[QUOTE="Realisti";30776150]Niinpä. Ei se, että maksaa juuri ja juuri omat ja lapsensa kulut, millään lailla tarkoita sitä että samalla jotenkin kuittaisi itselleen osan toisen omaisuudesta... Jos minä asun kuukauden kaverin luona ja ostan sinne omat ruoat ja maksan kympin vedestä (vaikka kulutan tod näk kahden edestä), niin onko väärin jos lähden tyhjin käsin, enkä nappaa lähtiessä eteisestä mukaani paria hengaria palkkioksi siitä, että kuukauden ajan katoin omat kuluni

?[/QUOTE]
Mun on kanssa kauheen vaikea ymmärtää, että miten kukaan voi 400 eurolla kartuttaa kenenkään omaisuutta ottaen huomioon, että tuosta osuudesta menee kahden ihmisen osuus sähköön, veteen ym. Kyllähän asuntolainallinen maksaa korkojakin jo puolella tuosta.
Ihmeelliseksi on kääntyneet ihmisten ajatusmaailmat.
Mun nähdäkseni asian on ihan eri, jos avioliitossa elänyt pari päättää, että toinen jää hoitovapaalle kotiin hoitamaan lapsia, niin silloin sen omaisuuden kuuluukin kertyä tasapäisesti. Sillonhan toinen puolisoista on tehnyt jonkinasteisen "uhrauksen" yhteisen hyvän nimissä.
Se on ihan eri asia, tulla suhteeseen oman lapsen kanssa, muuttaa toisen asuntoon, maksaa itse käyttämänsä juoksevat kulut ja ruuat ja olla sen jälkeen sitä mieltä, että kyllä toisen osapuolen omaisuudesta puolet kuuluu itselle.