Tyhmähän minä olin, eihän se oo muuttunut miksikään.

No, nyt vasta pääsin asiaan. Jos me erotaan, miten mies pärjää ton 2-vuotiaan kanssa, jos sovitaan että on isällään esim. joka toinen viikonloppu? (Aikaisemmasta liitosta olevat lapset on nyt jo lähes aikuisia, eli olivat reilu 10-vuotiaita kun tavattiin, joten ne pystyi kyllä hoitamaan). Uskon (haluan uskoa!) että ei joisi silloin, kuin pikkunen on hänellä, mutta.. Miten isä, joka ei vietä yksin paria tuntia pidempään lapsen kanssa, osaa yhtäkkiä olla sen kanssa koko viikonlopun? Minun neuvoja ei halua
kuunnella tai ottaa vastaan, haluaa tehdä omalla tyylillään. Mua niin pelottaa.. mitä mistään tulee. Esim. yhen ainoan kerran, kun olin työmatkalla (pari kuukautta sitten), oli nukuttanut pojan sohvalle viereensä telkkarin ääreen, oli syöttäny puurot olkkarissa, eivät olleet ulkoilleet jne.. Ja on nyt erotilanteessa ainakin niin vittumainen, että aikoo edelleen tehdä kaikki niinku ite haluaa. Miten se voi olla niin jästipää :( Ei tajua mitään mistään rutiineista, rajoista tms.. Poika toki tykkää isästään, enkä halua alkaa mitään yksinhuoltajuutta vaatimaan.

Oon niin hukassa enkä osaa tähänkään kirjottaa kunnolla mitä haluaisin sanoa. Toivottavasti osaatte sanoa jotain / kertoa miten hankalien isien kanssa on erotilanteista selvitty!??

No ihan aluksi viina ja lapset eivät ole hyvä kombinaatio.
Jos miehesi tapa hoitaa lasta johtuu nimenomaan viinasta, niin se on ongelma jota ei voi sivuuttaa.

Mielestäni kuitenkin se että lapsen nukuttaa sohvalle tai antaa ruuan olohuoneessa ei ole lasta uhkaava asia. Itselläni on takana liitto alkoholisti-narkkari miehen kanssa, joka oikeasti saattoi sammua sillä aikaa kun minä kävin postilaatikolla ja hänen oli tarkoitus sen ajan olla lasten kanssa.

Käy juttelemassa miehesi kanssa tai yksin perheneuvolassa tms.

Joskus yksinhuoltajuus voi olla hyväksikin, jos on syytä olettaa, etteivät vanhemmat tule päättämään lapsen asioista yksissä tuumin. Yksinhuoltajuushan ei välttämättä tarkoita, että toinen vanhemmista olisi kelvoton.

Hienoa, että tiedostat tilanteen. Tunnistettuja ongelmia on mahdollista käsitellä. On myös todella huomion arvoista, että osaat eritellä omat tunteesi lapsen oikeudesta rakastaa toista vanhempaansa.

Usein ihmiset osoittavat hämmästyttävää velvollisuudentuntoa, kun heihin luotetaan. Pystytkö ehdottamaan miehelle rauhallisesti, että suunnittelisitte yhdessä pelisääntöjä, millä tavalla lapsen kanssa toimitaan? Jos osoittaisit olevasi kiinnostunut siitä, miten erotilanteessa lapsen ahdistusta voitaisiin lievittää johdonmukaisuudella sekä sillä, että vanhemmat hoitaisivat lasta samoilla periaatteilla, hän ehkä kiinnostuisi samasta asiasta sen sijaan, että purkaa eron myötä omia turhautumiaan ja epäonnistumisen tunteitaan Sinuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vb:
TYHMÄ, nalkuttava tiukkapipo taidat olla, jätä huoltajuus KOKONAAN isälle
Ja ime sinä parsaa, oikein urakalla... :hug:

Ap: kelju tilanne, kun lapsi on noin pieni vielä. Asia pitäisi varmaan miehen kanssa jutella ihan selväksi. Jos hän aikanaankin pystyi ed. liitosta olevien lasten kanssa olemaan joka toinen vkonloppu selvinpäin, ehkä se onnistuisi nytkin?

Siis joiko silloin kun oli viikonloppuisänä?

Se, ettei käy ulkona, nukuttaa viereensä sohvalle ja syö olkkarissa ei ole vaarallista. Mutta jos isä on kännissä niin se on.

Todella kurja tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Matriarkka:
Joskus yksinhuoltajuus voi olla hyväksikin, jos on syytä olettaa, etteivät vanhemmat tule päättämään lapsen asioista yksissä tuumin. Yksinhuoltajuushan ei välttämättä tarkoita, että toinen vanhemmista olisi kelvoton.

Yksinhuoltajuutta on vaikea saada, jos on yhteishuoltajuus. Täytyy olla todella vahvat perusteet yksinhuoltajuudelle ja siihen ei taida riittää pelkästään, että isi on ns. tuurijuoppo tms.

Omalla ex miehelläni oli edellisetä liitosta kolme poikaa, 12 ja 14-vuotiaat ja 1.5vuotias. Mies oli alkoholisti. pojat kun olivat meillä viikonlopun ja minä töissä, tulin klo 23.30 kotiin niin sielläpä isommat pojat nukkuivat ja isä oli sammunut, ei herättyt vaikka läimin poskille.... ja pikku-ukko penkonut roskiksen, minun korurasian,minun meikit, kukkaruukut yms.... ja tämä tapahtui useamman kerran... luoja... onneksi jo taakse jäänyttä elämää elämässäni..

Mutta sitä haluan sanoa ettei kaikilla edes lapsen turvallisuus kannusta edes sitä yhtä viikonloppua olemaan selvinpäin.

no mielestäni ei ole yhtä oikeaa tapaa hoitaa lapsia ja me naiset turhan usein syyllistymme siihen että tuomitsemme miehen tavan hoitaa lasta jos se ei ole samoilla linjoilla kuin meidän tapamme. alkoholi on ongelma. onko miehesi juonut silloin kun on ollut lapsen kanssa kaksin? enkä nyt tarkoita yhtä kahta saunakaljaa...otat varmasti itsekin joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Omalla ex miehelläni oli edellisetä liitosta kolme poikaa, 12 ja 14-vuotiaat ja 1.5vuotias. Mies oli alkoholisti. pojat kun olivat meillä viikonlopun ja minä töissä, tulin klo 23.30 kotiin niin sielläpä isommat pojat nukkuivat ja isä oli sammunut, ei herättyt vaikka läimin poskille.... ja pikku-ukko penkonut roskiksen, minun korurasian,minun meikit, kukkaruukut yms.... ja tämä tapahtui useamman kerran... luoja... onneksi jo taakse jäänyttä elämää elämässäni..

Mutta sitä haluan sanoa ettei kaikilla edes lapsen turvallisuus kannusta edes sitä yhtä viikonloppua olemaan selvinpäin.

:( mikset kertonut asiasta lasten äidille. tuohon tilanteeseen ei lapsia olisi teille pitänyt päästää...suoranainen heitteillejättö ja hengenvaaraan asettaminen varsinkin pienimmän kohdalla. onneksi hänelle ei tapahtunut mitään mutta IHMETTELEN SUURESTI myös sinua ettet tehnyt asialle mitään jos tuota tapahtui useammankin kerran?

Yhteistyössä