Mulla ei ole mahdollisuutta saada lainaa niin siksi mies on hakenut yksin lainaa, vielä nyt ei edes tiedä saako sitä. Asumme nyt vuokralla, olemme avoliitossa ja kummallakin yksi lapsi.
Nyt laitamme yhteiselle tilille kummatkin 400 ja sieltä maksetaan vuokra, sähkö, vesi ja lämmitys. Kumpikin maksaa sitten omat laskunsa, mies lisäksi netin ja oman autonsa kulut. Mulla ei ole autoa enkä sellaista paljoa tarvitse.
Jos mies saa lainan ja yksin maksaisi lyhennyksen ja talon kulut, niin miehen talous menisi aika tiukille nyt mun työttömyyden aikana koska mies ostaa lähes kaiken ruoankin. Mutta toisaalta jos mä maksan edelleen puolet asumisesta, niin se on mulle epäreilua kun mulle ei kerry omaisuus mutta miehelle kertyy josta mä maksan osan. Sitten taas on epäreilua miestä kohtaan jos mä asuisin ilmaiseksi hänen talossaan. Mies ehdotti sitäkin, että jos mä sitten maksan ruoat. Mutta eikö se kuitenkin ole sitten se ja sama mitä maksaa koska n.400 tämän talouden ruokiin menee kuukaudessa.
Mitähän tässä tekee jos mies lainan saa ja ostaa talon. Itsekin kyllä toivon, että mies saa lainan ja saa ostettua katselemamme talon koska se talo olisi paljon paremmassa kunnossa kuin tämä missä asumme ja rauhallisemmalla paikalla. Ja oma on aina silti oma, vaikkakin miehen tässä tapauksessa.