Mitä mä teen 25000:lla vai teenkö mitään?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Namiskuukkeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ziisus kun riittää kateellisia. Itse olin 19-vuotiaana netonnut liki 400t euroa perintöjä. Ei AP:n tapaus nyt mikään niin ihmeellinen ole ja eikä tuossa nyt ole edes mistään miljoonaperillisestä kyse, vaan ehkäpä melko tavallisesti Pirjo Pulliaisesta, joka on vaan ehkä ison suvun ainut "lapsi".

Mulla on myös metsää yli 150t edestä ja en ole ajatellut sitä myydä koskaan pois, vaan menee omille lapsilleni. Yhdestä metsäpläntistä olen puuston myynyt ja sinne on istutettu nyt uutta puuta.
25t ei nyt niin hirveästi ole, etteikö sitä kannattaisi tililläkin pitää. Jätät itselle vähän humputtelurahaa ja laitat lapselle sen 10t ja vaikkapa määräaikaistilille 10t?
 
Ehkäpä sitten laitan tileille vaan nuo. Metsää en tosiaan siis ole ajatellyt myydä pois, enkä myöskään sitä tonttiani, vaikka emme rakentaisikaan.
Kiitos vinkeistä:) Edelleen saa kyllä niitä antaa, jos haluaa.

Sulle joka ehdotit moottoripyörää: Harkitsinkin tässä taannoin prätkäkortin ajamista, mutta ehkei sittenkään. Liian vaarallinen laji :D
 
Taloudellinen tilanteesi on nyt hyvä. Tuo 25t ei ole mikään kovin iso summa loppupeleissä. Laita se säästöön. Käytkö töissä koulun ohella? Saatko tuloja? Suosittelisin koko summan siis säästämään sitten omalle tai lapsesi tillille. Taloutta kannattaa ajatella vuosi eteenpäin. Jos olisi mahdollista, niin tuo 25t, tai siitä edes 20t pysyisi säästössä ja eläisitte palkoilla? Palkoistahan ei tarvitse lainoja maksella, niin se osuus voisi mennä huvituksiin?
 
Miksi et sijoittaisi henkiseen hyvinvointiin. Siis paikkaan jossa voitte lomailla. Esim. mökki, vene tms. Itse sijoitin rahat veneeseen. Ostimme siis perintörahoillani isomman veneen, jossa mahtuu paremmin koko perhe lomailemaan. Veneellä olo kun antaa meille kaikille henkistä hyvinvointia, voimia jaksaa taas talven yli. Siis sijoita paikkaan missä voitte rentoutua ja ladata akkuja. :)
 
Käyn töissä. Olen koulun ohella tehnyt viimeiset 2v oman alan töitä. Nykyinen soppari loppuu heinäkuun lopussa ja elokuun olen lomalla. En tiedä jatkuuko työt enää syksyllä. Ehkä jotain satunnaisia sijaisuuksia saan. Mies opiskelee ja tekee kolmipäivästä työviikkoa vakituisesti.
 
[QUOTE="hmm";26241245]Miksi et sijoittaisi henkiseen hyvinvointiin. Siis paikkaan jossa voitte lomailla. Esim. mökki, vene tms. Itse sijoitin rahat veneeseen. Ostimme siis perintörahoillani isomman veneen, jossa mahtuu paremmin koko perhe lomailemaan. Veneellä olo kun antaa meille kaikille henkistä hyvinvointia, voimia jaksaa taas talven yli. Siis sijoita paikkaan missä voitte rentoutua ja ladata akkuja. :)[/QUOTE]

Ei muuten hassumpi idea tämäkään..
 
[QUOTE="vieras";26241347]Älä nyt ainakaan verottajalle anna, eli lahjoita lapsen tilille vain 4000 (saa antaa verottomasti tuohon asti kolmen vuoden välein).[/QUOTE]

Kukaan ei tiedä, vaikka siirrätkin 10.000. 10t on niin pieni summa, ettei pankkikaan siitä kiinnostu, koska siirrät sen itse omalta tililtä lapsellesi. Mä olen usein siirtänyt yli 4000 menee. Mä sain isältä 50000 verottomana. Senkus siirsi tilille vaan. Se on toki vähän filunkia, kun ei ilmota, mutta mä olen veroja maksanut muutenkin:)
 
[QUOTE="vieras";26241347]Älä nyt ainakaan verottajalle anna, eli lahjoita lapsen tilille vain 4000 (saa antaa verottomasti tuohon asti kolmen vuoden välein).[/QUOTE]

Joo tiiän. Tili on periaatteessa mun nimellä, vaikka onkin muksun, niin ei ongelmaa.
 

Yhteistyössä