Mitä joululahjaksi omille vanhemmille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lahjapulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lahjapulma

Vieras
Monta kertaa ovat sanoneet että eivät halua mitään lahjoja lapsiltaan, mutta haluaisin silti heille jotain antaa kun ovat olleet paljon apuna esim. lastenhoidossa.

Ei mitään hirveän suurta, mutta jotain kivaa ja käytännöllistä?

Itse annan äidilleni joka vuosi saman lahjan: korin, jossa on mm. glögiä, tuoksukynttilöitä, suklaata, salmiakkia, pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. Äitini tykkää polttaa kynttilöitä läpi vuoden, ja glögin ja pikkusyötävien idea tulee lapsuudesta: mulla ja äidillä oli jo teinivuosinani tapana viettää jouluaikana iltaa glögin, pipareiden ja suklaan kera :)

Sama ongelma. Tuntuu niin typerältä ostaa mitään, kun äidiltäni saan joka joulu lahjaksi 400 euroa ja siis nytkin olen saanut. Tavallaan sitten ostaisin niillä äidin antamilla rahoilla lahjan. Kai käyn jotkut ässä -arvat ostamassa kuten lähes joka joulu ja äitienpäivä.

En halua ostaa mitään tavaraa, koska äidilläni on kaikkea niin paljon. Ajattelin antaa rahaa 50e, että äiti pääsee jalkahoitoon tai kasvohoitoon. Näin tein viime vuonnakin. Lahjakorttia en viitsi noihin hoitoihin ostaa, koska eivät ole yleensä kauaa voimassa, niin ei tarvii stressata, että ehtiikö käyttää sen ajoissa.

Me ei yleensä osteta aikuisten kesken mitään, mut jotain pientä silti on kiva viedä joten, me ostettiin mummoille sellanen pakkaus missä on pellavainen pesu"sieni", pefletti ja maitosaippua, Prisman saunaosastolta. Molemmat käy paljon uimassa ja saunovat toki kotonakin, niin uskoisin että tykkäävät. Papoille ostettiin samaiselta osastolta vuolukivestä tehdyt juoman jäähdyttimet, koska ovat kovia saunomaan ja voivat sen yhden saunaoluen siellä saunassa juoda...

Mitään tavaraa eivät tarvitse, mutta äidilleni ajattelin käydä hakemassa pankista 500 euron setelin ja paketoida sen isohkoon laatikkoon. On niin valtavana apuna meidän arjessa... Isälleni arpoja, jospa niistäkin tulisi jotain:)

Yhteistyössä