Mitä mieltä lapsen synttäri vieraista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä tilanne sellainen että vanhimmat lapset on poikia. Naapurissa taas samanikäisiä tyttöjä. Leikkivät tosi paljon keskenään vaikka normaalisti tuossa vaiheessa alkaa jo olla et en leiki tyttöjen/poikien kanssa.
Kaikki siis ok muuten paitsi synttärit tuntuu muodostuvan ongelmaksi.
Meillä nuo pojat kutsuneet synttäreilleen n 5 kaveria joista on 4 poikia ja tuo viides sitten naapurin tyttö. Ja sama on ollu naapurissa tähän asti että muut vieraat olleet tyttöjä + meiltä poika.

Nyt on jo vähän aikaa tuo naapuri puhunut että kun alkaa olla niin hankala järjestää synttäreitä kun pitää erikseen järjestää tyttöjen synttärit ja sitten vielä meidän poikia varten toiset. Kun ei heidän tytötkään oikein tykkää tulla meille synttäreille kun muut vieraat on poikia. Ovat kuitenkin tuttuja kaikki vieraat keskenään. Sanoin vain että en minä ala moneen kertaan juhlia järjestämään varsinkin kun muutenkin on niin peräkkäin osalla synttärit.

Mutta mitä mieltä oisitte tässä tilanteessa?

Jos eivät naapurin tytöt halau tulla kutsuttuna aika syntymäpäiville ei heitä varten tarvitse erikseen juhlia järjestää.
Tulevat, jos haluavat. Outo naapuri sinulla.

Oma lapsi on vasta vajaat 2 vuotta mutta en kyllä muista omasta lapsuudesta mitään synttäreitä joille ei saaneet tytöt tai pojat tulla. Ihan sekaisin sitä oltiin, joskus tasaväkisesti, joskus jompikumpivoittoisesti. Oudolta kuullostaa. :o

Ja anteeksi kun nyt vaan kummastelin enkä voinut mitenkään auttaa.

itse siis pidän ok:na että meillä on synttärit missä muut poikia paitsi naapurista tyttö. ja naapurissa sit toisinpäin. Ja ovat todella niin paljon tekemisissä etteivät kyllä halua poiskaan jäädä.
Jotenkin tuntuu että tuo hankaluus vaan siellä naapurin äidin korvien välissä. puhuu vaan sitte lapsillekin ja ne sitten toistaa perässä. Naapurissa kyllä nykyään ollut niin että yhtenä päivänä ollu tyttökavereita ja sitten esim seuraava päivänä on pyydetty meidän lapsia sinne. Ja tuokin että monesti ilmoitetaan vasta edellisenä päivänä et tulkaa huomenna. Paras varmaan ollu et on aamupäivästä soittanu et lasten mennä iltapäivällä sit synttäreille. Ainahan tuota sanoo et ei mitään tarvi olla. Mutta ei ole kiva kummankaan lapsille jos ei mitenkään muista.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitkä ihmeen tyttöjen ja poikien synttärit? En tajua vissiin ongelman ydintä nyt.

ongelma siis se että meillä on poikia ja niiden lähimmät kaverit on poikia = poikien synttärit. Paitsi tuossa naapurissa sitten tyttöjä jotka myös kavereita ja ne pyydetty mukaan noille "poika synttäreille".

Miksi kaikki vieraat ei voi olla samoilla synttäreillä? :o Outo se naapurisi.

Kiitos. Samaa vähän alkanu itekkin miettiä. Mut sielläpä sit miettii itekseen ongelmaansa. Perjantaina tuolla kolmosella synttärit ja sinne tulossa 4 poikaa ja naapurin tyttö.
Mut nyt pakko lähteä nukkumaan.

Heh. Mä kävin useammankin kerran serkun poikasynttäreillä. Vuosi toisensa jälkeen meno oli rajumpaa, mutta koskaan en ihmetellyt, miksi oli mut kutsunut :D Samoin sisko kävi pitkään naapurissa synttäreillä, jossa ei koskaan ollut muita tyttöjä. Ala-asteen yläluokilla kaverit alkoi ihmetellä, mutta eipä tuo välittänyt. Kutsu naapuri ja itse saavat tehdä päätöksensä. Sukupuolirajat tulee lapsille selväksi ilman, että vanhemmat tai muut lähiaikuiset niitä korostaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos. Samaa vähän alkanu itekkin miettiä. Mut sielläpä sit miettii itekseen ongelmaansa. Perjantaina tuolla kolmosella synttärit ja sinne tulossa 4 poikaa ja naapurin tyttö.

Toivottavasti sun pojat ja itse sit ymmärrätte jos naapurin tyttö ei ainoana tyttönä paikalle saavu, voi olla hyvinki orpo olo, vaikka muuten ovatkin ystäviä keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Toivottavasti sun pojat ja itse sit ymmärrätte jos naapurin tyttö ei ainoana tyttönä paikalle saavu, voi olla hyvinki orpo olo, vaikka muuten ovatkin ystäviä keskenään.

On tuttu myös muiden vieraiden kanssa (osa sukulaisiakin). Olen kyllä ehdottanu noille meidän pojille et kutsuu jonku toisenkin tytön mutta eivät halua kun ei muita tyttöjä nii hyviä kavereita. Ja pidetään siis pienet synttärit et ei esim koko luokkaa kutsuta (en itse jaksa sitä showta).

kyllä mäkin olen järjestänyt kahdet synttärit koulukavereille ja erikseen naapurin lapsille, ihan vaan sen takia kun kavereita on paljon niin en viitti yli 20 kaveria kutsua samaan aikaan, sais tehdä remontin synttäreitten jälkeen, koulukaverit on ollut pelkkiä tyttöjä mutta naapureitten lapsissa on molempia sekasin

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

On tuttu myös muiden vieraiden kanssa (osa sukulaisiakin). Olen kyllä ehdottanu noille meidän pojille et kutsuu jonku toisenkin tytön mutta eivät halua kun ei muita tyttöjä nii hyviä kavereita. Ja pidetään siis pienet synttärit et ei esim koko luokkaa kutsuta (en itse jaksa sitä showta).

Ei se että tuntee kaikki kuitenkaan tarkoita että olo ei vois olla ahdistava kun on ainoa toista sukupuolta edustava paikalla.

Toivottavasti synntärit sujuu siten että kaikilla olis hyvä mieli niinden jälkeenkin

Yhteistyössä