mitä mä olen tehny väärin, että ansaitsen tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksin parempi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
itse sallit sen kohdella sua noin kun pyytelet anteeksi ja nöyristelet. Ei voi muuta sanoa kuin oma on mokasi. Neuvoni on että jätä se tolvana heti mutta epäilen... Varmaan vuoden päästäkin oot sen kans ja itket täällä kuinka julma se on jopa omaa lastaan kohtaan sillä siihen se menee. Juokse ja lujaa nainen!!!!!

Niin, itken täällä.. kuitenkin ajattelin täällä nyt asiaa purkaa kun mies syyllistää mua itkemisestä, jos pillahdan itkuun hänen aikaan, mies pyytää lopettamaan tai uhkaa lähteä kun "ei jaksa katsoa kun itken".

Tiedän että mun pitäs vaan mennä ja lujaa.. mutta kun se ei ole niin helppoa, onko teistä joku tehnyt niin?

Mä olen tehnyt kerran. Pakkasin kamat muutamassa tunnissa ja muuttomiehet pakkas autoon. Lähdin miehen työpäivän aikana ja lujaa...
Nyt on tilanne se että pitäs taas lähteä kun vaan löytäs voimat siihen. =(

Sun hormonitoimintasi muutokset aiheuttaa tuon. Mies näkee sut eri tavalla, ja sä suhtaudut paljon herkemmin asioihin. Älä välitä miehesi tekemisistä ja sanomisista. Keskity siis omaan elämääsi. Raskaana sitä ottaa liian helposti itseensä ihan olemattomistakin asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Sun hormonitoimintasi muutokset aiheuttaa tuon. Mies näkee sut eri tavalla, ja sä suhtaudut paljon herkemmin asioihin. Älä välitä miehesi tekemisistä ja sanomisista. Keskity siis omaan elämääsi. Raskaana sitä ottaa liian helposti itseensä ihan olemattomistakin asioista.

Antaako mun hormoonit käskyn miehelle jatkuvaan sättimiseen ja törkeään henkiseen väkivaltaan?

hoh:n kans samaa mieltä! Ihan varmasti naljailee salissakin... Pärjäät synnytyksessä ihan varmasti yksin ja kätilön/kätilöiden kans paremmin ku tollasen kauhistuksen kanssa.
Nim. 3 synnytystä takana, viimeisin ; kaksosten synnytys syöksynä ja ilman miestä.

Kuule nyt: tuommoinen käytös tulee vain pahenemaan. Et ole sitä ansainnut, eikä hänen käytöksensä ole sinun vikasi. Et voi omilla teoillasi häneen vaikuttaa, hän tulee syyttämään sinua jatkossakin kaikesta mahdollisesta. Sitten tulee lyömiset, potkimiset, tavaroilla heittämiset. Ainut oikea teko itseäsi ja lastasi ajatellen on etsiä mahdollisimman pian keino päästä mahdollisimman kauas tuollaisesta miehestä! Muuten kaikkein eniten tulee kärsimään lapsesi.

Joku laittoi linkin ensi ja turvakodista. Hakeudu sinne ensi tilassa!

Miehesi käytös muistuttaa isäni käytöstä. Äiti sai turpaan esim. siitä syystä, että auto hyppi kuoppaisella tiellä. Se oli vieressä istuvan äitin syy. Tuollaista käytöstä olen lapsuuden katsonut, ja nyt olen ihmisarka ja paniikkihäiriöinen nainen. Miesten kanssa en juuri edes puhua.

Lapsesi tähden: hakeudu eroon miehestäsi!

Minäkin suosittelen doulaa eli tukihenkilöä mukaan synnytykseen tilanteessasi. Jos mies tulisikin mukaan niin doulan voi perua, tai monessa paikassa molemmat saa olla läsnä. Jaksamista sulle kovasti!

Voi ap, toivon todella, että lähdet ja pian! Kumman nimissä asunto on? Nimittäin jos miehen, ja heittäydyt asunnottomaksi (sanot asunnon haussa, että ukko heitti pihalle ), niin aika nopeesti saat kyllä kämpän itsellesi!
Niinkun joku tuolla sanoi, vaikeinta on se lähteminen, sen ratkaisun ja teon jälkeen kaikki helpottuu.
Mieheni on narsistin lapsi, ja voin kertoa, että aika hallaa se on hänelle tehnyt :/
Kova ja raskas taival, on itsekkään ihmisen vallan alta omaksi itsekseen kasvu. Älä tee sitä lapsillesi.

Antaako mun hormoonit käskyn miehelle jatkuvaan sättimiseen ja törkeään henkiseen väkivaltaan?

Ei sun miehelle mitään käskyä anneta, mutta hormonit muuttaa sua, joten sun mieskin suhtautuu suhun eri tavalla. Sä olet sille tavallaan eri ihminen. Moni mies ei enää halua naistaan raskauden tai pillereiden takia. Onhan näiden vaikutusta parinvalintaankin tutkittu, ja huomattu voimakas merkitys.

Ei sun miehelle mitään käskyä anneta, mutta hormonit muuttaa sua, joten sun mieskin suhtautuu suhun eri tavalla. Sä olet sille tavallaan eri ihminen. Moni mies ei enää halua naistaan raskauden tai pillereiden takia. Onhan näiden vaikutusta parinvalintaankin tutkittu, ja huomattu voimakas merkitys.

Sama se miten ne hormoonit muuttaa ihmistä tai herkistää tai ihan mitä vaan, se ei oikeuta ketään alistamaan ja kohtelemaan toista kaltoin!

Kukaan ei muutu hirviöksi, hän on ollut sitä ilmeisesti jo kauan. Veikkaisin että miehellä on jonkinasteinen kaksisuuntainen mielialahäiriö. Hänellä on "vaihe" päällä, joka sitten taas menee hetkeksi ohi ja sinä ehdit hengähtää kunnes hän taas muuttuu. Tuo kuulostaa niin pahalta, että älä jää tuleen makaamaan. Älä alistu ja esiinny hänen mielikseen. Puhu neuvolassa, pyydä apua ja ajattele lapsia. Et todellakaan ole tehnyt mitään ansaitaksesi tuon, älä kuvittele hassuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Makika:

Sama se miten ne hormoonit muuttaa ihmistä tai herkistää tai ihan mitä vaan, se ei oikeuta ketään alistamaan ja kohtelemaan toista kaltoin!

Ihmiset ei ajattele oikeudenmukaisuutta valintoja tehdessään.

ap, en voi muuta sanoa, kuin että miehesi kuulostaa narsistiselle, valitettavasti. Ja itsellä on sen verran narsistisen miehen elämästä kokemusta, että kannattaa lähteä heti kun mahdollista. Narsistit ovat just tuollasia, että syyttävät vain ja ainoastaan puolisoaan kaikesta, ovat tyytyväisiä sitten kun vaimo joutuu pyytämään anteeksi vaikkei ole mitään tehnytkään. Voi ei... en osaa muuta sanoa kuin että toivottavasti saat apua...voimia!!

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Raskaus ja oman lapsen saaminen on rankkaa ja pelottavaa isällekin. Onko miehesi masentunut?[/i] Vai voisiko olla niin ikävästi asiat, että hänellä olisi toinen? Ja millainen olet itse ollut raskauden ajan?

Joo masentunu se on, ihan selvästi. Sun pitää ap nyt vaan tukea miestäs ja olla kärsivällinen, voi olla ettei se pahalla tarkota kaikkea sanomisiaan. Jospa se siitä rauhottuu ku lapsi syntyy. Ootko ap ajatellu, et vikaa voi olla myös sussa? Jos sanot liian ankarasti miehelles tms, niin kyllähän se hermostuu. Masentuneelle ei sais olla liian ankara!

no oh hoh. Kuulostaa aika teiniltä tuo miehesi käytös. Ekana tulee mieleen, että miestä ahdistaa suuresti isäksi tulo . ns jännitttää ajatusta. Ja käy kamppailua itsensä kanssa asiasta, purkaa pelkoa tms sinuun :( Joka on kyllä väärin. Toisaalta mies saattaa vauvan synnyttyä taas muuttu ihanaksi itsekseen. :)

Jätin aikoinaan miesystäväni raskaana ollessani..Se vapauden tunne,ihanaa :) ja otra ihmeessä siskosi synnytykseen mukaan jos hän vaan suostuu.itse otin kaksi siskoa ja paremmin ei olisi voinut mennä :) tsemppiä ja voimia.koita jaksaa

Alkuperäinen kirjoittaja ghkp:
Raskaus ja oman lapsen saaminen on rankkaa ja pelottavaa isällekin. Onko miehesi masentunut?[/i] Vai voisiko olla niin ikävästi asiat, että hänellä olisi toinen? Ja millainen olet itse ollut raskauden ajan?

Joo masentunu se on, ihan selvästi. Sun pitää ap nyt vaan tukea miestäs ja olla kärsivällinen, voi olla ettei se pahalla tarkota kaikkea sanomisiaan. Jospa se siitä rauhottuu ku lapsi syntyy. Ootko ap ajatellu, et vikaa voi olla myös sussa? Jos sanot liian ankarasti miehelles tms, niin kyllähän se hermostuu. Masentuneelle ei sais olla liian ankara!

Ja paskat. Tuo on oikein muotia nykyään, kaikki on NIIN masentuneita ja sen varjolla voi käyttäytyä ihan miten vaan.

Mies on kusipää, siitä ei pääse mihinkään. Ei tuollaiset mikskään muutu, tarvitsevat aina jonkun jota mollata. Ap, lähde jo menemään! Äläkä ota miestä takaisin vaikka mitä lupailisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Makika:

Ihmiset ei ajattele oikeudenmukaisuutta valintoja tehdessään.

ihminen ei ole eläin.
ihminen voi ajatella oikeudenmukaisesti valintoja tehdessään. siinä yksi ero.

ap:lle sanoisin: jos vielä rakastat miestäsi ja haluat yrittää, voithan jäädä suhteeseen kunnes lapsi on syntynyt ja katsoa muuttuuko miehesi käytös.
Itse en usko, että kyse on hormoneista vaan miehesi on melko kykenemätön vastuunottoon ja pelkää tilannetta kuollakseen.

Täällä on näköjään oikeen pennin psykologi neuvoja antamassa...

Totta kai hormonitoiminta muuttuu kun nainen on raskaana, mutta miksei sitten esim. työkaverit ja sukulaiset käyttäydy samalla tavalla...

onneksi mulla on maailman ihanin mies, joka on ollut ihan normaali, vaikka mun hormonit on tehnyt tepposet kaksi kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ghkp:

Ja paskat. Tuo on oikein muotia nykyään, kaikki on NIIN masentuneita ja sen varjolla voi käyttäytyä ihan miten vaan.

Mies on kusipää, siitä ei pääse mihinkään. Ei tuollaiset mikskään muutu, tarvitsevat aina jonkun jota mollata. Ap, lähde jo menemään! Äläkä ota miestä takaisin vaikka mitä lupailisi.

Peesi!

Voi voi minkä kommentin olet suustasi päästänyt.

en pysty synnyttämään siskoni läsnäollessa. Kun mielistelen ja pyytelen anteeksi mieheltäni n iin hän on tyytyväinen, että pystyn tunnustamaan virheeni. En usko että omassa käytöksessäni on muutoksia juurikaan, ainenkin nyt olen miehelleni kuin enkeli.

kyllä sinä selviydyt synnytyksestä yksin, usko pois..ja en itse edes ottaisi mukaan tuollasta miestä..se on muutenki rankaa ni ottaa nyt sellanen siihen ukana joka vittuilee koko aika

Alkuperäinen kirjoittaja vierailen:
no oh hoh. Kuulostaa aika teiniltä tuo miehesi käytös. Ekana tulee mieleen, että miestä ahdistaa suuresti isäksi tulo . ns jännitttää ajatusta. Ja käy kamppailua itsensä kanssa asiasta, purkaa pelkoa tms sinuun :( Joka on kyllä väärin. Toisaalta mies saattaa vauvan synnyttyä taas muuttu ihanaksi itsekseen. :)

mies on 35v.