mitä mieltä äitini käytöksestä? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Kysyin äitiäni lapsenvahdiksi yhdeksi yöksi tätä päivää varten jo joulukuussa. Hän lupasi ottaa lapset, eikä siinä ollut mitään ongrlmaa.

Me emme hoidata lapsia isoganhemmilla usein, pari krt vuodessa ja yötä lapset on ollut mummolla viimeksi kesällä. Eli vähän.

Nyt vaan loukkaannuin taas ÄIDILLENI! Hän ei voinut TAASKAAN kieltäytyä ylitöistä. Menee yöllä kun mun lapset nukkuu siellä. Onneosi veljeni lupasi vahtia lasten untan

Sitten ongelma on huominen päivä kun nyt mummo ei tiedä jaksaako olla lasten kanssa.

MIKSI LUPAUTUU LAPSENVAHDIKSI JOS OIKEASTI EI KIINNOSTA!?

Jokaikinen päivä äitini valittaa kun on muka pakko tehdä ylitöitä kun pomo olettaa hänen tekevän. Mun mielestä on turha valittaa jos ei osaa sanoa ei.

Viimeksi tää dama tilanne oli kun menin kuopusta synnyttää. Mummo tarjoutui olemaan esikoisen kanssa, mutta taas perui kun "joutui" ylitöihin...

Tulee ihan turhaa stressiä taas kun joudun huomiseksi näin lyhyellä varotusajalla hommaa lapsenvahdin. Meidän reissu on jo maksettu eikä näin lyhyellä varoajalla voi perua. :(

Mun mielestä sovituista jutuista pitää pitää kiinni ja sun pitää voida luottaa siihen, että äitisi hoitaa lapsia silloin, kun on sovittu. Tosi epäkypsää ja huonoa käytöstä äidiltäsi perua noita luvattuja hoitokertoja. Mun äiti AINA pitää kiinni sovituista hoitokerroista. Ikinä ei ole perunu. Eli voin täysin luottaa siihen, että kun mulla on hammaslääkäri ja äiti luvannut tulla, se kanssa tulee. Mun mielestä vastuulliseen aikuisuuteen kuuluu se, että sovituista jutuista pidetään tosissaan kiinni, ellei tule jotain tosi pahaa estettä. Miksi äitisi ei voi kieltäytyä ylitöistä? Mun mielestä ongelma on se, että se ei osaa kieltäytyä ylitöistä. Ota se puheeksi äitisi kanssa, mikä siinä mättää.

• Tykkää
Reactions: moekoe
[QUOTE="vieras";28197896]Mun mielestä sovituista jutuista pitää pitää kiinni ja sun pitää voida luottaa siihen, että äitisi hoitaa lapsia silloin, kun on sovittu. Tosi epäkypsää ja huonoa käytöstä äidiltäsi perua noita luvattuja hoitokertoja. Mun äiti AINA pitää kiinni sovituista hoitokerroista. Ikinä ei ole perunu. Eli voin täysin luottaa siihen, että kun mulla on hammaslääkäri ja äiti luvannut tulla, se kanssa tulee. Mun mielestä vastuulliseen aikuisuuteen kuuluu se, että sovituista jutuista pidetään tosissaan kiinni, ellei tule jotain tosi pahaa estettä. Miksi äitisi ei voi kieltäytyä ylitöistä? Mun mielestä ongelma on se, että se ei osaa kieltäytyä ylitöistä. Ota se puheeksi äitisi kanssa, mikä siinä mättää.[/QUOTE]

Olen ottanut noi ylityöt varmaan sata kertaa puheeksi. Kertonut paljonko niitä saa tehdä ja että pakko ei ole suostua. Ei tunnu auttavan. Jos olisin tiennyt että taas käy näin niin olisin pyytänyt anopin apua. Häneen olen aina voinut luottaa.

No sitten sä pyydät anopin apua sellaisissa menoissa, joihin sun on pakko mennä, etkä voi niitä itse perua. Pyydät äitiäs vain silloin, kun ei ole väliä, tuleeko vai ei.

[QUOTE="vieras";28197915]No sitten sä pyydät anopin apua sellaisissa menoissa, joihin sun on pakko mennä, etkä voi niitä itse perua. Pyydät äitiäs vain silloin, kun ei ole väliä, tuleeko vai ei.[/QUOTE]

Näin ajattelinkin tehdä. Taidan nyt kuitenkin kysyä vielä anopilta apua. Olen varma että hän auttaa. :) Harmittaa oman äitini käytös.

Älä pyydä äitiäsi, jos ei hänellä varmasti ole vapaata. Jotkut ihmiset ei vaan osaa sanoa ei kenellekkään ja joutuvat sitten hankaluuksiin. Jos hän pelkää menettävänsä työpaikkansa, jos ei suostu ylitöihin.

Yhteistyössä