mitä mä olen tehny väärin, että ansaitsen tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksin parempi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksin parempi

Vieras
Pakko purkaa jonnekin kun ei ole oikein ketään kelle puhun kun ystäville olen miestäni aina puolustellut ja kertonut vain hyvät asiat.

Odottelen nyt toista lastani. Ensimmäisen isä jätti minut miltein heti raskauden jälkeen lapsen kanssa kaksin. Noh, mielestäni olen hienosti pärjännyt lapsen kanssa, joka meni vasta kouluun.

Lapsi oli n.3vuotias kun löysin nykyisen mieheni. Mies on ollut 4v. aivan esimerkillinen ja ihana! ja on omalle lapselleni todella hyvä isäpuoli ollut ja tiedän että vuosien aikana on kiintynyt ja rakastaa lastani.

Olimme olleet n.3.5v yhdessä kun miehellä alkoi vauvakuume. Epäröin, kun esikon raskausaika ja vauva-aika oli ollut minulle niin vaikeaa, mutta olihan minulla nyt mies, joka olisi siinä tukena ja auttaisi, enkä varmasti jäisi yksin.. Niinpä jätin pillerit ja raskauduin heti. Oltiin onnellisia.

nyt olen raskausviikolla 20++ ja tilanne meillä on aivan järkyttävä, pahempi kuin aikaisempi kokemukseni. Miehen käytös on muuttunu aivan kamalasti. mies ei ole ollenkaan sama mikä oli aikaisemmin. Pienen ajan sisällä mies on muuttunut hirviöksi. Syyttää minua kaikesta eikä ota vastuuta ollenkaan itselleen. Jos käy jotain -syy on aina minun. Vaikka hän itse tekisi jotain väärin, kääntää asian aina minun syyksi. mm. yksi esimerkki tuhannesta; kävimme jouluostoksilla viikko sitten. Mies liukastui kun kaupan lattialla oli märkää. Siinä sitten alkoi ihmisten edessä minulle huutamaan kuinka se on minun vika, koska halusin tulla kauppaan ja toisessa kaupassa (jonne mies olisi halunnut mennä) ei varmasti olisi käynyt niin. noh.. olkoon niin..

Olemme alkaneet puhumaan pikku hiljaa synnytyksestä ja nyt mies on ottanut sen "aseeksi" keskusteluissa. Mies tietää etten tule itse selviytymään synnytyksestä ja että tarvitsen ehdottomasti hänet mukaan tueksi. Nyt mies on kuukauden ajan jokaisen, pienenkin riidan päätteeksi todennut että nyt voit olla varma etten tule synnytykseen, ota joku muu. Mies tietää varsin hyvin ettei minulla ole ketään muuta. Ikinä, koskaan en ole miestäni pettänyt, mutta hän on alkanut hokemaan, kuinka voisin ottaa toisen miehen , joka pääsisi valmiille kun lapsi syntyy jne. Lisäksi mies hermostuu pikkuasioista, haukkuu surutta minua idiootiksi ystävieni ja siskoni läsnäollessa. Ja muillakin haukkumasanoilla ja sai vähän aikaa sitten kohtauksen siskoni läsnäollessa ja alkoi huutamaan kuinka olen ison peniksen perään jne. Nämä ovat täysin hänen kuvitelmiaan, koskaan en ole ollu ison perään eikä seksi ole mulle koskaan merkinnyt mitään muiden kun oman miehen kanssa jne. Ja pidän miestäni sopivana. Siskoni vihaa miestäni koska on nähnyt tämän käytöksen. Annan kuitenkin aina hänelle anteeksi ja vähättelen jatkuvasti mieheni käytöstä ja yritän siskolleni puhua hyvää, jotta siskoni ei olisi niin suutuksissaan miehelleni. Tässä olen onnistunutkin, mutta sitten mies taas mollaa minut siskoni kuullen ja kierre jatkuu taas. Pahinta tietenkin on kun lapseni on kuulemassa kaiken ja kärsii kinasteluistamme. Lapsi on kuitenkin kiintynyt mie heeni. Viimeksi tänä aamuna kun en laittanut miehen vaatteita pyykkikoneeseen heti kun hän pyysi, mies sanoi ettei sitten tule synnytykseen ja olen paholainen jne..

No, nyt tämä on mennyt siihen pisteeseen, että alituiseen mielistelen ja esitän että kaikki on kivasti ja kuuntelen nöyränä kaikki haukut ja huudot ja myöntelen kun mies haukkuu minua ja pyytelen anteeksi asioita, joihin en oikeasti tunne olevani syypää. Itken sitten pahaa oloani yöllä. Jos en miehen syytöksiin (aiheettomiinkin) vastaa anteeksi pyytämällä ja tulemalla vastaan ja anella anteeksi, riitä vain suurenee ja jatkuu.
Miksi teen näin?
Koska tarvitsen miestäni synnytykseen. hän on kuitenkin ainoa joka pystyy synnytyksessä minua tukemaan ja olemaan läsnä. Synnytyksestä en selviä ilman miestäni. Mutta synnytyksen jälkeen jätän mieheni kuin nalli kalliolle ja avaan oman suuni. En oikeastaan yhtään pelkää vauva-arkea mutta koen että olen henkisesti täysin loppu enkä kestä synnytystä ilman miehen tukea. hän on kuitenkin mulle kaikki mitä on -ei ole ketään toista jonka voisin ottaa synnytykseen. Siskoani en pysty ottamaan.

Mutta miksi en saa oikeasti tuntea raskautta onnellisena odotuksena ja onnellista liittoa. Miksi mulle annetaan 2 miestä jotka molemmat alkaa sikailemaan ja käyttäytymään törkeästi kun tulen raskaaksi, miksen saa olla onnellinen? Mitä oon oikeesti tehny niin pahaa että en saa kokea normaalia perhe-elämää. mikä mun miehiä on vaivannu? alkiuun ollaan niin kivoja, mutta sitten muututaan hirviöksi.

Millaiset välit sinulla on siskoosi? Voisiko hän tulla synnytykseen tueksesi jo tilanne pahenee? En osaa oikein muutakaan neuvoa, minun mielestäni sun ei pitäisi nöyristellä miehellesi, koska se todennäköisesti ärsyttää häntä vielä enemmän (minua ärsyttäisi). Jaksamista...

Raskaus ja oman lapsen saaminen on rankkaa ja pelottavaa isällekin. Onko miehesi masentunut? Vai voisiko olla niin ikävästi asiat, että hänellä olisi toinen? Ja millainen olet itse ollut raskauden ajan?

:( :hug: No et tosiaan ole tuollaista ansainnut. Mä sanoisin näin, että sun on taatusti parempi ilman tuollaista miestä kuitenkin. Ei tuollainen ole ihmismäistä, saatika rakastavaa käytöstä liitossa. Jätä miehesi tai ainakin nouse vastarintaan! Älä mieti sitä synnytystä liikaa, varmasti hengissä siitä selviät ilman miestäsikin, vaikka kamalalta ajatus varmasti tuntuukin. Siskosi varmaankin tulisi synnytykseen mukaan?
Ymmärrän siskoasi täysin, minäkin vihaisin tuollaista miestä jos sellainen siskollani olisi. Pärjäät varmasti kahdenkin lapsen kanssa siinä missä yhden. Jos mies ei muuta käytöstään ja suostu asioista puhumaan niin sinulla on parempi ilman häntä!

Jätä tollanen ääliö kuule ihan samantien!!! Mietippä sitä lastasi joka kuuntelee ja kattoo tota hommaa sivusta, hän se taitaa olla joka pahiten kärsii!!!
Omaa itsekkyytäsi kärsii myös lapsesi. Ja jos meinaat että selviät pienen vauvan kanssa yksin, niin IHAN VARMASTI selviät myös synnytyksestä!!!
Järki käteen nyt!

Voi sinua. Kyllä tuli paha mieli kun luin kirjoituksesi. Ihan varma asia on, että synnytyksestä selviät ilman miestäsikin!! Juttele neuvolassa, osaavat varmasti neuvoa mistä saisit tukihenkilön synnytykseen.

On vaikea kuvitella, että miehesi, joka käyttäytyy aivan sikamaisesti, osaisi olla tsemppaava ja huolehtiva synnytyksessä. Se sitten viimeinen niitti on, jos siellä rupeaa jotain kiristämään ja haukkumaan!

En voi neuvoa, että jätä miehesi, koska raskasta varmasti tulee olemaan kahden lapsen kanssa. Mutta joskus todella on helpompaa, kun ei tarvitse koko ajan kantaa pelkoa toisen loukkaantumisista ja ilkeistä sanoista.

VOIMIA sinulle ja kaikkea hyvää!

en pysty synnyttämään siskoni läsnäollessa. Kun mielistelen ja pyytelen anteeksi mieheltäni n iin hän on tyytyväinen, että pystyn tunnustamaan virheeni. En usko että omassa käytöksessäni on muutoksia juurikaan, ainenkin nyt olen miehelleni kuin enkeli.

Jätät tollasen k:pään ja äkkiä! Ensi kerralla, kun se sanoo ettei tule mukaan synnytykseen, niin pistät luun kurkkuun ja sanot ettei tarvitse tullakaan että tuossa on ovi. Et kai sä tollasta idioottia sinne tarvitse? Moni nainen selviää yksinkin synnytyksestä, joten nyt vaan se järki käteen ja älä pidä sitä minään syynä kestää tuollaista kohtelua.
Jos hän nyt jo kohtelee sua tuolla tavoin, niin ajattele mitä se on myöhemmin. Muista myös se, että lapsille ei todellakaan tee hyvää nähdä tuollaista käytöstä. Lapsi oppii nopeasti omilta vanhemmiltaa käyttäytymismalleja ja et varmaan halua, että oma lapsesi rupee muita haukkumaan ja kohtelemaan huonosti. Sinun raskaudelle tuo ei varmana myöskään tee hyvää. Raskausajan tulisi olla onnellista aikaa.
Mun mielestä pahin asia, mitä mies voi tehdä, on haukkua naista julkisesti muitten edessä (joo hakkaaminen on kyllä pahempaa). Siis en ymmärrä miten kukaan voi sellasta tehdä ja sitä ei todellakaan pidä sietää.
Kuulostaa enempi siltä, että olet riippuvainen miehestäsi ja hän sen tietää. Hyväksikäyttö siis varmasti jatkuu. Eli jätät nyt vaan sen hulttion tai ainakin rupeat sanomaan vastaan.

Niinkuin nimimerkkisikin kertoo, yksin olisi parempi. Kenenkään ei tarvitse sietää tuollaista. Ketään muu, kuin sinä, ei myöskään tee tilanteelle mitään! Päätös on vain sinun käsissäsi. Mutta eipä tuota vaikea ole ennustaa, ettei tuo tilanne tuosta mihinkään muutu. Jos syynä on miehesi "jännittäminen" isäksi tulossa, se vain kertoo, miten hän tulee aina reagoimaan, kun elämässänne tapahtuu jotain mullistavaa. Entä tulevan lapsen yöitkut, onko nekin sinun syytäsi?
Vaikka kuinka rakastaisi jotakuta, joskus päätös eroamisesta voi olla kaikille helpotus. Vaikka se tuntuisi eron käynnistäjästäkin kurjalta vaihtoehdolta. Joskus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä. Kirjoittamasi perusteella nyt on sinun vaikean päätöksesi aika. Voimia!

kuulostaa siltä, että miehesi oikeasti tarvitsisi psykiatrista hoitoa. Ja valitettavasti pian sinäkin, jos kauan tuollaista kuuntelet.
eikös niitä ole niitä tukihenkilöitä synnytykseen, etsi sellainen. vielä on aikaa luoda sellainen side, ettei tukihenkilö olisi tuikituntematon synnytyksen aikana.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en pysty synnyttämään siskoni läsnäollessa. Kun mielistelen ja pyytelen anteeksi mieheltäni n iin hän on tyytyväinen, että pystyn tunnustamaan virheeni. En usko että omassa käytöksessäni on muutoksia juurikaan, ainenkin nyt olen miehelleni kuin enkeli.

Miten pystyt sitten synnyttämään tuollaisen miehen läsnäollessa? Varmaan joudut synnyttäesäkin pyytelemään häneltä anteeksi. Kuulosttaa pahasti narsistiselta persoonalta jolta puuttuu empatiakyky. Miten kuvittelet että hän voi synnytyksessäsi auttaa? En sano tätä ilkeilläkseni vaan en voisi omalle kohdalle kuvitella ottavani noin ilkeää miestä mukaan synnytykseen. Mikset jätä häntä heti ja hanki lasta yksin? Synnytyksessä on koko ajan kätilö tukena, ei sinua yksin jätetä! Hankkiudu pois tuosta tilanteesta ennen kuin pahenee ja lopeta se mielistely!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en pysty synnyttämään siskoni läsnäollessa.

Miten niin et pysty? :o

En mä siinä synnytystuskissani ajatellu kuka siinä mun kanssa on, vaikkei ketään tuttuja ollutkaan...

Omapa on sitte valintasi, jäätkö tollasen ky.päniskan luo vai lähdetkö...
-ajattelisit niitä lapsias jos et itsees ajattelekaan:|

Huh huh. Kuvitteletko tosiaan, että tuollaisesta miehestä olisi tukea synnytyksessä? Nyt järki käteen nainen ja äkkiä pakkaat kamasi! Kenenkään EI kuulu sietää tuollaista!

luuletko että kun meet synnyttää niin miehes on ihana ja tukee ja plaaplaa plaa? mistä tiedät että hän onkin ihan samanlainen kusipää kuin nyt siellä synnytyksessa. Mielummin vaan puhuisin miehen kanssa sen käytöksestä ja jos ei ymmärrä virheitään yms, niin jättäisin.

Nyt otat ohjat omiin kätösiisi ja pistät ukon ojennukseen. Seuraavalla kerralla sanot, että selvä, sinä et sitten tule synnytykseen, sovit jonkun muun kanssa. Ja sitten TEET niin. Älä ala pompoteltavaksi! Näytät, että et ole mitenkään miestäsi alempi!

Että kun seuraava sättiminen tulee ja yhkailee sinua tällä asialla,niin kerroppa hälle että ei sun tarvikkaan tulla!!Katoppa sitten mitenkä miehen suu loksahtaa!oikeesti ei siitä miehestä siinä synnytyksessä mitään apua ole..Ja siksi toisekseen,mitäs jos sama peli jatkuu siellä salissakin,sehän olisi aivan hirveää!!