Mitä kaikkea voisi tehdä kun on kotona 9 kk vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kun tuntuu että pää hajoaa kun on vaan sisällä netissä.. Käydään yleensä kävelyllä kerran päivässä ja toki sisällä leikitään, mutta välillä tuntuu että haluisi joskus puhua jonkun kanssa. Mies on paljon töissä eikä kavereita ole oikein lähellä. Lähellä ei ole myöskään kahviloita tms. Kun on tottunut käymään töissä ja siellä saamaan sosiaalisia kontakteja niin tuntuu tosi tylsältä olla kotna. Noin pientä en kuitenkaan haluisi hoitoonkaan laittaa..

Sellaista se pienen lapsen kanssa vaan on! Ja etenkin esikoisen. Muistan itsekin elävästi nuo tylsääkin tylsemmät ajat, jolloin vain katsoi kelloa todetakseen että se on 5 minuuttia enemmän kuin edellisellä kerralla... Minulla helpotti sitten kun lapsi oppi 10 kk kävelemään ja lähdimme säässä kuin säässä 2x päivässä ulos tutustumaan lähimaastoihin.

Kiva kuulla että toi on ihan normaalia.. Tuntuu vaan että kaikki muut on ihan innoissaan kun saa olla kotona. Ja tavallaan se on kivaa mustakin mutta kun päivät on niin samanlaisia. Ja kun vauva on koko ajan jaloissa kiinni (konttaa) niin ei saa oikein mitään kotihommia yms. tehtyäkään. Ja toisaalta ei ne kotihommat niin kivoja ole että niitä haluisi pelkästään tehdä ja nyhjöttää yksin kotona.

Meillä kans 9kk. Viimesimmät puuhailut on jatkuva siivoilu ja parveekkeen kesäsuunnittelu. Mll:n kerholla käydään kerta viikossa näkemässä muita mammoja ja vauvauinnissa kerta viikkoon kanssa.

Ja päivät juoksen ottamassa koppia kun muksu harjottelee kaatumista :D Ja kaikenmaailman leikkejä mitä se ikinä keksiikään.

Vähän päiviäni piristämään aloitin osa-aika työn. Kolme kertaa viikossa neljä tuntia kerrallaan. Mies tekee yötyötä joten ehtii aina sen ajan mukulaa vahtimaan.

tutkaile naapurustoa. Yllättäen voi olla samanikäisen lapsen kanssa joku muukin äiti, joka kaipaa seuraa. Löytyykö joku ihana mummo, joka mielellään höpöttää lapsellesi. Siinä sulle juttuseuraa ja ihmeeksi hän voi tuntea ihmisiä, joilla pieniä jne...
Äitilapsipiirit ja muskarit ja vauva-äitijumpat, kaikki ovat juuri sinunlaisiasi varten.

Muistan itsekin ajan, mutta tuosta pitäisi melkein nauttia. Itsellä on jo 3 lasta ja toivoisin, että päivä olisi tuplasti pidempi :) EI tarvitse keksiä mitään kun ei edes ulos ehdi montaa kertaa viikossa kotitöiltä ja lapsen hoidolta. Mutta näin se menee.. Kun nyt pääsis välillä edes kotona vessaan itse :D Mutta joo ymmärrän toki, että yhden lapsen kanssa aika käy pitkäksi kun siinä ei ole hirveästi työtä-

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Hommaa vaikka kiikarit jos et muuta keksi ja seuraa naapureita! Eikö immeiset keksi tekemistä nykypäivänä ?

kyse ei ole siitä etteikö olisi tekemistä (kyllä vähintään pyykin vikkausta aina löytyy), lähinnä kaipaisin sosiaalisia kontakteja. Käydään kyllä joissain harrastuksissa, mutta silti on päiviä jolloin en puhu kellekään muulle kuin vauvalleni.

Ymmärrän sua hyvin, mulla on 6kk kotona ja hän ei osaa vielä kontata niin pitää päästä äitin sylissä eteenpäin.. Musta tuntuu että olen "tyhmempi" ku ennen ku vauvan kanssa juttelee päivät.. En osaa antaa sulle neuvoja ku olen itse samassa tilanteessa.. Mutta aika auttaa, vauva kasvaa..

ton ikäisen kans vois jo käydä puistos aamuisin (sillon täällä puistot ainaki "täys" ) juttelees muitten mammojen kanssa, äkkiä sitä tutustuu ihmisiin ku rohkeasti menee vaan sekaan. ja pianhan on kevät ja sun 9kuinen on jo vuoden ja alkaa tehdä siellä puistossa muutaki ku istua paikallaan.. Tai siis ainaki mun 9kuinen istuu lähinnä vaan rattaissa meidän puistoillessa. On sen verran kankea haalari ettei konttaa se päällä paria metriä pidemmälle.

Mut joo sit ku tutustuu muihin mammoihin niin niitä voi pyytää kotiin kahville ja lapset saa siinä samalla leikkiä jne.

Yhteistyössä