Mitä mie pakkaan sairaalaan vauvalle ja itelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta mennään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et sinä sinne mitään vaippoja tartte, et vauvalle etkä itselle jos sairaalan vaipat teille kelpaa. Otat itselle rahapussin ja äitisykortin, imetysliivejä ja hammasharjan jne. Lapselle kotiinlähtöä varten vaatteet voi laittaa valmiiksi.

vauvalle vaatteet ilman mukaan, turvakaukalo.. meillä on varavaippa ja tuttikin ollut kun matkaa on kotiin päin..

Itselle äitiyskortti, omat hygieniavälineet (imetysliivit, erilaiset rasvat jos on käytössä jne.), kotiintulo vaatteet, rahapussi.

1 vaatekerta molemmille (vauvalle tarpeeksi lämmintä vaatetta), neuvolakortti, imetysliivit, liivinsuojia, omat hygieniatarvikkeet, terveysiteitä, jos ei halua sairaalan "vaippoja" käyttää..mitäs vielä. Alkaa itsellekin olemaan taas ajankohtainen asia, kaksi vuotta edellisestä kerrasta.

Ainakin meidän sairaalassa sai vaatteet kummallekin, tarvitsi vain kotiinlähtöä varten molemmille vaatteet. Myös vauvan vaipat tuli sairaalasta. Kannattaa pyytää isää tuomaan turvakaukalo vasta sitten kun kotiutuminen on ajankohtaista

esikoisen kun sain, unohdin pakata oman hiustenpesuaineen ja se oli |O sitten pestä hiuksii sillä sairaalaan "Jokapaikansaippualla" kun ei mieskään muistanut tuoda ikinä shamppoota.että suosittelen ottaa tosiaan omat pesuaineet ainakin.

Omat sukat voi ottaa jos ei sairaalan lörppiksistä tykkää.
Jotkut reilut liivit tai urheilutoppi ja liivinsuojia.
Siteitä pari.
Ehkä joku kirja tai ristikkolehti.
Vauvalle kotiinlähtö vaatteet, ehkä pitkähihainen body, potkuhousut, pipo.
Ittelleen kotiinlähtövaatteet.
Hiusharja, pesuaineet.
Laturi jos epäilet ettei akku kestä kolmea-neljää päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mulla oli mukana myös lukemista, kännykänlaturi, hiusharja, meikit, itselle vähän vaatetta (ainakin kotiinlähtöä varten).
Meikit?? Mihin sä niitä tarviit?
=)

kyllä mullakin oli meikit molemmilla kerroilla. ja molemmilla kerroilla meikkasinkin. miksi ei , jos niin tekee muutenkin ? :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Mulla oli mukana myös lukemista, kännykänlaturi, hiusharja, meikit, itselle vähän vaatetta (ainakin kotiinlähtöä varten).
=)

kyllä mullakin oli meikit molemmilla kerroilla. ja molemmilla kerroilla meikkasinkin. miksi ei , jos niin tekee muutenkin ? :)
Jokainen tekee niinkuin tykkää. Itse en tarvitse meikkejä sairaalassa. Olen niin luonnonkaunis muutenkin.

=)

Mie oon tottunu aika usein meikkaamaan, niin otin ripsarin ja puuterin mukaan, ja kyllä muuten piristi paljon edes se. (Meidän vauveli oli teholla pari päivää ja mä pyörin siellä toimettomana) Ja kotiinlähtiessä myös vähän sipasin niin en ihan aaveelta näyttänyt.:)

=)

Jokainen tekee niinkuin tykkää. Itse en tarvitse meikkejä sairaalassa. Olen niin luonnonkaunis muutenkin.

no onneks meille luonnostaan helvetin rumille on olemassa meikit =)

=)

Miks mä en ois synnärillä meikannu kun meikkaan muutenkin kevyesti joka päivä. Oli paljon kivempi olo kun oli ripsarit ja puuterit, kun muuten oli hikinen ja inhottava olo vuotavine perseineen.

=)

no onneks meille luonnostaan helvetin rumille on olemassa meikit =)

Siitä sitä saa olla kiitollinen :heart:

En myöskään käsitä meikkipussin raahaamista synnärille. Kyllä minulla siellä oli mielessä ihan muu kuin meikkaus.
Kokona ehtii sitten tällätä ja puunata jos katsoo aiheelliseksi (minusta ei kyllä muutenkaan ole mitään järkeä meikata kotona. Mitä varten? Sitä vauvaako, että se saa aivastella puuteripölyjä? Vai sitä miestä varten? MIKSI? Eikö se ole koskaan nähnyt sinua meikittömänä? )

Tottahan synnärillä ollaan hikisiä ja persekin vuotaa, ei nyt ensimmäiseksi tulisi mieleen alkaa siihen hikiseen naamaan ripsiväriä ja puuteria tuhrimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En myöskään käsitä meikkipussin raahaamista synnärille. Kyllä minulla siellä oli mielessä ihan muu kuin meikkaus.
Kokona ehtii sitten tällätä ja puunata jos katsoo aiheelliseksi (minusta ei kyllä muutenkaan ole mitään järkeä meikata kotona. Mitä varten? Sitä vauvaako, että se saa aivastella puuteripölyjä? Vai sitä miestä varten? MIKSI? Eikö se ole koskaan nähnyt sinua meikittömänä? )

Tottahan synnärillä ollaan hikisiä ja persekin vuotaa, ei nyt ensimmäiseksi tulisi mieleen alkaa siihen hikiseen naamaan ripsiväriä ja puuteria tuhrimaan.

Miä en ainakaan ollut mitenkään hikinen siellä. Lähinnä erittäin tylsistynyt ja muutenkin siipi maassa, ei tarvinnut vauvan aivastella mitään puuteripölyjä, kun en silloin meikannut, kun vihdoin vauvan sain viereeni.
En meikannut miestä enkä vauvaa enkä ketään muutakaan varten kuin itseäni vähän piristääkseni..
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, meikkako vai ei.
Samoten voisi sitten mennä kyselemään jokaiselta vastaan tulijalta joka meikkaa, että pomoako varten meikkaa, vai kun menee kauppaan, niin kaikkia vastaan tulevia ukkojako varten..

Huomenta!
Tuossapa ne tulivatkin. Sairaalassa on tarjolla pesuaineita, vaatteet, vaipat ja lukemista. Siellä on myös perusvoiteita käytettävissä. Hiustenkuivaajakin oli saatavilla. Minäkin tunnustaudun luonnon kauheeksi, eli hivenen meikkiä tuli käytettyä melkein päivittäin. Vaikka kylläpä jälkipolville on ikuistettuna kuvia laitokselta, jossa joku haamun näköinen nainen imettää vauvaani silmänympärykset tummana!! :o
Kotiin voi jättää tiettyyn paikkaan "ehkä tarvitsen näitä" -tavaroita, jotta lähipiiristä joku voisi tarvittaessa tuoda sinulle jotakin niistä.

kukin tavallaan katsos.synnärillä joku luki lehteä, joku katsoi telkkaria, joku meikkas, joku räpläsi puhelinta taukoamatta...
mä meikkaan kyllä ihan omaa itteeni varten kotonakin, olen pirteämpiki ku naama on mielestäni kuosissa. ja kyllä, mun mieskin tykkää. eikä siihen liity se, että ei olis ikinä mua nähnyt meikittömänä.

Ei se ole tuhrimista kun osaa meikata. Mä kyllä koen olevani ihmisten ilmoilla synnärillä, ja ihmisten ilmoilla ollessa olen aina meikannut. Mulla ainakin vauva myös nukkui synnärillä, sillä välin kävin suihkussa, sheivailin ja meikkasin, laitoin hiukset. Tuli itselle virkeämpi olo. Se, että on synnyttänyt, ei tarkoita sitä että pitää näyttää myös sille alapäälle naamastaan. =)

Kotona meikkaan yleensä hampaan pesun yhteydessä. Mulla menee siihen aikaa keskimäärin 2min.
Ja teen sen omaksi ilokseni. Toki mies on nähnyt minut ilman meikkiä, ei mulla iltaisin kotona meikkiä ole, eikä viikonloppuisin jos ollaan mökillä. Mulla kevyt meikki kuuluu normaaliin ehostumiseen, siinä missä dödön laittokin. Ei se, että saa lapsen tarkoita että pitäisi oma ulkonökä laiminlyödä.
Ennen kuin olin lapsen saanut ja täällä kirjoitin että otan meikit mukaan,sain kauhean haukkuryöpyn niskaani, että ei kuulema käy synnärillä mielessä meikata. Mutta siellähän juuri oli aikaa kun vauva nukkui niin ei ollut edes sitä kotia hoidettavana.

=) jos kolmas lapsi tulisi, ottaisin vielä mukaan kestot+omat vaatteet vauvalle. löytyisi kassista myös kantoliina, kirja, neule, omat vaatteet itselle, imetysliivit jne :P
ja miniläppäri oisi poikaa B)

Alkuperäinen kirjoittaja valdemaria:
Huomenta!
Tuossapa ne tulivatkin. Sairaalassa on tarjolla pesuaineita, vaatteet, vaipat ja lukemista. Siellä on myös perusvoiteita käytettävissä. Hiustenkuivaajakin oli saatavilla. Minäkin tunnustaudun luonnon kauheeksi, eli hivenen meikkiä tuli käytettyä melkein päivittäin. Vaikka kylläpä jälkipolville on ikuistettuna kuvia laitokselta, jossa joku haamun näköinen nainen imettää vauvaani silmänympärykset tummana!! :o
Kotiin voi jättää tiettyyn paikkaan "ehkä tarvitsen näitä" -tavaroita, jotta lähipiiristä joku voisi tarvittaessa tuoda sinulle jotakin niistä.

Mie olin Koksissa, eikä siellä ollut hiustenkuivaajaa, rasvoja eikä pesuaineita. (Isossa suihkussa oli jonkin sortin all-in-one saippua, mutta siellä en käynyt kuin kerran) Isoja siteitä ja vaatteet ja vauvalle vaipat. Isot siteetkin alkoivat tuntua inhottaville siinä vaiheessa, kun en vuotanutkaan paljon. Eikä siellä ollut kuin ihan muutama lehti. Joten kannattaa kysellä, jos ei itse tiedä/muista tms joltakin joka on samassa sairaalassa käynyt.

Ei se ole tuhrimista kun osaa meikata. Mä kyllä koen olevani ihmisten ilmoilla synnärillä, ja ihmisten ilmoilla ollessa olen aina meikannut. Mulla ainakin vauva myös nukkui synnärillä, sillä välin kävin suihkussa, sheivailin ja meikkasin, laitoin hiukset. Tuli itselle virkeämpi olo. Se, että on synnyttänyt, ei tarkoita sitä että pitää näyttää myös sille alapäälle naamastaan. =)

Kotona meikkaan yleensä hampaan pesun yhteydessä. Mulla menee siihen aikaa keskimäärin 2min.
Ja teen sen omaksi ilokseni. Toki mies on nähnyt minut ilman meikkiä, ei mulla iltaisin kotona meikkiä ole, eikä viikonloppuisin jos ollaan mökillä. Mulla kevyt meikki kuuluu normaaliin ehostumiseen, siinä missä dödön laittokin. Ei se, että saa lapsen tarkoita että pitäisi oma ulkonökä laiminlyödä.
Ennen kuin olin lapsen saanut ja täällä kirjoitin että otan meikit mukaan,sain kauhean haukkuryöpyn niskaani, että ei kuulema käy synnärillä mielessä meikata. Mutta siellähän juuri oli aikaa kun vauva nukkui niin ei ollut edes sitä kotia hoidettavana.

Mikä kenellekin on tärkeää =).
Minä käytin senkin ajan huilaamiseen, lukemiseen, lämpimän ruuan syömiseen tmv, siis sen kun vauva nukkui.
Sellainen ihminen muuten joka on aina kaunis, ei ole koskaan kaunis ;).

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
=) jos kolmas lapsi tulisi, ottaisin vielä mukaan kestot+omat vaatteet vauvalle. löytyisi kassista myös kantoliina, kirja, neule, omat vaatteet itselle, imetysliivit jne :P
ja miniläppäri oisi poikaa B)

:laugh:

Eikö se kantoliina ja läppäri nyt ehdi kotona odottamaan, nykyään kun äideillä on kiire sairaalasta pois jo pari tuntia synnytyksen jälkeen. Ei osata levätä vaikka saataisiin ja sitten kuitenkin kotona valitetaan miten raskasta on ja kukaan ei kokkaa, tiskaa tai pyykkää. Sairaalassa puolestasi tehdään nämä kaikki, sinun ei tarvitse kuin keskittyä itseesi ja vauvaan 100 % :sti.

Minä käytin senkin ajan huilaamiseen, lukemiseen, lämpimän ruuan syömiseen tmv, siis sen kun vauva nukkui.
Sellainen ihminen muuten joka on aina kaunis, ei ole koskaan kaunis ;).

Siis mikä sulla oikein on hätänä? Mitä se sinua haittaa jos oonkin meikannut? Silti ehdin lukemaan ja syömäänkin siellä ihan hyvin! Minua ei haittaa jos jotkut ei meikkaa, mutta enemmän näin niitä ehostettuja naisia siellä synnärillä!!! Keltä se on pois? Jos siitä itselle tulee pirteempi olo?! Justhan minä kirjoitin tuolla etten aina ole meikissä, vaan silloin kun lähden ihmisten ilmoille ja silloin kun huvittaa, meikkaan kotonakin.

[quote="Rytkäätys]

Sellainen ihminen muuten joka on aina kaunis, ei ole koskaan kaunis ;).[/quote]

Siis mikä sulla oikein on hätänä? Mitä se sinua haittaa jos oonkin meikannut? Silti ehdin lukemaan ja syömäänkin siellä ihan hyvin! Minua ei haittaa jos jotkut ei meikkaa, mutta enemmän näin niitä ehostettuja naisia siellä synnärillä!!! Keltä se on pois? Jos siitä itselle tulee pirteempi olo?! Justhan minä kirjoitin tuolla etten aina ole meikissä, vaan silloin kun lähden ihmisten ilmoille ja silloin kun huvittaa, meikkaan kotonakin.[/quote]

Tai sulla :whistle: juurihan kirjoitin, että mikä kenellekin on tärkeää :).

Yhteistyössä