Mitä lastenlaulua inhosit jo lapsena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosahdus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Sitä (saatanan) Lirularuloru, tuliturhaporu, ratkiriidaksi muuttuu, höpölöpölöpö seonihanhöpö...

Äläs nyt, mä rakastan tätä!!! :D
Mutta sitä onkos se nyt karhunpoika sairastaa vai oliko se joku kissa joka sairasti niin voi tsiisus, sitä en kestä! :headwall:

Kääk.

Ton kun olisin tiennyt, olisin hoilottanut sitä (lörpötystä siis) koko illan epävireisesti... Et muuten tykkäisi enää. :D

No en oikeasti olisi. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Sitä (saatanan) Lirularuloru, tuliturhaporu, ratkiriidaksi muuttuu, höpölöpölöpö seonihanhöpö...

Äläs nyt, mä rakastan tätä!!! :D
Mutta sitä onkos se nyt karhunpoika sairastaa vai oliko se joku kissa joka sairasti niin voi tsiisus, sitä en kestä! :headwall:

Kääk.

Ton kun olisin tiennyt, olisin hoilottanut sitä (lörpötystä siis) koko illan epävireisesti... Et muuten tykkäisi enää. :D

No en oikeasti olisi. :hug:

No mä olisin ollut onnesta soikeena jos olisit mulle laulanut tuota lörpötystä.
No ens kerralla sitten...

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
"Ei taivahassa kuolon vaaraa,
ei kyyneleitä, yötäkään".
Näin lauloi kerran musta Saara,
pien' neekerlapsi hyvillään.

Taivaassa Herra tuskat poistaa
ja huokaukset kokonaan.
Siell' Herran kasvot mulle loistaa,
siell' luonaan aina olla saan.

Hän kertovan on kuullut kerran
näin opettajan valkoisen.
Hän armosta sai kuulla Herran
ja ystävästä lapsien.

Hän sai myös kaupungista kuulla,
joll' ompi autuus muurinaan.
Hän siellä kerran riemusuulla
myös tahtois kiittää Jeesustaan.

Nyt riutuu raukka tuskissansa
hän siinä olkivuoteellaan,
mutt' rauha lepää kasvoillansa
ja riemu loistaa katseestaan.

Ja ystävää ei vierellänsä,
vaikk' kova ompi vuoteensa.
Hän tuskat kantaa yksinänsä
niin onnellisna, iloisna.

Ei miettimästä voi hän laata
nyt noita ihmesanoja.
Hän muistaa tuota "uutta maata"
ja "uuden taivaan" riemua.

"Oi, kuolemaa ei taivahassa",
hän laulaa aina hiljempään.
"Ei tuskaa niin kuin maailmassa,
ei itkua, ei yötäkään."

Hän huokaa yhä heikommasti:
"Oi kaupunki, sä kultainen!
- Ei kuolemaa", ja rauhaisasti
hän vaipuu kuolon unehen.

Nyt Jeesuksensa kunniaksi
hän soittaa siellä kanneltaan.
Karitsan veri puhtahaksi
sai mustan Saaran kokonaan.

Ka-ma-laa! :o
Onko tollasta laulettu sulle lapsena? :o :/

Niin ja määkään en inhonnu mitään.
Ja varsinkin kun omille lapsille oon soittanu sellasta tuplakokoelma levyä, missä on kaikki lastenlaulut alkuperäsinä esityksinä: Täti Moonika, Huomenna mennään Korkeasaareen, Aja hiljaa isi nyt vaan, Aatsipoppaa jne..

Ihania. :heart:

Sellaista laulua jossa tekopirteä täti lauloi siitä miten pitää syödä herkkuporkkanoita ja näkkileipää, päällä voita.... ja siitä miten maha kasvaa jos syö väärin. En löytänyt tuohon sanoja Kuukkelilla, muistaako joko?

Olin lapsena pyöreä ja sain jo jostain 3-vuotiaasta aina neuvolassa kuulla painosta negatiivista palautetta, ja tuo laulu tuntui ihan kamalalta syyllistämiseltä ja sai aikaan tosi pahan olon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
"Ei taivahassa kuolon vaaraa,
ei kyyneleitä, yötäkään".
Näin lauloi kerran musta Saara,
pien' neekerlapsi hyvillään.

Mä muistan tän laulun vain tähän asti. Mä oon aina tykänny tän melodiasta.
Nyt luin säkeistöt loppuun asti. :o

Tätini lauloi tätä usein ja tykkäsin kuunnella, ku tosiaan jo pienenä tykkäsin tän melodiasta. Mut noi sanat! Ehän mä niitä sillon tajunnu ja taitaa olla hyvä, etten tajunnu.....

Alkuperäinen kirjoittaja Rosahdus:
Kamala, kun alkoi alitajunnasta nousta pintaan lisää näitä inhokkeja: Jospas minä kissan saisin ja sitten se televisiossa esitetty Sor-sor-sormileikki alkaa...
Mä en voinut sietää sor-sor-sormileikki alkaa. En pitänyt siitä tädistäkään pikku kakkosessa ja näytin sille aina kieltä. :p

Mä meinaan kuolla joka viikko vauvamuskariin, mutta pakko käydä tää kausi kun on maksanut. Siellä se nainen laulaa kaikki yllämainitut hirveydet ja monia muita ja korkeelta ja kovaa. Siis eihän se mikään vauvamuskari ole, siellä vaan lauletaan just kaikkia outoja ja kauheita lastenlauluja, joita ei olla koskaan kuultukkaan. Ja vauvat saa rummut ettensä, great....
Pakko oli purkaa, vaikkei tänne varsinaisesti kuulu.
Piippolan vaari, se on ehkä kauhein.... Tai sit toi liru-laru-loru...

Alkuperäinen kirjoittaja mettäpöyröö:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiemura:
Sellaista laulua jossa tekopirteä täti lauloi siitä miten pitää syödä herkkuporkkanoita ja näkkileipää, päällä voita.... ja siitä miten maha kasvaa jos syö väärin. En löytänyt tuohon sanoja Kuukkelilla, muistaako joko?

Olin lapsena pyöreä ja sain jo jostain 3-vuotiaasta aina neuvolassa kuulla painosta negatiivista palautetta, ja tuo laulu tuntui ihan kamalalta syyllistämiseltä ja sai aikaan tosi pahan olon.

Siiiiis... syöpäs paljon porkkanoita, näkkileipää, päälle voita.
Puolukkaa ja mustikkaa, salaattia, persiljaa.
Niin kepeästi nousee tassu, eikä paljon paina massu.
Puolukkaa ja mustikkaa, salaattia persiljaa.

Joo, just tuo! Vieläkin menee kauhunväristykset! (En muutenkaan tajua miksi 3-vuotiaalle pitää saarnata painosta, kun ei sen ikäiset vielä ollenkaan päätä itse mitä syö... mutta se onkin uusi trauma.)

Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Niin ja määkään en inhonnu mitään.
Ja varsinkin kun omille lapsille oon soittanu sellasta tuplakokoelma levyä, missä on kaikki lastenlaulut alkuperäsinä esityksinä: Täti Moonika, Huomenna mennään Korkeasaareen, Aja hiljaa isi nyt vaan, Aatsipoppaa jne..

Ihania. :heart:

Mä jo ajattelin, että onks mussa ollu jotain vikaa, kun en muista inhonneeni yhtään lastenlaulua, päinvastoin! Meillä kuunnellaan nytkin paljon lastenlauluja, kun kuopus on ihan hurahtanu musiikkiin. Kaveri ei paljon soita lastenlauluja, kun ovat niin kamalia (ite muusikko), mutta kun ovat meillä, lapset ihan onnessaan hoilottovat meidän cd-levyjen tahtiin!

No kaikki nuo tekopirteät rallatukset mitä täällä onki lueteltu. Jos "sun lysti on" ja "lirularuloru" jne.

Mikkihiirtä merihädässä pelkäsin.

Ja sitte joululaulu "Tonttu se öin alla lattian" oli ihan HIRVEÄ! hmm..kuulostaa vähä kaksimieliseltä...

Yhteistyössä